2017-05-11, 22:21
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Om får. 🐑🐑

Expressens direktrapportering:
"Nu lägger advokat Amanda Hikes upp svartvita bilder från stranden/huset på projektorn.

– Där är grinden in till fårhagen. Vi brukar alltid gå in där på morgnarna, säger Arbogakvinnan när hon kommenterar en av bilderna.
...
Hon pratar om att de brukade mata får.
– De blev dödade av en varg, säger Arbogakvinnan.

Men de här fåren blev rivna i juli 2015 så det fanns ju inget får där? säger Jessica Wenna.

Arbogakvinnan hävdar dock med emfas att det fanns får eftersom ett av fåren sprang ner i vassen.
"

Ur SVTs direktrapportering:
"Nu går åklagaren över till söndagen den 8 augusti. Kvinnan ska ha sagt att de matade fåren på vägen ner till bryggan,
Åklagaren frågan om om hon är säker på att det fanns några får där.
-
De ska ju ha blivit rivna av en varg i juni, säger åklagaren.

- Nej, nej, nej, säger 42-åringen.
"

Åklagaren försöker undergräva hennes trovärdighet men jag tycker inte att han lyckas. Han tog aldrig fram några bevis för att det inte fanns några får. Kanske kommer det senare när han fått en lång lista med utsagor att krossa. Annars är det för dåligt det här.

Man vinner inga mordrättegångar på att räkna får.

I mitt protokoll gick dagens ronder till JM. Men hon börjar bli lite blåslagen och det är en lång match mot många motståndare.
Det håller jag med om. Men han kanske lyfte fram det för att peka på konstigheten att JM (enligt förhör) valde att gå till fårhagen med barnen istället för att försöka få kontakt med/hitta AP? Svårt att analysera när man inte var på plats och hörde alltihop.
Citera
2017-05-11, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Jag skrev tidigare; kan han full som en finne och toppad med benzoanaloger somnat i badkaret, någon får panik och dumpar honom i sjön? Är det mord? Finns bevis för att så inte är fallt?

Finns inget badkar i sommarstugan.
Citera
2017-05-11, 22:22
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, då får det skakas fram "någon" ur rockärmen, de var ju ensamma vid torpet (JM och A*i) men vi får se vad som följer, det kommer ju mera nästa vecka.

Det var en nyhet för mig, var inte de stora inköpen och bristen på sopor en indikation att de var fler på festen? Är det klart var barnen och Jafar höll hus de aktuella kvällen?
Citera
2017-05-11, 22:24
Bannlyst
Citat:
Jodå, nu förstår jag hur du tänker och vi får se var vi landar i det här fallet, experterna kommer att stå som spön i backen när det nya obduktionsprotokollet ska avhandlas, får de till att frånvaron av kiselalger i stor mängd pekar på att han dränkts någon annan stans har vi ett mord att lösa.

De hittad ju tre kiselalger i lungorna och om det är för lite för att kunna säga att han drunknade i Hjälmaren så kommer det att rubriceras som mord, det är vad jag tror i alla fall om nu inte Hikes hittar en expert som säger motsatsen vill säga, då får de väl singla slant om vad det ska bli.

Citat:
Jag skrev tidigare; kan han full som en finne och toppad med benzoanaloger somnat i badkaret, någon får panik och dumpar honom i sjön? Är det mord? Finns bevis för att så inte är fallt?

Panik? Om man behöver Expressens foto på anteckningar som bevis så kommer kräftlådan te sig än mer illa. Jag är jättesugen på att få reda på hur JM fick ner Aki i lådan. Enastående och den enda fighten som då blir intressant handlar inte om muaythai utan 100kg Aki gentemot 60kg JM på en brygga i solnedgången. Ett uppslag till ett nytt dataspel?

Citat:
Mja, då får det skakas fram "någon" ur rockärmen, de var ju ensamma vid torpet (JM och A*i) men vi får se vad som följer, det kommer ju mera nästa vecka.
Du kan på allvar inte tro att man har ess i rockärmen om man tar upp Expressens anteckningar.
Citera
2017-05-11, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Ach so...... case closed - redan
Om man läser FUP, det tar tid, så förstår man hur människan ljuger just nu i rätten med sin lena röst. Har svar på sådant som hon inte hade svar på tidigare. Hur länge har denna människa kommit undan..? Livstid, säger jag!
Citera
2017-05-11, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Är det inte lite udda att advokaten begär en paus just i det ögonblicket då den åtalade ser ut att vara på väg att säga "för mycket"?

Kanske är det vi ser en plan från åklagarna som gradvis höjer tempot/tempen?

Vid någon punkt bör JM komma till insikten att det är livstid som väntar. Hur kommer hon att reagera då?

Några företeelser i dag tolkar jag som exempel på hennes manipulativa "förmåga". Smutskastningen av Aki och gråten, som snarare var en strävan att väcka sympati än ett utslag för starka känslor, IMO, var två exempel.

Hon kanske täker spela "the Battered Women's Syndrome card", mycket populärt i amerikanska domstolar. I vissa stater kan en kvinnlig gärningsman få straffrabatt om hon anses lida av detta syndrom.
Citera
2017-05-11, 22:26
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Det är det som är problemet i min bok, massor av knarkare ock kriminella runt Johanna och hennes bekantskaper. Från skumma poliser till gängmedlemmar, kryddat med 25-åriga flyktingbarn.

Vad är ditt problem med det då, annat än att det talar för att hon är lika kriminell som övriga i bekantskapskretsen?
Tycker du att det mest sannolika är att hon skiljer sig helt från alla de hon omger sig med? Nej JM är ett riktigt pack, ragata, lögnerska, intrigmakerska, kriminell och som smör på moset en kallblodig mördare.
Citera
2017-05-11, 22:27
Avslutad
Citat:
Ja, ok? Han skyller på Johanna, Johanna skyller på det mesta. Vem ska man tro på, antagligen ingen av de tu.

Är du knepig? Han erkänner sig skyldig, trots överhängande risk för livstidsstraff. Hon ljuger (det är klarlagt) och erkänner ingen delaktighet alls.

Just saying.
Citera
2017-05-11, 22:27
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Finns inget badkar i sommarstugan.

Nä, men som tur är en kräftlåda 😝

Uppblåsbar pool, däckat på bryggan, däckat i båten... inte min sak att bevisa. Åkl måste bevisa att han har mördats, sen även av vem, och kanske på vems order.

Kan du härleda mordet i sak? När?var? Hur? Av vem? På order av vem?

Tacksam för svar..
Citera
2017-05-11, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Vad anser du att det har för betydelse när en åtalad i en rättegång säger "bara för att jag sagt det så betyder det ju inte att det är sant"?

😃😃😃😃
Det här är humor på hög nivå. Och skickligt. Hon använder sina lögner för att spräcka åklagarens hela upplägg.
Citera
2017-05-11, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Glömde detta: ADHD är så. Stora luckor i normalbegåvningen är nog det säkraste tecknet på en med ADHD. De framstår därför som idioter på många plan.

Johanna har inte, vad jag vet, genomgått någon dylik utredning (rätt omfattande) och har därför ingen sådan fastställd diagnos.

Johanna skyller på allt och alla.
Citera
2017-05-11, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Nu har jag också läst fup och även lyssnat på denna otäcka människa i rätten. Hon låter som andra psykopater. Len i rösten för att försvara sitt beteende. Kan människan bara gå och dö!? Fyfan, vilken obehaglig människa! Två kända dödsoffer, finns det fler???
Ja, två barn hon tagit hand om som fostermamma. De dog under hennes vård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in