2017-05-12, 09:17
Medlem
Någon som vet när rättegången är idag?och om den sänds live
Citera
2017-05-12, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tycktill
Någon som vet när rättegången är idag?och om den sänds live

Den har börjat och beräknas pågå till 16.00
Citera
2017-05-12, 09:23
Medlem
kentolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillan77
Rättegången börjar väl nu va? Jag hittar inte länk till liverapporteringen.. Någon som har den och kan lägga ut den här? ☺

http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/folj-tredje-rattegangsdagen/
Citera
2017-05-12, 10:07
Medlem
Hade varit intressant att höra vad E har för förklaring till att hon, trots att hon misstänkte att A gjorde H illa som hon påstår, kunde gå och lägga sig och sova med öronproppar bakom en stängd dörr!
Det bör väl rimligtvis vara en fråga A's advokat bör ställa henne då hon anklagar hans klient för att vara den som misshandlat/dödat H.
Citera
2017-05-12, 10:19
Medlem
Någon skrev om Erika och öronpropparna, OM det är så att hon hade googlat på Baby Shaken Syndrome+ nervryckningar och som hon själv säger nu, misstänkte Alle, då är det som någon skrev,anmärkningsvärt att hon lät H ligga ensam med honom hela nätterna, samtidigt som hon tog på sig öronproppar och stängde dörren om sig.

Hur osannolikt det än är, börjar jag luta åt att de båda faktiskt oberoende av varandra gjort H illa, att det varit en omedveten tyst "överenskommelse" dem emellan, för just det här med att E inte såg till att ha H hos sig dygnet runt OM hon misstänkt att Alle skadade henne stämmer bara inte. Och gjorde hon det ändå, så var hon medveten om misshandeln och accepterade den tyst.
Citera
2017-05-12, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Någon skrev om Erika och öronpropparna, OM det är så att hon hade googlat på Baby Shaken Syndrome+ nervryckningar och som hon själv säger nu, misstänkte Alle, då är det som någon skrev,anmärkningsvärt att hon lät H ligga ensam med honom hela nätterna, samtidigt som hon tog på sig öronproppar och stängde dörren om sig.

Hur osannolikt det än är, börjar jag luta åt att de båda faktiskt oberoende av varandra gjort H illa, att det varit en omedveten tyst "överenskommelse" dem emellan, för just det här med att E inte såg till att ha H hos sig dygnet runt OM hon misstänkt att Alle skadade henne stämmer bara inte. Och gjorde hon det ändå, så var hon medveten om misshandeln och accepterade den tyst.

Jag funderar på hur det kommer sig att det är Erika som har "upptäckt" alla skador på lilla H? Tror inte ett dugg på att hon är en "tyst" del i allt det här faktiskt..
Citera
2017-05-12, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillan77
Jag funderar på hur det kommer sig att det är Erika som har "upptäckt" alla skador på lilla H? Tror inte ett dugg på att hon är en "tyst" del i allt det här faktiskt..

Precis och det stämmer även med hennes reaktion då de greps, att hon inte verkade förvånad och var tyst och robotlik. Hon hade förmodligen sedan veckor tillbaka "vant" sig vid/normaliserat situationen, accepterat och kanske själv tagit till våld.

Nu kan ju folk reagera olika, men pappans reaktion var ju helt annorlunda, med ilska, vilket stämmer bättre (?) överens med någon som inte fattar någonting, som blir maktlös och frustrerad, känner sig orättvist behandlad. Men jag är ingen psykolog, det var en lekmannaobservation.
Citera
2017-05-12, 10:34
Medlem
En sak som de bode frågat A är NÄR blåmärkens uppstod på H efter att han tagit i henne. De kan ju knappast ploppat upp direkt och knappast över allt där han rört henne.

Kan det vara så jävligt att under natten har A på lite klumpigt vis tagit hand om H, men hon har absolut inte fått blodsutgjutelser. Under dagen har E sedan hanterat H verkligt hårt så blodsutgjutelser har uppstått och de har kanske börjat framträda framåt sen kväll när A börjat ta över och då har han förskräckt med sitt barnsliga magiska tänkande uppfattat att "ojojoj! blåmärken uppträder i samband med att jag rör henne" ?
Citera
2017-05-12, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
En sak som de bode frågat A är NÄR blåmärkens uppstod på H efter att han tagit i henne. De kan ju knappast ploppat upp direkt och knappast över allt där han rört henne.

Kan det vara så jävligt att under natten har A på lite klumpigt vis tagit hand om H, men hon har absolut inte fått blodsutgjutelser. Under dagen har E sedan hanterat H verkligt hårt så blodsutgjutelser har uppstått och de har kanske börjat framträda framåt sen kväll när A börjat ta över och då har han förskräckt med sitt barnsliga magiska tänkande uppfattat att "ojojoj! blåmärken uppträder i samband med att jag rör henne" ?

Samma tanke har faktiskt slagit mig med! Ett blåmärke poppar ju inte upp direkt som sagt..
Citera
2017-05-12, 12:07
Medlem
Multipla revbensskador av olika ålder, blåmärken, hjärnblödningar och som många förträngt: blödningar i näthinna och glaskropp. Och sista symtomet...bebisen dör. Solklart fall av våld!

Alla spekulationer om vårdslöshet i omhändertagandet kan läggas åt sidan. Hade flickan blivit omhändertagen av en gorillaflock hade dessa skador inte ens uppstått pga ovarsamt handlag.

Enda frågan som gäller är om det var mamman, pappan eller båda två.
Citera
2017-05-12, 12:35
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rulesbymary
Multipla revbensskador av olika ålder, blåmärken, hjärnblödningar och som många förträngt: blödningar i näthinna och glaskropp. Och sista symtomet...bebisen dör. Solklart fall av våld!

Alla spekulationer om vårdslöshet i omhändertagandet kan läggas åt sidan. Hade flickan blivit omhändertagen av en gorillaflock hade dessa skador inte ens uppstått pga ovarsamt handlag.

Enda frågan som gäller är om det var mamman, pappan eller båda två.

Hon hade haft det bättre hos gorillaflocken... då hade hon i alla fall fått leva. (Om hon adopterats av en lakterande hona.)
Citera
2017-05-12, 12:47
Avslutad
Tycker det är konstigt att Erika i förhör i fupen pratar om hur fin och nära familj hon har men när förhörsledaren frågar hur många syskon hon har i fosterfamilj så vet hon inte?? har hon en utvecklingsstörning eller vad?

Sida 51 i fupen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in