2017-04-13, 15:12
Medlem
5549s avatar
Så det här med att han ändå var dödligt sjuk i cancer stämde inte? Dödsannonsen rekommenderade ju bidrag till cancerfonden istället för blommor, var det irrelevant?
Citera
2017-04-14, 09:50
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Noppe tog sitt liv på grund av knarkhantering på Noppes Bar, eller för att en utredning höll på att rulla upp knarkdistribution där. Det är en uppgift som läcker från en krets av äldre jurister.

Jag tycker uppgiften ser lite konstig ut. Kan inte bedöma om det är falskplantering av rykte, missförstånd eller mer eller mindre sant.

Har du hört något mer om utredningen. Bara ett falskt rykte?
Citera
2017-05-09, 15:40
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Noppe tog sitt liv på grund av knarkhantering på Noppes Bar, eller för att en utredning höll på att rulla upp knarkdistribution där. Det är en uppgift som läcker från en krets av äldre jurister.

Jag tycker uppgiften ser lite konstig ut. Kan inte bedöma om det är falskplantering av rykte, missförstånd eller mer eller mindre sant.
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Har du hört något mer om utredningen. Bara ett falskt rykte?
Jag tror det är nåt snick-snack eller missförstånd. Det verkar spricka när man petar på det.

Vad är det för poster du lägger ut? Är det enbart baserat på mitt inlägg?

(FB) Kungens hemliga Klubb? "Den adliga köttmarknaden" (Noppes)
(FB) Knark på Noppes?
Citera
2017-05-11, 17:08
Medlem
Intressant sammankoppling. Akis liv i Arboga och Noppes i Stockholm slutat gm drunkning i lågt vatten. Är det verkligen en slump eller det finnas några dolda sammankopplingar ?
Citat:
Jag tror det är nåt snick-snack eller missförstånd. Det verkar spricka när man petar på det.

Vad är det för poster du lägger ut? Är det enbart baserat på mitt inlägg?

(FB) Kungens hemliga Klubb? "Den adliga köttmarknaden" (Noppes)
(FB) Knark på Noppes?
Citera
2017-05-11, 18:13
Medlem
Det är fortfarande hemligt vad hände innan Noppes drunknat i vattnet. Ingen dör av att titta i spegeln som prästen sade och tänka att fy, jag gillar inte mig själv och dör av sig själv ...typ drunknar i vatten
Citat:
Ursprungligen postat av QvinnanK
Intressant sammankoppling. Akis liv i Arboga och Noppes i Stockholm slutat gm drunkning i lågt vatten. Är det verkligen en slump eller det finnas några dolda sammankopplingar ?
Citera
2017-05-11, 23:53
Medlem
Citat:
Det är fortfarande hemligt vad hände innan Noppes drunknat i vattnet. Ingen dör av att titta i spegeln som prästen sade och tänka att fy, jag gillar inte mig själv och dör av sig själv ...typ drunknar i vatten

Läs hela tråden, det är inte hemligt.
Citera
2017-05-12, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingensomvet1632
Läs hela tråden, det är inte hemligt.
Om du sitter på rätt info varför gick han till hundudden och hur och när han hamnat i vattnet då får du dela det med oss annars det är " hemligt " hur han dog. Det är konkreta bevisning som gäller för att du ska kunna övertyga oss och det är inte hemligt hur han dog.
Citera
2017-05-12, 14:27
Medlem
5549s avatar
Citat:
Om du sitter på rätt info varför gick han till hundudden och hur och när han hamnat i vattnet då får du dela det med oss annars det är " hemligt " hur han dog. Det är konkreta bevisning som gäller för att du ska kunna övertyga oss och det är inte hemligt hur han dog.
Vad menar du med bevis? Någonstans så får du helt enkelt välja att tro på det du hör, eller inte. Någon bevisning i form av foton eller filmklipp på Noppes död finns inte och varför han valde just den platsen var det nog bara han själv som visste.
Citera
2017-05-12, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Vad menar du med bevis? Någonstans så får du helt enkelt välja att tro på det du hör, eller inte. Någon bevisning i form av foton eller filmklipp på Noppes död finns inte och varför han valde just den platsen var det nog bara han själv som visste.
Jag tycker bara att det är hemskt när folk dör och det är viktigt att få veta vad som orsakar den typ av plötsligt bortgång som det hänt med honom. Det är oklara, mystiska omständigheter kring den kvällen. Det är inte logiskt att bjuda in medlemmarna på ostron och champange men själv gå på en annan fest och bli hittad sedan i vatten vid det ödsliga hundudden.
Citera
2017-05-13, 11:50
Medlem
Citat:
Jag tycker bara att det är hemskt när folk dör och det är viktigt att få veta vad som orsakar den typ av plötsligt bortgång som det hänt med honom. Det är oklara, mystiska omständigheter kring den kvällen. Det är inte logiskt att bjuda in medlemmarna på ostron och champange men själv gå på en annan fest och bli hittad sedan i vatten vid det ödsliga hundudden.
Noppe fick kanske också en insulinspruta som Aki därför drunknat båda i vatten.
Citera
2017-05-13, 12:01
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:

5 personer om dan tar livet av sig i Sverige, i nästan samtliga fall finns det massor med frågor som aldrig kommer bli besvarade, deal with it. Livet går vidare.
Citera
2017-05-13, 12:20
Medlem
Citat:
Noppe fick kanske också en insulinspruta som Aki därför drunknat båda i vatten.

Att det skulle vara självmord konstaterades i direkt anslutning till att kroppen identifierades alltså redan innan obduktion visat att drunkning var dödsorsaken. För egen del är jag tillräckligt konspiratorisk för att tro att om obduktion visade att kroppen var död redan innan den hamnade i vattnet så skulle det hemligstämplas, pga att polisen inte skulle klara att backa från sin initiala ståndpunkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in