Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-11, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
80-talet?

Tror snarare det här ligget närmare:

https://www.youtube.com/watch?v=jbQKlPguG7I

typ
Citera
2017-05-11, 21:46
Medlem
Ni som tycker att Özz agerat kriminellt:

Polisanmäl!

Citera
2017-05-11, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BossNigger
När kvinnan på bussen tillrättavisade komikern(?) Özz Nujen för att han högljutt gapade och skrek på ett för henne obekant språk, mest liknande gutturala läten från primater, så svarade han med att hota henne och att han skulle slå henne med knytnäven mellan ögonen så att hon skulle behöva ambulanstransport till sjukhuset.

Det mest skrämmande med detta är att han inte bara kommer att komma undan med övergreppet, utan troligen bli hylla för det också. Skäggapors våld och förtryck mot kvinnor är alltså så pass normaliserat i landet.

http://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/sila-tugget-hall-brodsaxen-vaste-jag-till-damen-pa-bussen/

Använd unvis.it
Haha vilken fejknyhet! Tror inte ett ögonblick på att det ens inträffat!! Özz försöker endast desperat få lite fart på sin "karriär"
Citera
2017-05-11, 22:31
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Men om nån lämnar in en anmälan så kommer det att hållas förhör, ska Özz då göra allt han kan för att en potentiell kvinnomisshandlare sätts bakom lås och bom eller säga att han ljugit i en lite för detaljerad anekdot och därmed hjälpa en potentiell kvinnomisshandlare gå fri?

Sen saknas inte ett brottsoffer, brottsoffret är för tillfället okänd.
Det är en krönika, allt måste vara sant som man skriver i en krönika, alltid. Eller?
Citera
2017-05-11, 22:33
Medlem
Visst tycker jag att kärringen inte hade ett jävla dugg att göra med vilket språk han talade men hans reaktion var långt bortom allt vett och förstånd.
Citera
2017-05-11, 22:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det är en krönika, allt måste vara sant som man skriver i en krönika, alltid. Eller?
Lite som "Den rasistiske brandmannen från Boden", dvs en helt påhittad rövarhistoria.
Citera
2017-05-11, 22:53
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Älskar att folk inte fattar att det är en krönika, alternativt inte vet vad en krönika är. Ser att tråden flyttats från "aktuella brott", vilket såklart är bra då det inte finns något brott att diskutera.

Nu tycker jag att vi diskuterar detta kändisskvaller, även om det knappast är skvaller utan uppenbart en krönika vi har att diskutera.

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

Att spekulera om att han borde polisanmälas är självfallet löjligt, men jag förstår inte riktigt varför ni verkar tro att en krönika är en ren fabuleringsgenre. Vad han skriver om att han brukar telefonera med sin mor måste man ju anta vara sant. Det finns väl heller inget i krönikan självt som skulle signalera att det rör sig om ett skämt, eller ett försök till fiktion. Så att det skulle vara så oproblematiskt att bara hitta på saker köper jag inte riktigt. Som föregående postare noterade var väl också den rasistiska brandmannen från Boden en krönika. Och den lögnen var ingen petitess, även om DN aldrig riktigt vågade erkänna det.

Men visst, man lär knappast kunna använda det i en rättegång...
Citera
2017-05-11, 23:00
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
80-talet?

Tror snarare det här ligget närmare:

https://www.youtube.com/watch?v=jbQKlPguG7I

Det var en klämmig film. Det intressant är att de både rappade och dansade breakdance redan 1955.

Jag är rätt säker på att det där citatet "tjottablängare mellan lysmaskarna" är ur nån Dante-bok.

Givetvis är Nujens historia helt påhittad. Aldrig att någon kvinna skulle väsa åt honom att tala svenska. Om man skulle hålla på och väsa åt alla invandrare som talar högljutt på sitt hemspråk i mobiltelefon på allmänna kommunikationer skulle man bli ganska torr i halsen. Det är bara ytterligare en i en oändlig rad med invandrare som poserar som offer för rasism. Idag fick jag till exempel två doser med självömkande invandrare ur bilradion, både på väg till och från jobbet.

