2017-05-12, 01:51
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nja, jag tror han drogades alternativt drunknade på egen hand.

Vid drogning användes antagligen någon av alla dessa droger man kan köpa på nätet. Om man hittat den drogen vid den första obduktionen så hade ju JM historien om att han missbrukade själv. JM hade ju preppat honom med droger tidigare som det verkar, kanske i syfte att testa dem in vivo. Och spridit lögner om missbruk. Finns det belagt att hon påstått att han missbrukade redan innan drunkningen?
Hon använde sig ju hela tiden av AP:s drogmissbruk för att hetsa sina barn mot honom, för att få ekonomisk hjälp från sina föräldrar; en lägenhet där AP inte skulle kunna bryta sig in och slå ihjäl henne, osv. Kort sagt: Hon använde sig av alla fulknep hon kunde klura ut för att inhösta pengar och sympatier från omgivningen och därmed också kunna manipulera denna omgivning så att hon fick ännu mer sympatier och hjälp när hon behövde. - Att hon till vissa sade att AP avlidit av en överdos berodde nog mer på att man skulle tycka illa om honom än att hon t.ex. skulle ha gett honom något preparat före drunkningen. - Naturligtvis bör hon ha räknat med en utvidgad obduktion och då ville hon säkert kunna ha ryggen fri.
Citat:
Svårt att hitta en "smal" rysk drog som FBI inte utvecklat analysstandard för efter över ett år i graven. Säkert svårt för många mer kända droger också.
Och särskilt svårt för JM som inte direkt ger intrycket av att ha tid att ta del av någon mer sofistikerad läsning på området i fråga.
Citera
2017-05-12, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Vad det än var som satte Aki ur spel där någon vecka innan han mördades, så syntes det inte på de analyser som gjordes vid den utvidgade rättsmedicinska undersökningen. Då konstaterades att han varit drogfri i minst ca tre månader.

Vad kan det då ha varit?

Om det nu ligger något i sonenes berättelser om vad so utspelats med Aki drogad i soffan osv., så lär ju Jafar ha varit med.
Han glider ur den här berättelsen hela tiden och jag vill dra tillbaka honom här.
Han vet! Han vet allt. Och jag vill veta vad han gjort, som han ångrade så öppet på Facebook!
Jag kan föreställa mig att han dragits med i någon bisarr lek för att pesta Aki och att det gått överstyr. Antingen så att leken gick för långt och han måste vara med och sopa upp, eller så har han bidragit till och bevittnat Johannas mord på Aki. Eller så har de tillsammans dödat Aki.
Citera
2017-05-12, 01:57
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Det är värre än så. Staten vill inte betala för att samhället ska fungera. De vill inte finansiera myndigheterna som får landet att fungera. Eller så betalat de myndigheten, men pengarna går till annat än vad som skulle ge effekt på oroblemet.
Stå och gapa och skrika i en talarstol eller skrävla i ett privat flygplan, skrävla för att kunna casha in en hög lön, det är inte samma sak som att budgetera ansvarsfullt och realistiskt.
Reinfelt, sossar, Göran Persson, och framförallt antidemokraterna vad heter de? Fridolin Romson?
När riksdagen inte öronmärker pengar till insatser så rinner de ut i verksamheten i form av annat än ren produktion av det som skattemedlen var avsatt för att gå till.

Rättssystemet är på u-landsnivå och det beror enbart på riksdagens budget.
De bär skulden till att samhället förfaller som det gör, på olika fronter.
Många områden blir starkare. Kriminalitet lönar sig numer, ingen åker fast

Iallt detta kan jag tyvärr bara hålla med dig
Citera
2017-05-12, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hon använde sig ju hela tiden av AP:s drogmissbruk för att hetsa sina barn mot honom, för att få ekonomisk hjälp från sina föräldrar; en lägenhet där AP inte skulle kunna bryta sig in och slå ihjäl henne, osv. Kort sagt: Hon använde sig av alla fulknep hon kunde klura ut för att inhösta pengar och sympatier från omgivningen och därmed också kunna manipulera denna omgivning så att hon fick ännu mer sympatier och hjälp när hon behövde. - Att hon till vissa sade att AP avlidit av en överdos berodde nog mer på att man skulle tycka illa om honom än att hon t.ex. skulle ha gett honom något preparat före drunkningen. - Naturligtvis bör hon ha räknat med en utvidgad obduktion och då ville hon säkert kunna ha ryggen fri.

Här hade hon ju spolat isen, säkert av de skäl du nämner. Men om hon sedan planerat att ta livet av honom så måste ju tanken att utnyttja detta ha funnits nära tillhands.

