2017-05-12, 10:28
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ad-infinitum
Det sista förhöret är när RS börjar pressa Robin. Tycker du att han ser ut att ha roligt då?

Om några dagar får du se del tre. Då kan jag lova dig att det blir rejält mycket obehagligare förhör. För då är bröderna huvudmisstänkta och ett erkännande ska pressas fram.
Nej, men att jämföra det med tortyr är fullständigt hjärndött.
Citera
2017-05-12, 10:29
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Tergajst
Hur ligger det till med kevins skor och strumpor, var båda strumpor och skor på misstänkta mordplatsen?
Om han inte hade något på fötterna så kanske han hade tagit av dom för att plaska lite i vattnet med fötterna.

Sen funderar jag lite på ev avsaknad av sexuellt angrepp. Man kanske inte ska
snöa in sig på avsaknad av skador i anal samt spermaspår.
En man/pojke som utfört detta kanske fick problem med erektionen och
inte kunde utföra det som denne tänkt. Det skulle kunna vara en förklaring till varför
han sedan har skadat kevin mellan benen..
Han hade ena strumpan på sig när han hittades.
Citera
2017-05-12, 10:29
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Hur ligger det till med kevins skor och strumpor, var båda strumpor och skor på misstänkta mordplatsen?
Om han inte hade något på fötterna så kanske han hade tagit av dom för att plaska lite i vattnet med fötterna.

inte kunde utföra det som denne tänkt. Det skulle kunna vara en förklaring till varför
En strumpa och skor hittades på skolans område av skolbarn skoldagen efter mordet. Kanske mordplatsen, ingen vet. De hittades inte där Kevin hittades iaf. De fanns utanför den avspärrning polisen först gjort. Cirka 30 meter från den plats som Kevin hittades.
Senast redigerad av Caracallas 2017-05-12 kl. 10:46.
Citera
2017-05-12, 10:38
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pynkis
Men vad är det DU inte fattar? Nina Hjelmgrens dåliga redovisning var en intern redovisning som skrevs år 2000. Menar du på allvar att du tror att det är genom den som åklagaren har fått sin information? Suck. Åklagaren var förundersökningsledare från den 23 september 1998 och hade såklart FUP och utredningen i sin helhet. Läs på lite vad FUP är.
Läs en gång till innan du svarar nästa gång. Jag skrev att det är Rolf Sandberg som bestämde vad hon skulle ta med och där finns inget om alibin. Det är Rolf Sandberg som redovisar utredningen för åklagaren och där hade också tydligen alibin utelämnats. Sandberg ville inte att alibin skulle komma med i slutredovisningen, så han utelämnade det Förmodligen för att det kunde ha stört åklagaren
Citera
2017-05-12, 10:39
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:

Förklaringen till skadorna i skrevet är för att deet är ett annat barn som sparkat Kevin där. Barn vet att det gör ont. En vuxen skulle aldrig behöva sparka ett barn på pungen för att övermanna det.
Citera
2017-05-12, 10:41
Medlem
sillynamnams avatar
Är det någon mer än jag som reagerar när Sandberg säger i sitt sommarprat att det inte fick vara några macho typer med i utredningen? Det måste vara lite mjukare poliser. Han säger att han lyckades sätta ihop det team han ville ha.
Hans eget sätt att förhöra femåringen är ju macho. Jag undrar om han menar att han inte ville ha något motstånd från de andra utredarna. Kan det vara så att poliser som opponerade sig mot Sandbergs "intuitiva" metod blev kickade från utredningen?
Som jag minns det var det väl så det gick till i utredningen av Thomas Quick.

