2017-05-10, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Vad fanns det då för anledning att inte låta hela Svartens, Ausonius, Berglings, Quicks, Mihailovics eller Fossmos egna berättelser komma till allmänhetens kännedom? Varför har de först efter att inte längre kunna komma till tals ens med närstående blivit förklarade omänskliga utan samvete? Svartens utmärkt självreflekterande och filosofiskt inriktade självbiografi helt orimlig för en psykopat censurerades just för avsnitten månaderna kring MOP på ett sätt som är typiskt då SPF måst behålla sitt tolkningsföreträde.
Redan från 80-talet fick jag från militära psykexpertisen höra om "sjuka genier" jämförbara med psykopater som de då också gärna framställdes som i media. Numera är allt sådant ersatt av bokstavsdiagnoser under samhällets behandling och kontroll så ingen ska behöva vara orolig.
Fastän jag hela mitt liv undrat över fenomenet och också haft dialog med extremt utpekade galningar från flera generationer har jag inte i något fall kunnat finna något så medfött obotligt livslångt handikapp som experterna velat göra gällande. Inte ens min svåraste utmaning och orsaken till att också jag blivit indragen i härvan kring MOP kan jag beskylla för något omänskligt. Även vännen Guillous roll i sammanhanget blir fullkomligt logisk. Om man ser saken ur djupast mänskliga perspektiv är det snarare den kollektiva självinsikten på ledande nivå som blivit helt mörk sedan MOP.

Vad menar du om Svartens självbiografi? Han har skrivit 2 st o vem skulle censurera dom?
En bok kom ut 1994 o en 2007.
Citera
2017-05-10, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Skandiamannen är ingen palmemördare utan en nitisk person. Ordning o reda på jobb.

Han kan också vara det spår som fått oproportionerligt störst utrymme i den här tråden sett till bevisstyrka.
Citera
2017-05-10, 19:32
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn3
Eller så kollade Aner anonymt själv upp vem som mejlade honom.

Sven Aner har själv beskrivit den mejlbombning som han Olle Alsen och kommissarie Gösta Söderström råkat ut för. I en del fall har även deras anhöriga drabbats. Tyvärr är hans böcker stilistiska härdsmältor och det är tidsödande att skaffa sig en överblick.

Det är tveklöst så att de i många fall hatiska och psykande mejlen sändes under åren 2005-08. SA är dock väldigt snabb att dra slutsatsen att dessa sänds av Anti Avsan. Att en AA skulle vara så korkad att han från skriver från mejl under pseudonymer som ex "Tina Navaz" är oerhört långsökt. Det vore att med hela handen peka mot sig själv.

Mejlserierna innefattar också märkliga mejl från "Lars Krantz" till bl a SA och även till signaturen "Anita Svan" tror jag det var. Inte heller här verkar det säkert att LK skulle skicka så övertydliga meddelanden till AA. Men att SA, GS och OA blev illa berörda av mejlen råder det inget tvekan om.

Frågan vad syftet är med en så omfattande psykningskampanj som det var frågan om. Var det att svärta AA eller förvirra begreppen för SA, GS och OA? Om målsättningen varit att stressa upp SA, GS, OA och Krantz och i det fallet verkar upphovsmännen lyckats ganska bra.
Citera
2017-05-10, 19:48
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
Jag tror inte Kanger hade någon agenda. Möjligt att han behandlade Joel Haukkas uppgifter okritiskt ......Hans bok var den mest läsvärda i ämnet tills Poutiainen och Wall började skriva i mitten av 90-tal.
Jag håller helt med men kan ändå tänka mig att också Haukka hade hederliga avsikter med den info han kunnat ge till SSI, Säpo, CIA och WACL genom Baltiska Kommittén som han tydligen samtidigt jobbade för.
Citera
2017-05-10, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Sven Aner har själv beskrivit den mejlbombning som han Olle Alsen och kommissarie Gösta Söderström råkat ut för. I en del fall har även deras anhöriga drabbats. Tyvärr är hans böcker stilistiska härdsmältor och det är tidsödande att skaffa sig en överblick.

Det är tveklöst så att de i många fall hatiska och psykande mejlen sändes under åren 2005-08. SA är dock väldigt snabb att dra slutsatsen att dessa sänds av Anti Avsan. Att en AA skulle vara så korkad att han från skriver från mejl under pseudonymer som ex "Tina Navaz" är oerhört långsökt. Det vore att med hela handen peka mot sig själv.

Mejlserierna innefattar också märkliga mejl från "Lars Krantz" till bl a SA och även till signaturen "Anita Svan" tror jag det var. Inte heller här verkar det säkert att LK skulle skicka så övertydliga meddelanden till AA. Men att SA, GS och OA blev illa berörda av mejlen råder det inget tvekan om.

Frågan vad syftet är med en så omfattande psykningskampanj som det var frågan om. Var det att svärta AA eller förvirra begreppen för SA, GS och OA? Om målsättningen varit att stressa upp SA, GS, OA och Krantz och i det fallet verkar upphovsmännen lyckats ganska bra.
SA, OA och GS hade en sak gemensam: de trodde alla att poliser var inblandade i mordet. Det är tillräckliga skäl för att bedriva en psykningskampanj, oaktat om dem som drev kampsnjen var inblandade eller ej.
Citera
2017-05-10, 20:01
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
SA, OA och GS hade en sak gemensam: de trodde alla att poliser var inblandade i mordet. Det är tillräckliga skäl för att bedriva en psykningskampanj, oaktat om dem som drev kampsnjen var inblandade eller ej.

