2017-05-12, 01:15
Medlem
Pandalina4s avatar
[quote=letsdoit|60701323]Ja, det är ju så hon arbetar - men har maginnehållet redovisats?[/QUOTEking Kingkrabba ben försvann i dagens vitnessmål. Tidigare vart centralt. Tror hon sett fått visat obduktion eller liknande. Förekommer tom i hennes brev att JM.sett/sneglat på obduktinskrotokoll.
Senast redigerad av Pandalina4 2017-05-12 kl. 01:28.
Citera
2017-05-12, 01:17
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det skulle ju kunna vara så att det han drack i bilen från Arboga spetsats och att medhjälparna väntade vid stugan.
Ja, det är klart: På en timme kan man hinna en hel del. - Utgående från obduktionsresultatet finns inga "spetsresultat", och det tror jag också man aktat sig noga för eftersom det mesta kan spåras. - Däremot kan medhjälparna - beroende på vilka vi talar om - ha funnits på plats, men då hade den luttrade AP säkert fattat misstankar.
Citera
2017-05-12, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Jag tycker att det här med att AP inte åt maten hon lagat utan hällde den över hennes tallrik väcker en del misstankar. Den maten kunde alltså inte hittas i maginnehållet. Vilket då förklarats.

Hmm...

Självklart. Han visste vad Johanna var i stånd till. Han var misstänksam. Av naturliga skäl.

Johanna utnyttjade dom små barnen som lockbete för att få dit honom. Till Granliden.

Snacka om en förslagen person.
Citera
2017-05-12, 01:24
Medlem
Grandiosos avatar
Det går knaggligt för Arbogakvinnan

Citat:
Åklagare Fahlander läste upp ett sms från hennes pappa Göran, som mördades 3 augusti förra året. "Vi fattar inte vad du håller på med", skriver pappan till sin dotter fyra månader före Aki Paasilas död 2015, och ber henne söka läkarhjälp "innan det går käpprätt åt helvete".

Inför åklagarnas batteri av frågor blev 42-åringen alltmer lågmäld, och det mesta av kaxigheten försvann. När det blev för svårt att svara tog hon till tårar ett par gånger.

Åklagarna skapade med sina frågor en bild av en kvinna i strid med alla omkring sig, som slirar på sanningen, och som har motiv att döda Paasila. Deras stora problem är att obduktionen inte visar att han blev mördad.

Det ska bli intressant att få veta hur Västmanlands tingsrätt värderar det som hittills kommit fram. Och den 31 maj börjar rättegången angående mordet på Arbogakvinnans pappa Göran.

http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/det-gar-knaggligt-for-arbogakvinnan/

Nu har Johanna "Jag kan allting" Möller fredagen och helgen på sig att slicka sina sår
och försöka uppbåda nya krafter, "nya friska tag" inför måndagen och de fortsatta
prövningarna med de frågvisa åklagarna i spetsen.

Det blir väl att producera lite lappar i vanlig ordning också...
Citera
2017-05-12, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det är klart: På en timme kan man hinna en hel del. - Utgående från obduktionsresultatet finns inga "spetsresultat", och det tror jag också man aktat sig noga för eftersom det mesta kan spåras. - Däremot kan medhjälparna - beroende på vilka vi talar om - ha funnits på plats, men då hade den luttrade AP säkert fattat misstankar.

Nja, jag tror han drogades alternativt drunknade på egen hand.

Vid drogning användes antagligen någon av alla dessa droger man kan köpa på nätet. Om man hittat den drogen vid den första obduktionen så hade ju JM historien om att han missbrukade själv. JM hade ju preppat honom med droger tidigare som det verkar, kanske i syfte att testa dem in vivo. Och spridit lögner om missbruk. Finns det belagt att hon påstått att han missbrukade redan innan drunkningen?

Svårt att hitta en "smal" rysk drog som FBI inte utvecklat analysstandard för efter över ett år i graven. Säkert svårt för många mer kända droger också.
Senast redigerad av Refraktor 2017-05-12 kl. 01:37.
Citera
2017-05-12, 01:28
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Det.
Krabbclaws försvann i dagens vitnessmål. Uppenbarligen har hon sett fått visat obduktion
eller liknande. Förekommer tom i hennes brev att JM.sett/sneglat på obduktinskrotokoll.
Ja, det skulle ju onekligen förklara vissa av hennes uttalanden i dag: Hon anpassar sig hela tiden till mastpositioner, temsning (här dök några får hastigt och lustigt upp) mm. - Inte för inte är hon vid det här laget uppe i ett tiotal olika förehavanden kvällen då hennes föräldrar attackerades.

