2017-05-11, 11:34
Medlem
Mess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag ser det på ett lite annorlunda sätt.
Anser att folket under fler generationer levt under psykologisk krigsföring och har brutits ner mentalt.
Vi har blivit det man velat efter fler generationer av hjärntvätt.
Vi är brickor i spelet.
Jag tror att det är av vikt att sluta ge Svensken ännu mer skuld och skamkänslor.
Det är dags att bygga upp den mentala styrkan hos Svensken och sluta att klanka ner på varandra.
Stötta varandra i stället.
Vi behöver varandra och inte som vi under fler generationer nu matats med, bra karl/ kvinna sköter sig själv.
Splittring och kaos.
Vi måste gå samman och inte börja anklaga varandra ännu mer.

Det som har pågått under fler generationer är en enorm hjärntvätt och inom allt i samhället.

Det viktigaste är att ge fan i att ge varandra ännu mer skit, hån och förakt.
Gå samman.

Du har absolut rätt.

Problemet är den tysta majoriteten och den Svenska mentaliteten.
För gemene Svensk finns inga problem så länge man inte själv blir drabbad. Jag har sett det så många gånger att jag tappat hoppet.

Det spelar ingen roll vilka argument du har mot PK-majoriteten. Den backas upp av media och kapitalistiska intressen så hur stor är chansen att Svensken någonsin börjar tänka mer i fria banor?.

Problematiken är så djupgående i Sverige, vi har ingen nationskänsla ingen gemenskap.
Allt handlar om en stat som skall agera social backup så Svenskarna ostört jobbar ihjäl sig.
Det har gått så långt att man nu uppmuntrar till allt som är nationsdödande.

Det finns inget "Mitt folk", och utan "mitt folk" försvinner också syftet med nationen och då även gemensam strävan.

Jag har i princip slutat argumentera, det är lönlöst.

Om allt handlade om pengar så vore det inte så stora problem men nu har vi tyvärr skänkt bort våran framtid för att främja det multikulturella experimentet. I multikulturella länder är tyvärr individualismen det som dominerar.

Människan är anpassningsbar och kommer även vänja sig vid detta. men att Sverige är förevigt förlorat det råder ingen tvekan för min del.

PK har tagit hem storslamsseger på knock på redan liggande motpart, det inte PK-förespråkarna tänker på är att deras idealsamhälle aldrig någonsin kommer att bli verklighet.

Se det som något positivt, du har chansen göra något av ditt liv med de kunskaper du har.
Vänta inte för länge, dörrarna kan stängas fortare än du anar.
Citera
2017-05-11, 11:44
Medlem
Mess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Det lär inte gå att lägga om till egenhushållning speciellt fort. Vi har lämnat över vår bästa åkermark till köpcenter och villaområden och dessa måste rivas och marken återställas. Vi har inte ens möjligheter idag att tillverka egna tvålar, sprutor, kanyler, mediciner och annat livsviktigt. Att starta upp fabriker för detta lär ta lång tid. Infrastrukturen på landsbygden är eftersatt å det grövsta.

Dom som i dagsläget bor på landsbygden kommer bli dom riktiga "vinnarna" i ett kaos Sverige. Dom kommer ha möjlighet att försörja sig själva till stor del med odling och mindre djurfarmer.

Stadsbor tror att dom kan flytta ut och börja leva på en markplätt dom köpt.. Funkar inte. Det tar åratal att lära sig att leva på egenodlat.

Helt korrekt.

Tror inte att kraschen kommer över en natt. (Om det inte är av finansiell karaktär internationellt).

I övriga fall lär den utspela sig precis som den gjort senaste 2 åren med en fallande kurva där i princip alla samhällsbärande funktioner sakta går mot allt sämre funktion.

PK-folket bor väl i de största städerna så att karma biter dem i arlset är inget jag skulle gråta över.

I ett extremfall skulle väl ransonering och en viss "svält" kunna uppstå men inget som vore förödande innan självhushåll och storindustriellt jordbruk tar fart igen.

Problemet som är oroande är det våldssamhälle som riskera explodera när primitiva kulturer inte blir matade som skattefinansierade fågelungar mera.

Så vem vinner och vad gör ni åt saken?.
Citera
2017-05-11, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderation
.