Citat:
Och särskilt svårt för JM som inte direkt ger intrycket av att ha tid att ta del av någon mer sofistikerad läsning på området i fråga.

Nej men personer i omgivningen...
Citera
2017-05-12, 02:01
Medlem
Nu vet jag inte hur medicinskt kunnig JM är, men jag har funderat på muskelrelaxantia som celocurin. Slår ut andningen, kan ej spåras, behöver inte nödvändigtvis ges i en ven. Personen kvävs ifall man inte assisterar andningen. Hon har ju onekligen försökt indexera AKI tidigare. Jag bara resonerar.
Senast redigerad av NervusVagus 2017-05-12 kl. 02:13.
Citera
2017-05-12, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nja, hon stod för mycket i äktenskapet rent ekonomiskt vilket också lagts fram och som man även kan ta del av i FU.
Hon betalade tåg för hans barn och mobiler, avgifter, satte över pengar till skulder, utlandet kebabvagn osv. Sedan bad hon mamman till barnen att låta A arbeta och inte begära så mycket pengar eftersom det var hon som betalade det mesta.

Sen kanske hon försökte få igen lite av det hon lagt i deras äktenskap, men det lyckades nog inget vidare, så hon ville nog få igen pengarna i form av livförsäkringen. Han hade dessutom träffat en ny så hon hade inte tänkt bjuda honom på pengarna hon lagt. Han var skuldsatt hade kronofogden och fick inte till det riktigt med ekonomin.

Du sätte alltså tilltro på vad Johanna säger?

Det gör inte jag. Inte ett uns.
Citera
2017-05-12, 02:08
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du sätte alltså tilltro på vad Johanna säger?

Det gör inte jag. Inte ett uns.

Det är väl lite mer i FU än vad hon säger? Eller? Han hade kronofogden efter sig och hans fd tjatade en hel del om pengar hela tiden. Så har jag missuppfattat det menar du? Har du kontoutdragen? Och historiken under deras tid tillsammans?
Citera
2017-05-12, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NervusVagus
Nu vet jag inte hur medicinskt kunnig JM är, men jag har funderat på muskelrelaxantia som celocurin. Slår ut andningen, kan ej spåras, behöver inte nödvändigtvis ges i en ven. Personen kvävs ifall man inte assisterar andningen. Jag bara resonerar.

Tror inte på något dom slår ut andningen eftersom han drunknade. Tror på något som verkar sövande/bedövande i kombination med alkohol.

Tänker mig en internetdrog eller kanske GHB.
Senast redigerad av Refraktor 2017-05-12 kl. 02:15.
Citera
2017-05-12, 02:21
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Varför tror du de är hos en fosterfamilj och inte hos nära släktingar som farmor, farfar och faster med familj etc?

Hoppas verkligen det, men tvivlar starkt på det. Soc brukar inte placera barn som blivit offer till att en förälder dödat den andre hos den döda familjens släkt pga att soc tror sig veta att dessa inte kan ha en god och vänlig/normal relation till mördaren, och att det då påverkar barnets identitetsutveckling och umgängen!!

Men Möllerklanen åker ju på räkmacka genom hela socialtjänsten verkar det som.......och får som vanligt exakt det som enorma massor av "vanliga" människor nekas av nämnda myndighet!!

Socialtjänstlagen är bara till för VISSA!!
Citera
2017-05-12, 02:23
Medlem
Citat:
Tror inte på något dom slår ut andningen eftersom han drunknade. Tror på något som verkar sövande/bedövande i kombination med alkohol.

Tänker mig en internetdrog eller kanske GHB.

Du har förmodligen rätt! Jag bara slängde ut en idé. Tänkte mest på att man blir "lättmedgörlig" då all muskulatur slås ut. Men det är förmodligen långsint.. / har inte läst obduktionsrapporten ska tilläggas.
Senast redigerad av NervusVagus 2017-05-12 kl. 02:26.
Citera
2017-05-12, 02:36
Medlem
Hon ville kremera han fort med det satte familjen sig emot. Sen blev hon riktigt arg när man grävde upp honom igen. Hon kände sig nog säker när han begravdes
Citera
2017-05-12, 03:04
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Inte en lägenhet, huset på Kungsladugårdsgatan som hon och Aki hade. Vet det för jag minns Hemnet-annonsen, låg till försäljning länge.

Ahh, och det var sååå dyrt med hantverkare enligt JM. Och hon både målade och tapetserade.....

Fast Aki var ju en mycket duktig snickare.....

Kan det vara lite ROT-och RUT- bedrägerier på gång här??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in