Hon synes vara rätt hårt medicinerad och de värsta vredesutbrotten lyser ännu så länge med sin frånvaro. Dock tror jag att hon så småningom kommer att visa upp hela sin repertoar.
Citera
2017-05-12, 01:30
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Tycker verkligen att hon åker dit, missar detaljer osv. Hade inte trott det i denna åtalsfrågan. Kan det bli skäligen!?

Att hon missar detaljer och säger emot vad hon sagt i polisförhören leder inte nödvändigtvis till att hon kommer att fällas för det misstänkta dränkningsmordet. Åklagarna måste kunna styrka en gärningsbeskrivning som reder ut vem som gjort vad och fastställer JM:s skuld bortom rimligt tvivel. Tveksamt om de kommer att lyckas med det, då det finns så många frågetecken.

Jag förstår överhuvud taget inte varför de lade ihop de två mordåtalen i en rättegång. Det hade varit smartare att ta åtalet för mordet och mordförsöket på föräldrarna först, som har mycket större sannolikhet att lyckas eftersom det finns erkännandet från MR och annan bevisning att stödja sig på.

Efter en fällande dom för det hade man i lugn och ro kunnat arbeta vidare med utredningen av dränkningsmordet, och kanske lyckats få ett erkännande även där.
Citera
2017-05-12, 01:33
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
JM "barskrapade" honom till sista öret. Innan han "olyckligtvis" drunknade i okänt vatten.

Men JM var inte ensam. Men hon var absolut "Den som Bestämde". Anstiftaren.

Det vet Åklagaren också.

Nja, hon stod för mycket i äktenskapet rent ekonomiskt vilket också lagts fram och som man även kan ta del av i FU.
Hon betalade tåg för hans barn och mobiler, avgifter, satte över pengar till skulder, utlandet kebabvagn osv. Sedan bad hon mamman till barnen att låta A arbeta och inte begära så mycket pengar eftersom det var hon som betalade det mesta.

Sen kanske hon försökte få igen lite av det hon lagt i deras äktenskap, men det lyckades nog inget vidare, så hon ville nog få igen pengarna i form av livförsäkringen. Han hade dessutom träffat en ny så hon hade inte tänkt bjuda honom på pengarna hon lagt. Han var skuldsatt hade kronofogden och fick inte till det riktigt med ekonomin.
Citera
2017-05-12, 01:40
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Det är ändå ganska små saker som ändrats. 19:30 är 20:30 när hon lägger barnen, i vilken ordning hon sett telefon och båt. Ett minne efter sin makes bortgång för två år sedan är ingen stor sak eller ens en lögn. Och här är JM öppen om det.

Förhållande om entrecote och ljummen rosé är lika ovidkommande.

Någon gärningsbeskrivning har de ens inte berört ännu, bara ovidkommande tjafs. Bra ändå att Akis beteende belyses och inte gråtfärdiga anhöriga.

Du har helt uppenbart aldrig förlorat någon nära yngre anhörig!!!

Trots att det gått flera år efter deras dödsdag, så kommer man precis ihåg vad som hände. Speciellt detaljer!!!
Citera
2017-05-12, 01:41
Medlem
Mooskys avatar
Jag tror att Arbogakvinnan slog rekord då hon vräkte ur sig att hon hoppades sjukhuset skulle skaffa fler rullstolar för alla som skulle få knäskålarna inslagna. Alltså hot mot tjänsteman. Vilket hon insisterade på att ha rätt att uttrycka under förhör. Alltså jag bara gapade då jag såg detta. Hakan trillade ner i marken kan man säga.
Jag får uppfattningen att hon har en bild av sig själv som oantastlig och likt en maffiaboss råkar alla illa ut som säger emot eller gör henne illa som hon beskrev det hela med då hon hotade.
Damen har inte fattat än att hon kommer åka in för mord och mordförsöket på föräldrarna eftersom hon är så jäkla grandios i sig själv.

Sedan läste jag några sms från pappan i FU alltså Göran då, och jag tycker nog inte han verkar riktigt okej han heller faktiskt. Vräkte ur sig en del som jag anser vara uppåt väggarna faktiskt.
Citera
2017-05-12, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

Vissa ytterst verksamma medel, har en kort effektiv verksam effekt, men lämnar kroppen fort. Men knappast vad som en rättsmedicinsk undersökning skulle missat.

Nu gjordes ingen sådan. Då.
Citera
2017-05-12, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vissa ytterst verksamma medel, har en kort effektiv verksam effekt, men lämnar kroppen fort. Men knappast vad som en rättsmedicinsk undersökning skulle missat.

Nu gjordes ingen sådan. Då.

Vilket kanske inte heller skulle ha avsatt så stora spår i håret, särskilt om han avled relativt nära tidpunkten drogen administrerades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in