Hur ser framtiden ut? Kommer högerextremismen och invandringsfientligheten att få stiga åt sidan för att lämna rum till det liberala, välkomnande, humanitära och öppna Sverige, eller kommer nationalisterna, islamofoberna och invandringskritikerna att vinna?

Vinna o vinna.
Jag ser det mer som att verkligheten kommer ikapp.
Politiker och media klarar till slut inte längre att upperätthålla bilden av ett Sverige som "går som på räls" och bara behöver lite justeringar här och där för att vara PERFEKT.
Går vi utanför dörren så får vi liksom svart på vitt att det mest är teater de håller på med.

Något jag har sett här på flashback är hur faktiskt flera medlemmar som för bara något år sedan raljerade "strunt", "rasist" osv när man påpekade konsekvenserna av massinvandringen både på kort och lång sikt har tystnat.
Ja, vissa har tom nästan bytt fot verkar det som i deras inlägg.
Ett kvitto så gott som något på att de värsta mångkultursromantikerna har börjat nyktra till.
Citera
2017-05-11, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Vinna o vinna.
Jag ser det mer som att verkligheten kommer ikapp.
Politiker och media klarar till slut inte längre att upperätthålla bilden av ett Sverige som "går som på räls" och bara behöver lite justeringar här och där för att vara PERFEKT.
Går vi utanför dörren så får vi liksom svart på vitt att det mest är teater de håller på med.

Något jag har sett här på flashback är hur faktiskt flera medlemmar som för bara något år sedan raljerade "strunt", "rasist" osv när man påpekade konsekvenserna av massinvandringen både på kort och lång sikt har tystnat.
Ja, vissa har tom nästan bytt fot verkar det som i deras inlägg.
Ett kvitto så gott som något på att de värsta mångkultursromantikerna har börjat nyktra till.

Det jag menar, jag tycker inte antirasisterna hörs lika högt och lika ofta längre. Det är en påtaglig förändring.
Citera
2017-05-11, 20:27
Medlem
Citat:
Jo, att det krävs handling och inte tomma fraser kan nog de flesta skriva under på. Faktum är dock att folk tenderar till att gå till handling endast när det är kris. Kan det förlamade etablissemanget bereda vägen för högerextremister ā la NMR? Hitler skulle aldrig ha kommit till makten utan finanskrisens hjälp, och om vi ignorerar problemen som finns nu, är det då möjligt att problemen växer och blir så allvarliga att folk kommer att söka sig till fanatiker som NMR? Inom ett par decennium kommer Sverige vara långt borta från det trygga folkhemmet det en gång var, och vad händer då? Rör vi oss mot mycket svårartade interna konflikter? Extrema nationalistiska rörelser ökar lavinartat i hela Europa, t.ex. så upplever nazismen en slags renässans.

Nazism kommer aldrig att vinna, den absoluta folkmajoriteten är vaccinerade från nazism eftersom det finns mängder med erfarenheter från kriget vad de gjorde som drabbade miljontals familjer i Europa, framför allt i de ockuperade länderna.
När man börjar prata om judenheten som den största problemskaparen brukar medelsvenssons dra öronen åt sig.

Så länge NRP ser ut som kypare på vift (Hakelius krönika i lördags) så kommer dom inte vinna några stora poäng.
Dessutom avskyr den stora massan grupper som använder våld som ett maktmedel.

Trump håller på att gå på pumpen, systemet arbetar effektivt mot honom eftersom det finns skydd mot nazim och högerextremism i varje författning efter 1945.

Le Pen vann inte, det säger det mesta.

Och SD kan inte påstå att de inte är nazister i all evighet så länge som de ändå mellan skål och vägg sjunger Nazistiska kampsånger när de fått sprit i sig, detta berättar mannen som skrivit boken om Vit makt Musik efter att bevittnat en fest hos Mattias Karlsson.

Vi vet inte hur mycket SD ljuger för sina väljare.

Det går inte jämföra 30-talets situation mot idag, då existerade inga facit, Demokratin var nyfödd och välfärden fanns ännu inte.

Idag lever vi i ett samhälle där toleransen är mycket större än på 30-talet, vi har lagar som ger rättigheter att själv få avgöra hur man vill leva sitt liv.