Om det nu var poliser måste dom haft ett ordentligt horn i sidan till Anti Avsan då han övertydligt utpekas som avsändare till en stor del av Mejlen. Ett av dom har "Carl Stålbrännare" som avsändare. Bakom den signaturen dolde sig Mårten Sundmark som avslöjades i ett annat sammanhang .
Citera
2017-05-10, 20:40
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
.....Frågan vad syftet är med en så omfattande psykningskampanj som det var frågan om. Var det att svärta AA eller förvirra begreppen för SA, GS och OA? Om målsättningen varit att stressa upp SA, GS, OA och Krantz och i det fallet verkar upphovsmännen lyckats ganska bra.
Citat:
SA, OA och GS hade en sak gemensam: de trodde alla att poliser var inblandade i mordet.......
Detta är typiskt opinionsstyrelsens taktik då man vill skrämma besvärande vittnen till tystnad. När stalkertrollen tröttnat på att trakassera oss direkt ger man sig på varje person i omgivningen som velat lyssna. Närmast berörda blir eller får då känna sig direkt livshotade. Särskilt tydligt blev det efter att HH, Lingärde och Krantz avlidit under liknande omständigheter. Svansen efter Guillou vill uppenbarligen få kvarlevande att tro att poliser eller högerfolk på något sätt måste ligga bakom illdåden man själv ägnat sig åt.
Citera
2017-05-10, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Detta är typiskt opinionsstyrelsens taktik då man vill skrämma besvärande vittnen till tystnad. När stalkertrollen tröttnat på att trakassera oss direkt ger man sig på varje person i omgivningen som velat lyssna. Närmast berörda blir eller får då känna sig direkt livshotade. Särskilt tydligt blev det efter att HH, Lingärde och Krantz avlidit under liknande omständigheter. Svansen efter Guillou vill uppenbarligen få kvarlevande att tro att poliser eller högerfolk på något sätt måste ligga bakom illdåden man själv ägnat sig åt.

"Särskilt tydligt blev det efter att HH, Lingärde och Krantz avlidit under liknande omständigheter" - hur dog dom?
Citera
2017-05-10, 21:26
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:

Kan det har varit en person på "rätt position" som rent privat freakat ur och börjat skriva detta?
Vi har ju t.ex. en herr Mårten Sundmark, departementsekreterare på försvarsdepartementet, som har skrivit aparta mail under namnet "Carl Stålbrännare". (han skall dock ha ära för sitt alias, jag gillar det verkligen).

Att någon myndighet skulle ligga bakom det hela, med en systematisk kampanj, verkar helt osannolikt.
Citera
2017-05-10, 22:16
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Kan det har varit en person på "rätt position" som rent privat freakat ur och börjat skriva detta?
Vi har ju t.ex. en herr Mårten Sundmark, departementsekreterare på försvarsdepartementet, som har skrivit aparta mail under namnet "Carl Stålbrännare". (han skall dock ha ära för sitt alias, jag gillar det verkligen).

Att någon myndighet skulle ligga bakom det hela, med en systematisk kampanj, verkar helt osannolikt.

Nej, knappast en myndighet . Frågan är vem som är målet , privatspanarna eller Anti Avsan?
Citera
2017-05-10, 22:25
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Nej, knappast en myndighet . Frågan är vem som är målet , privatspanarna eller Anti Avsan?

Svårt att veta om det finns en idé om ett tydligt mål bakom handlingarna. Jag tror det är en knäppgök som håller på, utan några djupare planer om vad han/hon vill uppnå. I alla fall några planer som är förankrade i en verklighet som vi kan förstå.

Som jag ser det finns det ingen logik alls i att trackasera dessa gubbar med märkliga, hotfulla mail. Jag tror det är så enkelt att någon är knäpp. Palmemordet har ju lockat till sig allt möjligt konstigt folk.
Citera
2017-05-10, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olmors
Mycket intressant !!
Du skriver "för drygt fem år sedan", kan du ange om det var under 2012 ?
eller om det var tidigare ?

Du fick alltså ett hotfullt telefonsamtal, kan du säga mer om samtalet ?

Detta betyder att antingen:

1/ någon avläser mail till Anér och bevakar honom fortfarande nästan 30 år
efter MOP. Det behöver inte vara en statlig myndighet, det kan vara en skicklig
hackare.

2/ någon i Sven Anérs omgivning är anlitad infiltratör.

Jag tror på alt. 1

Har du på något sätt meddelat Sven Anér om detta ??

Jag funderar på att provocera något liknande genom att maila Sven,
fast jag vet inte om Sven orkar läsa mail längre. Jag är inte rädd av mig
och skulle gärna försöka spåra vem det är...
Det var kring månadsskiftet april/maj 2012. Mannen pratade liksom i gåtor
men med fakta från MOP inblandat. Han sade att Anér var en galning som
borde tas in på psyket och att vettiga människor måste hålla sig borta från
honom. Det var mycket obehagligt. Jag fick knappt en syl i vädret och såg
det hela som en varning och meddelade inte Anér om det.
Att provocera genom en Anérkontakt i dagsläget tror jag inte på. Personerna
är redan förvarnade, eftersom jag tror att de följer denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in