Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Det går knaggligt för Arbogakvinnan
"Åklagare Fahlander läste upp ett sms från hennes pappa Göran, som mördades 3 augusti förra året. "Vi fattar inte vad du håller på med", skriver pappan till sin dotter fyra månader före Aki Paasilas död 2015, och ber henne söka läkarhjälp "innan det går käpprätt åt helvete".
Inför åklagarnas batteri av frågor blev 42-åringen alltmer lågmäld, och det mesta av kaxigheten försvann. När det blev för svårt att svara tog hon till tårar ett par gånger.
Åklagarna skapade med sina frågor en bild av en kvinna i strid med alla omkring sig, som slirar på sanningen, och som har motiv att döda Paasila. Deras stora problem är att obduktionen inte visar att han blev mördad.
Det ska bli intressant att få veta hur Västmanlands tingsrätt värderar det som hittills kommit fram. Och den 31 maj börjar rättegången angående mordet på Arbogakvinnans pappa Göran."
http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/det-gar-knaggligt-for-arbogakvinnan/
Nu har Johanna "
Jag kan allting" Möller fredagen och helgen på sig att slicka sina sår
och försöka uppbåda nya krafter, "nya friska tag" inför måndagen och de fortsatta
prövningarna med de frågvisa åklagarna i spetsen.
Det blir väl att producera lite lappar i vanlig ordning också...
Utdrag ur SMS från pappa Göran till JM...
"Vi fattar inte vad du håller på med.
Sök läkarhjälp mot din ADHD eller annan psykisk sjukdom innan det går käpprätt åt helvete.
Du måste rimligtvis förstå att när Julia & Amanda pratar med oss om detta är det ett rop på hjälp."
JM talar med TC ett par dagar efter mordet på Göran:
JM till TC:
"Fan Thomas, du ska inte umgås med svartskalletjejer!"
Från förhör med TC om hur han upplevde JM ett par dagar efter mordet på Göran:
Fhl:
"tre dagar innan så har ju hennes pappa blivit knivmördad, hennes mamma allvarligt knivskuren. Så hon är alltså, ah, hon svävade mellan liv och död hon också."
...
Fhl:
"Det är ju precis därför jag frågar, hur upplevde du henne?"
TC:
"Kanske lite stressad, och frånvarande..."
Från Akis läkares journalanteckning 150207:
"Instrueras att återgå i arbete som snickare samt avhålla sig från fortsatta
injektionsäventyr."
Jag tolkar det som att Aki har berättat att någon injicerat något på honom, men läkaren har svårt att ta uppgiften på fullt allvar.
Om jag minns rätt tillfrågades läkaren om detta senare, men kom då inte ihåg.
–