2017-05-12, 07:14
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nja, hon stod för mycket i äktenskapet rent ekonomiskt vilket också lagts fram och som man även kan ta del av i FU.
Hon betalade tåg för hans barn och mobiler, avgifter, satte över pengar till skulder, utlandet kebabvagn osv. Sedan bad hon mamman till barnen att låta A arbeta och inte begära så mycket pengar eftersom det var hon som betalade det mesta.

Sen kanske hon försökte få igen lite av det hon lagt i deras äktenskap, men det lyckades nog inget vidare, så hon ville nog få igen pengarna i form av livförsäkringen. Han hade dessutom träffat en ny så hon hade inte tänkt bjuda honom på pengarna hon lagt. Han var skuldsatt hade kronofogden och fick inte till det riktigt med ekonomin.

Ska man inte i den bilden väga in att Aki hade en välordnad ekonomi innan han träffade JM?
Så har jag uppfattat det. Vad som hände efter att Aki och JM träffades är en annan historia.
Skuldfördelning eller ansvar för en destruktiv relation kan vara svårt att klargöra även om det finns gott om åsikter i frågan.

Citera
2017-05-12, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Nä, men som tur är en kräftlåda 😝

Uppblåsbar pool, däckat på bryggan, däckat i båten... inte min sak att bevisa. Åkl måste bevisa att han har mördats, sen även av vem, och kanske på vems order.

Kan du härleda mordet i sak? När?var? Hur? Av vem? På order av vem?

Tacksam för svar..

Nej det är ju det som är problemet, detta med Aki kommer förbli olöst ang när/var/hur, tyvärr för hans anhöriga. Endast en ungefärlig dödstid enl obduktionen, var hänger ju på dessa kiselalgers vara el inte vara, hur kommer troligen att fastställas till drunkning.
Citera
2017-05-12, 07:30
Medlem
Såg någon som nämnde "lek" vilket faktiskt slog mej då det kom fram om algerna, kommer inte ihåg lekens namn men varit på ett antal fester där den körts. Iaf så går leken ut på att plocka upp saker med munnen från vatten/mjöl utan att använda händerna, tror de kan va möjligt att fler varit på platsen/festen och man lekt just denna. När aki stoppa huvudet i hinken/baljan så fick han nog ett par personer på ryggen.

Ser ut som några av JMs barn kämpar här i tråden
Citera
2017-05-12, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
JM "barskrapade" honom till sista öret. Innan han "olyckligtvis" drunknade i okänt vatten.

Men JM var inte ensam. Men hon var absolut "Den som Bestämde". Anstiftaren.

Det vet Åklagaren också.

Men var han verkligen barskrapad vid sin död? Jag har antecknat från ett kontoutdrag, men kan tyvärr inte hänvisa till var i FUP, kanske någon annan kommer ihåg var det ligger?)
Saldon per dödsdag:
Personkonto 0,13
Kapitalkonto 108.124 + fonder
Reverslån -70.732
Butikslån -976
Citera
2017-05-12, 07:39
Medlem
rapiers avatar
JM bevisar att verkligheten överträffar dikten. Om man trots allt skulle se henne som romanfigur hade Patrick Bateman från boken/filmen American Psycho vara en perfekt matchning för henne. Han hade nog kunnat låta henne smaka på sin egen medicin....
Citera
2017-05-12, 08:11
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Vart får ni alla utdrag från rättegången? Skrivs det ut på ab/expressen.

Vore grymt om det går att lyssna på ljudupptagning från rättegången men jag antar att det inte är möjligt.
Sök i denna tråd efter ".pdf"
Sök på youtube efter" Arbogakvinnan".

Det bör ge dig det du söker.
Citera
2017-05-12, 08:13
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rapier
JM bevisar att verkligheten överträffar dikten. Om man trots allt skulle se henne som romanfigur hade Patrick Bateman från boken/filmen American Psycho vara en perfekt matchning för henne. Han hade nog kunnat låta henne smaka på sin egen medicin....

Och om vi släpper romanfigurer så borde väl Mats Alm kunna vara en framtida kavaljer där på hemmet. De har en hel del gemensamt i alla fall. Skaldjur till exempel, jajamensan och Yes
Citera
2017-05-12, 08:14
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det går knaggligt för Arbogakvinnan

"Åklagare Fahlander läste upp ett sms från hennes pappa Göran, som mördades 3 augusti förra året. "Vi fattar inte vad du håller på med", skriver pappan till sin dotter fyra månader före Aki Paasilas död 2015, och ber henne söka läkarhjälp "innan det går käpprätt åt helvete".

Inför åklagarnas batteri av frågor blev 42-åringen alltmer lågmäld, och det mesta av kaxigheten försvann. När det blev för svårt att svara tog hon till tårar ett par gånger.