Detta vill ingen ge upp för högerextremisters skull, därför kommer de aldrig vinna, de kan ställa till problem, men motståndskampen kommer bli mycket hårdare än på 40-talet eftersom det inte fanns facit då, idag vet vi vad Hitler gjorde.
Det kommer inte finnas någon i majoritetssamhället som kommer säga okej till folkmord, eller massiva utvisningar, eller att fängsla folk för att de hyser fel åsikt.

I slutändan kommer inte folk acceptera Islamism heller, eftersom de bryter mot alla mänskliga rättigheter som finns.
Citera
2017-05-11, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Nazism kommer aldrig att vinna, den absoluta folkmajoriteten är vaccinerade från nazism eftersom det finns mängder med erfarenheter från kriget vad de gjorde som drabbade miljontals familjer i Europa, framför allt i de ockuperade länderna.
När man börjar prata om judenheten som den största problemskaparen brukar medelsvenssons dra öronen åt sig.

Så länge NRP ser ut som kypare på vift (Hakelius krönika i lördags) så kommer dom inte vinna några stora poäng.
Dessutom avskyr den stora massan grupper som använder våld som ett maktmedel.

Trump håller på att gå på pumpen, systemet arbetar effektivt mot honom eftersom det finns skydd mot nazim och högerextremism i varje författning efter 1945.

Le Pen vann inte, det säger det mesta.

Och SD kan inte påstå att de inte är nazister i all evighet så länge som de ändå mellan skål och vägg sjunger Nazistiska kampsånger när de fått sprit i sig, detta berättar mannen som skrivit boken om Vit makt Musik efter att bevittnat en fest hos Mattias Karlsson.

Vi vet inte hur mycket SD ljuger för sina väljare.

Det går inte jämföra 30-talets situation mot idag, då existerade inga facit, Demokratin var nyfödd och välfärden fanns ännu inte.

Idag lever vi i ett samhälle där toleransen är mycket större än på 30-talet, vi har lagar som ger rättigheter att själv få avgöra hur man vill leva sitt liv.

Detta vill ingen ge upp för högerextremisters skull, därför kommer de aldrig vinna, de kan ställa till problem, men motståndskampen kommer bli mycket hårdare än på 40-talet eftersom det inte fanns facit då, idag vet vi vad Hitler gjorde.
Det kommer inte finnas någon i majoritetssamhället som kommer säga okej till folkmord, eller massiva utvisningar, eller att fängsla folk för att de hyser fel åsikt.

I slutändan kommer inte folk acceptera Islamism heller, eftersom de bryter mot alla mänskliga rättigheter som finns.

Folkmord och diktatur kommer svenskarna nog inte att acceptera, inget annat västerländskt folk heller för den delen. Men massutvisningar ser jag som mycket möjligt i framtiden.

SD är småaktiga rötägg, innerst inne i alla fall. Men kanske blir det på ett annat sätt, nämligen att SD dör ut p.g.a. att etablissemanget tar efter dem mer och mer. Nu är Sveriges invandringspolitik något hårdare än för fem år sedan - det går alltså i SD:s riktning. När (och om) SD blir "en av dem" så är det slut för SD, men det kräver att etablissemanget stramar åt invandringen ytterligare, och ställer hårdare krav på nyanlända, som t.ex. på att lära sig språket. Det ser jag som det enda sättet för etablissemanget att segra över SD. Fortsätter de i samma gamla fotspår, med vidöppna gränser, prat om öppna edra hjärtan, integration, tolerans, tolerans, tolerans osv. så kommer till slut flosklerna inte att räcka till och folk kommer vända sig till SD. Riktiga lösningar måste presenteras. Jag tror att Sverige kan fungera, och att alla kan känna sig hemma och välkomna här. Jag tror på att det är möjligt.
Citera
2017-05-11, 23:04
Medlem
Doomushs avatar
Om vi inte är ett alternativ vem ska fixa Sverige och Europa ?
Är de samma makt som nu kör skiten i botten som kommer att tvärnitta och dra in backen och bli hjälten
Eller kanske en ny person typ Jesus med en helt ny politik

