Citat:
Det håller jag med om. Men han kanske lyfte fram det för att peka på konstigheten att JM (enligt förhör) valde att gå till fårhagen med barnen istället för att försöka få kontakt med/hitta AP? Svårt att analysera när man inte var på plats och hörde alltihop.
Om får. 🐑🐑
Expressens direktrapportering:
"Nu lägger advokat Amanda Hikes upp svartvita bilder från stranden/huset på projektorn.
– Där är grinden in till fårhagen. Vi brukar alltid gå in där på morgnarna, säger Arbogakvinnan när hon kommenterar en av bilderna.
...
Hon pratar om att de brukade mata får.
– De blev dödade av en varg, säger Arbogakvinnan.
Men de här fåren blev rivna i juli 2015 så det fanns ju inget får där? säger Jessica Wenna.
Arbogakvinnan hävdar dock med emfas att det fanns får eftersom ett av fåren sprang ner i vassen. "
Ur SVTs direktrapportering:
"Nu går åklagaren över till söndagen den 8 augusti. Kvinnan ska ha sagt att de matade fåren på vägen ner till bryggan,
Åklagaren frågan om om hon är säker på att det fanns några får där.
-
De ska ju ha blivit rivna av en varg i juni, säger åklagaren.
- Nej, nej, nej, säger 42-åringen."
Åklagaren försöker undergräva hennes trovärdighet men jag tycker inte att han lyckas. Han tog aldrig fram några bevis för att det inte fanns några får. Kanske kommer det senare när han fått en lång lista med utsagor att krossa. Annars är det för dåligt det här.
Man vinner inga mordrättegångar på att räkna får.
I mitt protokoll gick dagens ronder till JM. Men hon börjar bli lite blåslagen och det är en lång match mot många motståndare.
Expressens direktrapportering:
"Nu lägger advokat Amanda Hikes upp svartvita bilder från stranden/huset på projektorn.
– Där är grinden in till fårhagen. Vi brukar alltid gå in där på morgnarna, säger Arbogakvinnan när hon kommenterar en av bilderna.
...
Hon pratar om att de brukade mata får.
– De blev dödade av en varg, säger Arbogakvinnan.
Men de här fåren blev rivna i juli 2015 så det fanns ju inget får där? säger Jessica Wenna.
Arbogakvinnan hävdar dock med emfas att det fanns får eftersom ett av fåren sprang ner i vassen. "
Ur SVTs direktrapportering:
"Nu går åklagaren över till söndagen den 8 augusti. Kvinnan ska ha sagt att de matade fåren på vägen ner till bryggan,
Åklagaren frågan om om hon är säker på att det fanns några får där.
-
De ska ju ha blivit rivna av en varg i juni, säger åklagaren.
- Nej, nej, nej, säger 42-åringen."
Åklagaren försöker undergräva hennes trovärdighet men jag tycker inte att han lyckas. Han tog aldrig fram några bevis för att det inte fanns några får. Kanske kommer det senare när han fått en lång lista med utsagor att krossa. Annars är det för dåligt det här.
Man vinner inga mordrättegångar på att räkna får.
I mitt protokoll gick dagens ronder till JM. Men hon börjar bli lite blåslagen och det är en lång match mot många motståndare.

Livstid, säger jag!