2017-05-11, 21:04
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Arboga tyskan är väl ett utmärkt exempel på när man menar att åtalad ska förklara sig.
Men sen är det glest med den förklaringsbördan måste jag säga.
Uppenbara lögner ligger dom själva till last, men det var en i tråden som påstod att dom skulle gå mened och hade missuppfattat att åtalad inte är under ed. Det var då jag påpekade om att åtalad får ljuga bäst den vill. Skulle se ut annars.

Ok, då förstår jag, måste ha missat det inlägget men det är klart att den åtalade får ljuga hur mycket som helst men det bör ju vara bra lögner om man nu inte envisas med att vilja bli dömd mot sitt nekande.
Citera
2017-05-11, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det kanske inte behöver påtalas, men när man läser fup:en så verkar hon ha tappat all verklighetsuppfattning. Det som fascinerar mest är hur svårt hon verkar ha att förstå att hon gjort något som helst fel när hon har sex med två afghanska pojkar som bott på det boende för flyktingbarn som Johanna (J) driver med sin partner Lotta (L). Här utdrag ur en SMS-konversation mellan dem.

L: Ekuriren ringde dem kommer publicera att vi gjort övergrepp. Inga namn på oss eller företag.

L: Idag var det den värsta artikeln jag någonsin kunde ana i tidningen!! Jag spyr!!

L: Sexfilm ligger på Ekurirens hemsida!!

L: Så du har inte gjort något brott?

J: Brott?

J: Det första dem kommer att göra är att åldersbestämma pojken

L: Ja, det står att ni haft sex på hotellet i gtb

L: Det går inte att göra sådana misstag när man har ett företag som är i strålkastarljuset. Eskilstuna är inte så stort. Skyldig till brott eller inte.

(...)

L: Du har kraschat hela firman i och med din sexuella handling. Det är där du begår ditt misstag. Jag kan inte ha samarbete med någon som är gränslös. Jag litar inte längre på dig. Plus att du utsatt MIG för den här skiten. Folk skrattar åt oss.

J: Det är väl när det är kris man håller ihop

L: Nej, jag säger du är avsatt tills utredningen är klar.

J: Nej?

L: Jo

L: Du ska inte jobba vidare just nu.

(...)

L: Man kan inte ens umgås med klienter privat i min värld men där är vi tydligen olika.

J: Men jag gjorde det för att vara snäll

L: Låg du med dem för att vara snäll? Och även låta dem filma för att vara snäll?

Källa: Protokollbilaga_2017-03-03__Telefonanalys__del_2__3_.PDF sid 103 - 109

Stackars Lotta! Inte så kul på Bråkmakargatan. Verkar sannolikt att hon är ett oskyldigt offer i den här historien.
Citera
2017-05-11, 21:07
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Och brukar i regel bli dömda för det som de står åtalade för, jag undrar hur många det sitter i våra fängelser egentligen som erkänt vad de gjort, de flesta blånekar ju och blir dömda mot sitt nekande så det gäller att kunna komma med "alternativa fakta" till vad åklagaren hävdar om man nu vill gå fri.

Men du kanske menar att JM är i grunden yrkeskriminell och därför drar kortet "inga kommentarer"?

Nej, det gör hon uppenbart inte. Du menar att de yrkeskriminella torska jämt för att de kör "inga kommentarer". Jag antar du är ironisk nu, ingen kan ha missat att den organiserade brottsligheten vinner mark för varje år i sverige. Varför går alla "kända sedan tidigare"-gangsters fria trots multipla mord runt om i sverige, inte minst aktuella malmö?
Citera
2017-05-11, 21:10
Medlem
LuluBrooksies avatar
Snälla, kan ngn länka till telefonanalys-pdf:en? Hittar den inte i tråden!
Citera
2017-05-11, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Är det en gåva eller en defekt om man matar får som varit döda i två månader?

Skärp dig. Hon har sagt vad hon brukade göra på morgonen. Mata fåren. Hon hade två småungar och en Aki som körde fulspel att tänka på. Du biter dig fast i FUP men inser inte att rätten inte läser den som bibeln eller ens alls. Så länge det inte har med rena lögner som kan påverka ett utfall i domen så fäster man inte vikt vid vare sig ordnad ekonomi, entrecote, ljummen rosé eller om tvillingarna lades 19:30 eller 20:30. Du har noll koll på juridiken utan har läst för mycket i media.

När gärningsbeskrivningen plockas isär och med den tillhörande obduktion kommer åklagarna se ut som två kiselalger. Att ta med detta till GM o AM-fallet ser inte bra ut. JM har inte på något sätt trampat i klaveret men åklagarna med sin kontomiss är rena pajasartisterna..då återstår IKEA-lådan.
Citera
2017-05-11, 21:12
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Är det en gåva eller en defekt om man matar får som varit döda i två månader?

Jag tror JM menade att det var så dom brukade göra, i största allmänhet, mata fåren med knäckebröd. Om det gjordes den 8 aug, på morgonen har jag ingen aning om.
Tror inte tvillingarna kan bringa klarhet i detta. Dom hade nog ingen aning om att vargen tagit fåren.
Till hagen kanske dom ville gå, ändå, ovetandes.

Det blir lite högtravande ibland tycker jag, när man anmärker på ordföljd och annat som hände för ett BRA tag sen.

Nu har ju jag barn och har haft får - men det har ju ingen betydelse i det här fallet.
Citera
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, det får ju inte vara för stolliga förklaringar, det måste ju finnas lite substans i vad hon hävdar.

Uppenbara lögner typ de som M*ts A*m försökte med brukar ju få en mindre smickrande omnämning i domskälen.

Hur omnämdes hans mord på Linda?
Citera
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Hur påverkar det skuldfrågan till dubbelmord och mordförsök menar du?

Inte mer än allt annat som avhandlats när det gäller JMs ekonomiska situation.
Några konkreta exempel på när bolagets resultat och tillgångar varit uppe och haft betydelse för förvecklingen:
– När JM sa att hon ville köpa sommarstugan därför att hon hade cash på väg.
– När JM vart uppsagd från lägenheten och sade att hon skulle kunna köpa den i början av 2017.

Jag tror att hon inte blev tagen på allvar då, trots att hon talade sanning. Det kan ha bidragit till att hon blev "ganska arg".

Hon hade ingen uppenbar möjlighet att komma åt dom här pengarna tidigare, annat än genom att betala sig själv en mycket hög lön, men då hade ju också skatteffekterna slagit till, vilket jag gissar var orsaken till att hon inte gjorde det.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-11 kl. 21:45.
Citera
2017-05-11, 21:13
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virusfree
Hittade det på fler ställen
Ska kolla igenom o se om jag hittar det
Jag har missat att han sökt på det. Vet att FUP är galet långt men minns du var?
Citera
2017-05-11, 21:13
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Nej, det gör hon uppenbart inte. Du menar att de yrkeskriminella torska jämt för att de kör "inga kommentarer". Jag antar du är ironisk nu, ingen kan ha missat att den organiserade brottsligheten vinner mark för varje år i sverige. Varför går alla "kända sedan tidigare"-gangsters fria trots multipla mord runt om i sverige, inte minst aktuella malmö?

Jag var ironisk, det är allmänt känt att polis och åklagare har problem med att få de tunga gossarna inlåsta men jag vill inte räkna vår blivande burfågel till det klientelet riktigt än, nog för att hon verkar ha haft ambitionen och viljan att komma dit men stupat på att hon börjat för sent.
Citera
2017-05-11, 21:14
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virusfree
Är det bara jag som reagerade på att Aki visst har jagat droger, det stod i fup när snuten kollade hans mobil, ett x antal sökningar/förfrågningar hade han ju ang droger, piller what ever men att det var oväsentligt för denna utredning.
Han var nog garanterat inte det lilla forna lamm som hans anhöriga vill ge sken av...
En stor atletisk karl som springer runt till anhöriga och beklagar sig över hur rädd han är för sitt fruntimmer?
Jisses

Jag reagerade. Men bara på JMs insinuationer om "ögon som nålar". Att pupillerna är så små beroende på heroin?
Och att obduktionen visat att han kräkts. Och att han kanske var snaggad och kanske snaggade de honom efter mordet och hoppades att inga fler hårprover skulle tas.
Hon valde äckliga män som hon föraktade.
Hon älskade inte ens sina barn. Bara sin pappa.
Citera
2017-05-11, 21:16
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det kanske inte behöver påtalas, men när man läser fup:en så verkar hon ha tappat all verklighetsuppfattning. Det som fascinerar mest är hur svårt hon verkar ha att förstå att hon gjort något som helst fel när hon har sex med två afghanska pojkar som bott på det boende för flyktingbarn som Johanna (J) driver med sin partner Lotta (L). Här utdrag ur en SMS-konversation mellan dem.

L: Ekuriren ringde dem kommer publicera att vi gjort övergrepp. Inga namn på oss eller företag.

L: Idag var det den värsta artikeln jag någonsin kunde ana i tidningen!! Jag spyr!!

L: Sexfilm ligger på Ekurirens hemsida!!

L: Så du har inte gjort något brott?

J: Brott?

J: Det första dem kommer att göra är att åldersbestämma pojken

L: Ja, det står att ni haft sex på hotellet i gtb

L: Det går inte att göra sådana misstag när man har ett företag som är i strålkastarljuset. Eskilstuna är inte så stort. Skyldig till brott eller inte.

(...)

L: Du har kraschat hela firman i och med din sexuella handling. Det är där du begår ditt misstag. Jag kan inte ha samarbete med någon som är gränslös. Jag litar inte längre på dig. Plus att du utsatt MIG för den här skiten. Folk skrattar åt oss.

J: Det är väl när det är kris man håller ihop

L: Nej, jag säger du är avsatt tills utredningen är klar.

J: Nej?

L: Jo

L: Du ska inte jobba vidare just nu.

(...)

L: Man kan inte ens umgås med klienter privat i min värld men där är vi tydligen olika.

J: Men jag gjorde det för att vara snäll

L: Låg du med dem för att vara snäll? Och även låta dem filma för att vara snäll?

Källa: Protokollbilaga_2017-03-03__Telefonanalys__del_2__3_.PDF sid 103 - 109

Att hon åke fast är nog det enda unika i detta.. tror hon har gott sällskap inom #jagstårinteut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in