Först var det morgonandakten. Det var någon kvinnlig imam eller vad det heter (jo, morgonandakten är lika ofta muslimsk som kristen) vars liv var ett veritabelt gatlopp mellan rasistiska svenskar som sände hatiska blickar medan de funderade på att döda henne.

På vägen hem var det ett nyhetsreportage om muslimska kvinnor som börjat träna självförsvar. De var så rädda och utsatta nu efter terrorattacken och räknade helt kallt med att när som helst bli överfallna av svenskar.

Båda programmen var givetvis i Sveriges Radio.
Citera
2017-05-11, 23:17
Medlem
Utbrytarens avatar
Misstänkt kriminelle kurd-stollen (erkänner grovt hot mot äldre kvinna) var på Slagthuset i Malmö ikväll.

VARNING härmed. Selfien på den äckligt och drygt fulsmilande kurdturken är slemmig som fan! Ni riskerar att få nattsömnen sabbad när ni tittar:

https://www.instagram.com/p/BT9tm6dF4Pb/

Hur förbannat dumma är de svenskar (om det inte bara är babbar?) som betalar pengar för att se den här Sverigehatande scamclownen?

På en skala över vilka kurdturk-tomtar i världen som mest hatar de land de flytt till och samtidigt blåst (dvs invällt till, våldgästat och våldtagit politiskt!), måste den här ultranationalistpajasen (trots att det obetydliga området Kurdistan endast finns som nation i Nujens obskyra runkdröm) vara överlägsen etta.
Citera
2017-05-11, 23:21
Medlem
NegroidMongoloids avatar
Han har inte hotat någon, bara sättet han påstår att han sagt det på ingen pratar ju så och han vill göra det uppenbart, dock samtidigt som han vet han kommer reta gallfeber på SD'are med sitt trollande.

Han njuter i fulla drag av denna tråd och garvar arslet av sig, ni är verkligen korkade på riktigt ibland som ger honom precis det han suttit och gnuggat händerna åt.

Sen kan man kanske tycka att trollande inte hör hemma i tidningar.. men det kommer bli vanligare, de läser flashback som alla andra och inspireras av nutida fenomen så som te.x att skapa trolltrådar.
Senast redigerad av NegroidMongoloid 2017-05-11 kl. 23:25.
Citera
2017-05-11, 23:21
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drone666
Det där är påhittat och han försöker dölja svenskhatet i humor.
Men det lyser igenom, hela artikeln är en vita gillar bara vita och hatar alla andra text.
Hela özz karriär bygger på hat mot etniska svenskar.

Precis. Har aldrig förstått vad han gör här alls - varför vill man bo bland folk man hatar?

OnT: hans bleka karriär håller väl på att blekna ytterligare så försöket att skriva är väl mest ett desperat försök att få uppmärksamhet.
Citera
2017-05-11, 23:23
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billingvar
Alla ni som tycker att Özz borde straffas:

Ni trollar va? För ni är väl inte så dumma?

Anta att du sitter på en buss i London eller Paris. Din gamla farmor ringer dig på mobilen och du svarar givetvis på svenska. Hon förstår ju inte utrikiska. Gumman är lite lomhörd också så du måste tala tydligt. NEJ FARMOR JAG ÄR PÅ SEMESTER, JAG RINGER NÄR JAG KOMMER HEM PÅ MÅNDAG. JA JUST DET, HEJ HEJ.

I det läget skulle jag bli rätt tjurig om någon gnällde över mitt val av språk. När man sedan svarar med ett helmossigt citat från en 70 år gammal pilsnerfilm borde väl vem som helst fatta att det inte är på allvar.

Om Özz bara var här på semester så skulle jag inte ha några problem alls med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in