Nä sanningen är att endast den nationella rörelsen har svaret de är inte vackert eller snällt men nödvändigt
Vi måste rensa ut parasiterna som i dag väller in över våra gränser för dom kommer att äta den goda människan ur hus och hem
Vi måste kasta ut islam för den kommer att förslava och förstöra den som i dag är Sverige och Europa tusentals år av historia och kultur bara borta
Vi måste sätta stopp på Globalisterna som i dag sätter oss mot dom här i Sverige och i Europa
Vi måste få stop på kapitalismen som bedriver rovdrift på folk och land
Vi måste krossa feminismen och kulturmarxism som till sin tanke vill förstöra allt de som den vite mannen och kvinnan har byggt upp och offrat så mycket för
Detta måste göras snarast och om du tror att allas lika värde och den av makten demokratin har något intresse att ens ta i skiten ja men lycka till
I dag behövs de kraft och en vilja som vänster eller liberal krafter inte har deras tid är över
Ja tror på de vita Europa som nu reser sig och kommer med kraft att göra de som behövs göras
De är nog nu med folkutbyte och utraderade av de som en gång va oss
Naturen står på vår sida vi är inte någon jävla social konstruktion utan en verklighet som nu tar form i Sverige och Europa
Citera
2017-05-12, 00:15
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doomush
Om vi inte är ett alternativ vem ska fixa Sverige och Europa ?
Är de samma makt som nu kör skiten i botten som kommer att tvärnitta och dra in backen och bli hjälten
Eller kanske en ny person typ Jesus med en helt ny politik

Nä sanningen är att endast den nationella rörelsen har svaret de är inte vackert eller snällt men nödvändigt
Vi måste rensa ut parasiterna som i dag väller in över våra gränser för dom kommer att äta den goda människan ur hus och hem
Vi måste kasta ut islam för den kommer att förslava och förstöra den som i dag är Sverige och Europa tusentals år av historia och kultur bara borta
Vi måste sätta stopp på Globalisterna som i dag sätter oss mot dom här i Sverige och i Europa
Vi måste få stop på kapitalismen som bedriver rovdrift på folk och land
Vi måste krossa feminismen och kulturmarxism som till sin tanke vill förstöra allt de som den vite mannen och kvinnan har byggt upp och offrat så mycket för
Detta måste göras snarast och om du tror att allas lika värde och den av makten demokratin har något intresse att ens ta i skiten ja men lycka till
I dag behövs de kraft och en vilja som vänster eller liberal krafter inte har deras tid är över
Ja tror på de vita Europa som nu reser sig och kommer med kraft att göra de som behövs göras
De är nog nu med folkutbyte och utraderade av de som en gång va oss
Naturen står på vår sida vi är inte någon jävla social konstruktion utan en verklighet som nu tar form i Sverige och Europa

Men hur ska det gå till när hela Svenska folket inte ens vill befatta sig med ordet Nationalist?
Folk har ju blivit drillade i generationer att det är fult att vara fosterlandsvän.
Svensken tror inte ens att den har någon kultur.
Verkar som många går omkring och tror att dom är "ingenting"
Landet är så förbannat dysfunktionellt så det skulle behöva genomgå en stor systemåterställning.
Vem sjutton klarar av det?
Håller med om att det måste ske snabbt och snart.
Man har ju mer eller mindre lyckats skapa ett avstånd mellan kvinnor och män.
Man har söndrat och splittrat.
Ibland känns det helt kört.
Ibland känns det hoppfullt.
Alla måste förstå att de måste vara en del av lösningen.
Inte vänta på att någon skall lösa allt ÅT oss.
Citera
2017-05-12, 00:38
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Alla måste förstå att de måste vara en del av lösningen.
Inte vänta på att någon skall lösa allt ÅT oss.
vi måste låta piskan vina de är nog nu med mina rättigheter nu ska skyldigheterna fram och de kommer inte de svenska folket att välja
detta måste tvingas fram sverige måste räddas från sig själv ja vill se en mera aggressiv nationalism som börjar med att ställa folket till svars för va dom gör och inte gör
de går inte att hoppas att folk vaknar de måste krävas av dom just nu så skiter folk i sverige för de drabbar inte dom än
inte ens när en lastbil i full fart ner för drottninggatan som dödade 5 personer och en hund
va blev svaret ett kramkalas och kärlek
var vad ilskan och hatet mot han som gjorde de och dom som lät detta ske
ska vi lyckas så får de vara slut med gullande med folk nu måste vi kräva svar av folket på vilket Sverige dom vill ha