Edit: det kulle kunna finnas kritiska poliser som puttades ut som har saker att bidra med, kan jag tänka.
Senast redigerad av sillynamnam 2017-05-12 kl. 10:47.
Citera
2017-05-12, 10:47
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Är det någon mer än jag som reagerar när Sandberg säger i sitt sommarprat att det inte fick vara några macho typer med i utredningen? Det måste vara lite mjukare poliser. Han säger att han lyckades sätta ihop det team han ville ha.
Hans eget sätt att förhöra femåringen är ju ganska macho. Jag undrar om han menar att han inte ville ha något motstånd från de andra utredarna. Kan det vara så att poliser som opponerade sig mot Sandbergs "intuitiva" metod blev kickade från utredningen?
Som jag minns det var det väl så det gick till i utredningen av Thomas Quick.
Ja, där var det väl t.o.m. poliser som hoppade av utredningen självmant. Men Sandberg ger inte något sådant intryck tycker jag. Det som är mest påtagligt är hur stressad han blir när inga resultat uppnås men det går verkligen inte att finna några spår av en auktoritär ledarstil.
Citera
2017-05-12, 10:48
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Ja, där var det väl t.o.m. poliser som hoppade av utredningen självmant. Men Sandberg ger inte något sådant intryck tycker jag. Det som är mest påtagligt är hur stressad han blir när inga resultat uppnås men det går verkligen inte att finna några spår av en auktoritär ledarstil.

Har du sett förhören med femåringen?

Citera
2017-05-12, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Jag har aldrig påstått att de inte har något alibi. Däremot har jag påstått att förhörsledaren (två t.o.m.) sagt att de känner till saker som de bara kunnat veta om de var närvarande då Kevin mördades. Det kan sägas binda dem till platsen. Jag har även påtalat att förhörsledarna uttryckt osäkerhet beträffande brödernas skuld men jag har inte hört dem ta tillbaka att de tror att de var närvarande. Det är bara att försöka hålla isär begreppen. Men det klarar inte du för du ÄR dummast i tråden.

Tack!

Om en person, som efter att ha sett hur förhören med småbarnen gick till, finner det värt att påpeka att 5-åringen skrattar - och dessutom köper förhörsledarens vansinniga slutsats att ungarna "känner till saker som de bara kunnat veta om de var närvarande då Kevin mördades" tycker att jag är dum så ser jag det som en komplimang.

Vi säger så.
Citera
2017-05-12, 10:49
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Har du sett förhören med femåringen?

Ja, jag tycker inte att det är så farligt. Det som stör är att förhöret pågick i 40 minuter. Å andra sidan var RS bara inne på slutet om jag förstått rätt.
Citera
2017-05-12, 10:55
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Tack!

Om en person, som efter att ha sett hur förhören med småbarnen gick till, finner det värt att påpeka att 5-åringen skrattar - och dessutom köper förhörsledarens vansinniga slutsats att ungarna "känner till saker som de bara kunnat veta om de var närvarande då Kevin mördades" tycker att jag är dum så ser jag det som en komplimang.

Vi säger så.

Det fetade har väl motbevisats många gånger om. Det är väl tvärtom så att "fragmenten" polisen lyckades dra ur pojkarna inte stämmer på en enda punkt med rättsmedicin, brottsplatsundersökning osv, om jag fattat det rätt.
Citera
2017-05-12, 10:55
Medlem
catos avatar
Finns det någon förutom journalisten Josefsson som tjänar på detta? I första programmet berättade någon av de utpekade att de hade blivit hotade osv, men att detta nu avtagit, de berättar att de inte minns något, de minns inte om de gjort det eller inte gjort det. Vad tror de att di ska vinna på detta? Troligen kommer kanske hoten tillbaka, även om det nu slås fast att det inte kan klarläggas att det var de som utfört dådet så finns det fortfarander tvivel. Det har förflutit 18 år, allt börjar lägga sig, tänk på vad Kevins familj får utstå pga av att denne publicitetstörstande journalist som i skräck att bli bortglömd grävt fram detta.
Det räcker inte med sorgsen musik, framställningen av klippta förhör, mm, åtminstone inte för mig, att helt bortse från misstanken att dessa två barn dödat Kevin, men vad vet vi idag, och vi kommer inte få det klarlagt heller. Många troliga förlorare här, endast en vinnare, Josefsson som klänger sig fast i rampljuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in