Citat:
Ursprungligen postat av
Jatoli
Ja det kan ju absolut vara så att hon är en följare men hon har ju haft ansvar att ta hand om sitt barn, vet inte riktigt om jag köper hela grejen med att han var mycket bättre än henne osv. I allt detta så har ju hennes känslor kring henne själv gått före sitt barns behov, det är ju det som är så vrickat.
Även om ens partner kanske är bättre på vissa saker än en själv eller mer erfaren så är det ju inte så att man inte behöver ta ansvar och lite så låter det ju nästan.
Tror med det var den 17:e
Det är inte jag, utan Erika, som uttrycker att han var så mycket bättre än henne. Han hade erfarenhet, visste hur man gjorde och matade och bytte blöjor bättre. Hör du inte hur hon låter i förhören? HON älskar och litar på Alex till 110%. Alex gick först, innan Hailey kom. När hon kom, så fick han ta ett steg åt sidan. Men axlade ansvaret och behöll därmed Erikas uppmärksamhet och beundran. Hon ville vara nära Haile mer, men fick nej av Alex. De skulle dela lika, och det accepterade Erika. Alex var ju såå duktig.
Jag hänger inte på A&B jätteofta. Men vissa fall tar tag i mig och engagerar. Tyvärr märker jag att de i dessa tråda ofta refereras till sina egna erfarenheter och/eller normala situationer/människor.
Det är få, som verkar kunna sätta sig in i det som ligger utanför det normala. Och gärna jämför med sig själv, "så skulle jag aldrig göra...", "när min dotter var liten..." osv.
Det funkar liksom inte riktigt när man diskuterar i den här avdelningen.
De flesta av oss skulle, och har aldrig begått brott eller har personlig insikt i att leva under svåra och märkliga förhållanden.
Man kan inte jämföra så.
Tack, då blir det "sjukskrivning" den 17:de.