här gör nordiska motståndsrörelsen, nordisk ungdom helt rätt när dom kommer ut til folk och kräver svar av dom och visar att de finns ett väg ut och att motståndet lever
Senast redigerad av Doomush 2017-05-12 kl. 00:43.
Citera
2017-05-12, 00:52
Medlem
Citat:
Folkmord och diktatur kommer svenskarna nog inte att acceptera, inget annat västerländskt folk heller för den delen. Men massutvisningar ser jag som mycket möjligt i framtiden.

SD är småaktiga rötägg, innerst inne i alla fall. Men kanske blir det på ett annat sätt, nämligen att SD dör ut p.g.a. att etablissemanget tar efter dem mer och mer. Nu är Sveriges invandringspolitik något hårdare än för fem år sedan - det går alltså i SD:s riktning. När (och om) SD blir "en av dem" så är det slut för SD, men det kräver att etablissemanget stramar åt invandringen ytterligare, och ställer hårdare krav på nyanlända, som t.ex. på att lära sig språket. Det ser jag som det enda sättet för etablissemanget att segra över SD. Fortsätter de i samma gamla fotspår, med vidöppna gränser, prat om öppna edra hjärtan, integration, tolerans, tolerans, tolerans osv. så kommer till slut flosklerna inte att räcka till och folk kommer vända sig till SD. Riktiga lösningar måste presenteras. Jag tror att Sverige kan fungera, och att alla kan känna sig hemma och välkomna här. Jag tror på att det är möjligt.

massutvisningar kommer inte fungera på grund av internationella lagar om faktiskt bevisbar identitet och tillhörighet till ett land. Faktum är att det kommer visa sig att man kommer få ha folk i förvar väldigt väldigt länge.

Detta har jag förklarat kanske 100 gånger sedan jag reggade mig här, det har fortfarande inte gått in hos den genomsnittlige FB rasisten, (du tillhör inte den kategorin)

Jag tror också att SD dör om vi släpper sargen om vår naivitet.

Det är inte rasism att reglera Burka,Nigab, slöj användning, det är snarare en extremistisk hållning att försvara dessa plagg.

Det är inte rasism att kräva att svenska är det språk som ska talas i det offentliga Sverige.

Det är inte rasism att kräva att varenda människa som bor och vistas i Sverige måste följa svensk lagstiftning.

Att politiker jobbar för att Sverige ska bli Islamistisk är rent struntprat, de är naiva och lever bland rosa drömmar. Det är vår plikt som samhällsmedborgare att få politiker att ändra ståndpunkt.

Vad som är på gång, jo att varenda nytillkommen måste stå till arbetsmarknadens förfogande.
Vad som inte kommer accepteras av hyresvärdar samt av staten när nytillkomna flyttar in i hyresrätter, att de skaffar 17 barn i en trea.

Om Alliansen vinner så finns det inga som helst garantier att M kommer stå för sin kritik när de väl vunnit valet.

L har haft sådana här hårda linjer förr, dom är mer trovärdiga.

Jag hoppas på S och i samarbete med L efter nästa val, det skulle vara en räddning för alla oss invandrarkritiker som inte är nazister och rasister.
Citera
2017-05-12, 01:17
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
massutvisningar kommer inte fungera på grund av internationella lagar om faktiskt bevisbar identitet och tillhörighet till ett land. Faktum är att det kommer visa sig att man kommer få ha folk i förvar väldigt väldigt länge.

Detta har jag förklarat kanske 100 gånger sedan jag reggade mig här, det har fortfarande inte gått in hos den genomsnittlige FB rasisten, (du tillhör inte den kategorin)

Jag tror också att SD dör om vi släpper sargen om vår naivitet.

Det är inte rasism att reglera Burka,Nigab, slöj användning, det är snarare en extremistisk hållning att försvara dessa plagg.

Det är inte rasism att kräva att svenska är det språk som ska talas i det offentliga Sverige.

Det är inte rasism att kräva att varenda människa som bor och vistas i Sverige måste följa svensk lagstiftning.

Att politiker jobbar för att Sverige ska bli Islamistisk är rent struntprat, de är naiva och lever bland rosa drömmar. Det är vår plikt som samhällsmedborgare att få politiker att ändra ståndpunkt.

Vad som är på gång, jo att varenda nytillkommen måste stå till arbetsmarknadens förfogande.
Vad som inte kommer accepteras av hyresvärdar samt av staten när nytillkomna flyttar in i hyresrätter, att de skaffar 17 barn i en trea.

Om Alliansen vinner så finns det inga som helst garantier att M kommer stå för sin kritik när de väl vunnit valet.

L har haft sådana här hårda linjer förr, dom är mer trovärdiga.

Jag hoppas på S och i samarbete med L efter nästa val, det skulle vara en räddning för alla oss invandrarkritiker som inte är nazister och rasister.
vilken tro i absolut ingenting samma svar som folkförrädarna kommer med sitt ner i båten och låt oss skötta detta för du som medborgare har inte något att vara orolig för

du kan visst kasta ut folk vem ska stoppa oss i Sverige från att göra detta FN,USA,EU de enda som stoppar oss från att rensa ut är en vilja att göra just detta kan man släppa in folk så kan man kasta ut dom finns inte naturlag som säger att saker är för evigt
de kommer inte bli lätt med de är nödvändigt om Sverige som land och suverän stat ska överleva

islam i alla dess olika formar ska kastas ut som den fientlig kraft de är att Sverige och svenskarna i dag inte gör motstånd mot islam i dag är att hjälpa den att ta över Sverige

och hur ska du som samhällsmedborgare få makten att ändra på något som just nu göder dom och deras herrar eller ens bryr sig om att lyssna på dej och folk som dej du är en lydig och vill spela i deras system och på deras regler och hoppas att just du en dag kanske får höja din röst i folkets försvar
Citera
2017-05-12, 01:26
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doomush
vi måste låta piskan vina de är nog nu med mina rättigheter nu ska skyldigheterna fram och de kommer inte de svenska folket att välja
detta måste tvingas fram sverige måste räddas från sig själv ja vill se en mera aggressiv nationalism som börjar med att ställa folket till svars för va dom gör och inte gör
de går inte att hoppas att folk vaknar de måste krävas av dom just nu så skiter folk i sverige för de drabbar inte dom än
inte ens när en lastbil i full fart ner för drottninggatan som dödade 5 personer och en hund
va blev svaret ett kramkalas och kärlek
var vad ilskan och hatet mot han som gjorde de och dom som lät detta ske
ska vi lyckas så får de vara slut med gullande med folk nu måste vi kräva svar av folket på vilket Sverige dom vill ha

här gör nordiska motståndsrörelsen, nordisk ungdom helt rätt när dom kommer ut til folk och kräver svar av dom och visar att de finns ett väg ut och att motståndet lever

Exakt det jag alltid har sagt.
Man har lärt barn att de har rättigheter men glömt bort att prata om skyldigheter , vilket har skapat ett samhälle där vuxna inte känner ansvar för något i landet.
Man låter politiker vara landsförrädare utan att ställa dem mot väggen.
Man låter sig köras över.
Man går med på ta mig sjutton allt.
Folket är mentalt våldtagna..
Bara den saken är ett problem och något som måste övervinnas.
Hur?

Medier ställer folket mot väggen i stället.
Medier förstör för folket.
Medier hänger folk offentligt i avskräckande syfte.
De är inte bättre än de länder som piskar och hänger folk offentligt.
Politiker använder dem mot sitt egna folk
Och de gör det frivilligt.
Vet de inte vad de gör?
Jag gullar inte med någon och absolut inte med mördare eller politiker som skiter i folket.

NMR har många bra punkter som skulle vara behövligt just nu.
Men hur sjutton skall de nå ut till folket när man stigmatiserat och fått folk att rygga mot dem och utan att ens ha tittat på vem/ vad NMR är ?
Jag har också sett klart och tydligt att de styrande förstår att Nationalism är en stark motståndare som kommer att lyckas bryta deras makt, därför kommer de att stoppa det till varje pris.
Ta till alla medel. Fula medel

Hur skall någon/ NMR lyckas ta sig genom det?
Börjar kännas tröstlöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in