Åklagarna skapade med sina frågor en bild av en kvinna i strid med alla omkring sig, som slirar på sanningen, och som har motiv att döda Paasila. Deras stora problem är att obduktionen inte visar att han blev mördad.

Det ska bli intressant att få veta hur Västmanlands tingsrätt värderar det som hittills kommit fram. Och den 31 maj börjar rättegången angående mordet på Arbogakvinnans pappa Göran."

http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/det-gar-knaggligt-for-arbogakvinnan/

Nu har Johanna "Jag kan allting" Möller fredagen och helgen på sig att slicka sina sår
och försöka uppbåda nya krafter, "nya friska tag" inför måndagen och de fortsatta
prövningarna med de frågvisa åklagarna i spetsen.

Det blir väl att producera lite lappar i vanlig ordning också...

Utdrag ur SMS från pappa Göran till JM...

"Vi fattar inte vad du håller på med.
Sök läkarhjälp mot din ADHD eller annan psykisk sjukdom innan det går käpprätt åt helvete.
Du måste rimligtvis förstå att när Julia & Amanda pratar med oss om detta är det ett rop på hjälp."

JM talar med TC ett par dagar efter mordet på Göran:

JM till TC: "Fan Thomas, du ska inte umgås med svartskalletjejer!"

Från förhör med TC om hur han upplevde JM ett par dagar efter mordet på Göran:

Fhl: "tre dagar innan så har ju hennes pappa blivit knivmördad, hennes mamma allvarligt knivskuren. Så hon är alltså, ah, hon svävade mellan liv och död hon också."
...
Fhl: "Det är ju precis därför jag frågar, hur upplevde du henne?"

TC: "Kanske lite stressad, och frånvarande..."

Från Akis läkares journalanteckning 150207:
"Instrueras att återgå i arbete som snickare samt avhålla sig från fortsatta injektionsäventyr."

Jag tolkar det som att Aki har berättat att någon injicerat något på honom, men läkaren har svårt att ta uppgiften på fullt allvar.

Om jag minns rätt tillfrågades läkaren om detta senare, men kom då inte ihåg.

Citera
2017-05-12, 08:19
Avslutad
Ett annat scenario kan ju va att Aki blev skrämd av vargen, eller ett lodjur eller en björn eller ett ufo eller av påtända kompisar till JM. Undra vad hon har drömt om inatt?
Citera
2017-05-12, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tvärtom, så blev Alexanders vittnesmål väldigt viktigt. Han gav inte Johanna något alibi för mordkvällen. Därav Johannas minst 9 fantasifulla teorier om vad hon då gjorde istället.

Tack och lov har båda dom barnen vuxit upp med sin pappa och blivit himla bra individer.
All heder åt pappan och barnen.
Vilka två barn har vuxit upp med sin pappa........känner bara till en?
Citera
2017-05-12, 08:29
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja jag är fullt medveten om det du skriver och anser för övrigt att Mats Alms "case" är det vidrigaste någonsin utifrån juridisk utkomst. Dock tror jag att det kanske kan gå vägen här, men bara kanske.

Däremot är det skit samma för jag är mer säker på att det är Hinsan nästa för mordet på pappa och fôrsöket på mamma.

👍 Jag tror och hoppas att hon åker på livstid för sin del av föräldrarnas öde. Akis del lär varken göra till eller ifrån vid bestämmandet av strafflängd.
Citera
2017-05-12, 08:41
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Jag har tyvärr inte haft möjlighet att följa fallet alls det sista...kan någon sammanfatta vad som hände i går torsdag? Det är förhandling i dag också va?

Tack på förhand.

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
"Socionom" är fortfarande INGEN akademisk utbildning, de studerar ingen samhällsteori, ingen teori och metod. Det är ingen akademisk utbildning, precis som polishögskolan.

Tramadol.....en del hävdar att det är en "svag" tablett, inkörsdrog. Jag tror återigen att alla har lite rätt. Min hen var heroinist, tung heroinist. hen använde bl.a. Tramadol för "egen" avgiftning, trappa ner på emellanåt, och/eller som lindring när inget annat fanns att få......

Så Tramadol i lgh KAN ju även betyda ett tyngre missbruk.....

Nja, det finns faktiskt folk som klarar av t o m heroin som en partydrog. Många klarar av att partydroga faktiskt, det är ungefär som med alkohol...
Om JM:s utbildning: Betyder inte "akademisk utbildning" att man har examen från högskola/universitet? Det bör ju JM ha. Just polishögskolan som du jämför med är ju bara en högskola till namnet (fast jag har läst att de vill ändra på det så det blir en riktig högskola, kanske redan är gjort).

Okej, har inte hört att Tramadol använts som lindring vid avtändning men det bör ju hjälpa då det är en opioid.

Ja, jag har också hört om folk som bara tar heroin ibland men det får sägas vara ytterst ovanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in