2017-05-10, 22:54
Medlem
[quote=Husvagn3|60686788]
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
Per telefon från ett nummer som inte gick att spåra.[/QUOTE

Kommer du ihåg om det var en vardag, en helgdag, samt morgon, middag eller kväll som du fick telefonsamtalet?
Minns inte.
Citera
2017-05-11, 21:36
Medlem
Citat:
Mejlserierna innefattar också märkliga mejl från "Lars Krantz" till bl a SA och även till signaturen "Anita Svan" tror jag det var. Inte heller här verkar det säkert att LK skulle skicka så övertydliga meddelanden till AA. Men att SA, GS och OA blev illa berörda av mejlen råder det inget tvekan om.

Anita Svan kan omskrivas till Anti Avsan, en slump?
Citera
2017-05-11, 23:27
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn3
Anita Svan kan omskrivas till Anti Avsan, en slump?

Nej, torde vara själva poängen.
Citera
2017-05-12, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
Det var kring månadsskiftet april/maj 2012. Mannen pratade liksom i gåtor
men med fakta från MOP inblandat. Han sade att Anér var en galning som
borde tas in på psyket och att vettiga människor måste hålla sig borta från
honom. Det var mycket obehagligt. Jag fick knappt en syl i vädret och såg
det hela som en varning och meddelade inte Anér om det.
Att provocera genom en Anérkontakt i dagsläget tror jag inte på. Personerna
är redan förvarnade, eftersom jag tror att de följer denna tråd.

Du menar att du mailar Anér o sen får du ett anonymt samtal o efter det samtalet skriver du inte anonymt här på ett tag?
Senast redigerad av Cianneli 2017-05-12 kl. 08:18.
Citera
2017-05-12, 09:37
Medlem
mvagrippas avatar
Såg denna bild på Kjell Östling, chef i södermalmspiketen 3230, på mordkvällen. Han talar i sin polisradio i något som han själv påstår i intervjun inte långt efter han anlänt till mordplatsen. Det märkliga med bilden är den civilaklädda person med glasögon som sitter bakom KÖ med block och penna i handen.

Knappast en civil polis då det inte rapporterats några krimmare på mordplatsen under första halvtimman. Inte heller något intryck av att den mörkhårige med glasögon skulle vara livvakten Dan Andersson som bevisligen var i dekorimahörnan 15-20minuter efter MOP.

Intrycket jag får är att det är en journalist som sitter och skriver inne i piketen. Tycker personen har drag av Expressens Tommy Schönstedt som var en av de första journalisterna på mordplatsen . i så fall ett ganska kollegialt förhållande med tredje statsmakten vid ett statsministermord från polisens sida.
Men någon i tråden kanske känner igen person ifråga.

http://gfx.bloggar.aftonbladet-cdn.se/wp-content/blogs.dir/537/files/2016/02/ostling2-1920x1636.jpg
Citera
2017-05-12, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Såg denna bild på Kjell Östling, chef i södermalmspiketen 3230, på mordkvällen. Han talar i sin polisradio i något som han själv påstår i intervjun inte långt efter han anlänt till mordplatsen. Det märkliga med bilden är den civilaklädda person med glasögon som sitter bakom KÖ med block och penna i handen.

Knappast en civil polis då det inte rapporterats några krimmare på mordplatsen under första halvtimman. Inte heller något intryck av att den mörkhårige med glasögon skulle vara livvakten Dan Andersson som bevisligen var i dekorimahörnan 15-20minuter efter MOP.

Intrycket jag får är att det är en journalist som sitter och skriver inne i piketen. Tycker personen har drag av Expressens Tommy Schönstedt som var en av de första journalisterna på mordplatsen . i så fall ett ganska kollegialt förhållande med tredje statsmakten vid ett statsministermord från polisens sida.

http://gfx.bloggar.aftonbladet-cdn.se/wp-content/blogs.dir/537/files/2016/02/ostling2-1920x1636.jpg

Är väl inte underligt att en reporter får hoppa in i bilen för det var kallt ute. Situationen var inte den mest vanliga.
Lustigt att Tommy S är från just Skellefteå.
Senast redigerad av Cianneli 2017-05-12 kl. 10:05.
Citera
2017-05-12, 10:45
Medlem
ben-varfors avatar
Tommy Schönstedt var med i hanteringen av tipsen runt
Cats Falcks försvinnande. Tipset från vittnet i järnvägsvagnen
hamnade hos Expressen.
Citera
2017-05-12, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa

Rätt lik Stieg Larsson vid samma tidpunkt. Ska kolla vidare, det är säkert någon annan. Ett intressant spår.
Citera
2017-05-12, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 86spanare
"Särskilt tydligt blev det efter att HH, Lingärde och Krantz avlidit under liknande omständigheter" - hur dog dom?

liknande omständigheter - ???
Citera
2017-05-12, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 86spanare
liknande omständigheter - ???

De dog på olika sätt o är trams att tro att något konstigt ligger bakom.
Alla dör nångång.
Citera
2017-05-13, 08:20
Medlem
Ska jag vara ärlig bryr jag mig inte alls längre vem som mördade Olof Palme, så jävla uttjatat och det kommer aldrig lösas. Det var spännande att gräva ett tag, lite som en film med alla trådar hit och dit. Men nu är det bara uttjatat. Spelar ingen roll om mördaren träder fram imorgon, vem fan bryr sig.
Citera
2017-05-13, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datapojken
Ska jag vara ärlig bryr jag mig inte alls längre vem som mördade Olof Palme

Ytterligare en som fogat sig. Vad var det han sa..."när alla fogat sig..."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto