2017-05-11, 20:44
Medlem
xmzs avatar
[quote=M.J.A|60698363]http://www.gp.se/nyheter/göteborg/oskyldigt-offer-mördades-med-15-skott-1.1876147

Är du dum?[/QUOTE

När tiden är inne, får vi se vem som är dum. Låt oss återkomma
Citera
2017-05-11, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Lär dig läsa din fitta! Presumtionen för en blatte som avrättas på gatan är att han har kopplingar till kriminella. Alla som mördas blir inte avrättade mitt på ljusa dagen utanför jobbet, de blir normalt nedknivade eller nedklubbade på fyllan eller i ett drogrus.

Tillvägagångssättet talar för planering och viss organisation bakom dådet.
Vad svamlar du om?

På tal om ''presumtion''
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Att han avrättas talar extremt starkt för en koppling till kriminella.
Sen har oskyldiga mördats av misstag, men den chansen är mikroskopisk om än inte noll.
Så det är rimligt att ha hypotesen att han på ena eller andra sättet har haft kriminella kopplingar tills motsatsen är bevisad.
Vad har hänt med oskyldighetspresumtion eller gäller presumtioner bara när det stödjer dina efterblivna resonemang?
Citera
2017-05-11, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Nej det behöver inte vara stundens ingivelse, och ingen struntsak.

Fel person helt enkelt.
Har hänt ett par gånger senaste åren.

På gatan är det väl stor risk att man tar fel BO men nu har de ju aktivt åkt till en grundskola och antalet lärare som kan vara "rätt" BO torde vara väldigt få.

Är nog så enkelt och tragiskt att BO legat med "fel" tjej enligt GM och att BO får betala med sitt liv. Så sjukt och tragiskt isf men i dagens Sverige blir man ju tyvärr inte förvånad.

Hoppas detta mord är löst inom en väldig snar framtid.
Citera
2017-05-11, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beasten
Lärarexamen 3 år? Som yrkeslärare då eller?
Inte som gymnasielärare...
Var väl inget gymnasium han jobbade på? Givetvis menar jag inte att man blir alla slags lärare på tre år. Tre år gäller grundskollärare med inriktning fritidshem och estetiskt/praktiskt ämne (bild/gymnastik/hemkunskap/musik). Ville bara poängtera att man kan få lärarbevis på tre års studier, vilket några här så att man inte kunde.
Citera
2017-05-11, 20:51
Medlem
https://www.bra.se/brott-och-statistik/brottsutvecklingen.html

https://www.bra.se/download/18.31d7fffa1504bbffea086b7a/1449670735846/2015_24_Det+dödliga+våldet.pdf

Citat:
Ursprungligen postat av veritatem
By the way, du har ingen statistik på invandringen dom sista 15-20 åren?
Skulle vara intressant att se om det möjligen kunde finnas något samband med det dödliga våldet och befolkningsökningen via invandring?
Citera
2017-05-11, 20:52
Medlem
Sweederssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Givetvis är det intressant att ha en så heltäckande bild av offret som möjligt; även vad gäller yrke och utbildning.

I mina ögon är det stor skillnad på en utbildad lärare, 4-5 års universitetsstudier - jämfört med en outbildad vikarie som kommer direkt från gymnasiet.

För att förstå brottet måste man kartlägga offret. Hans yrke och utbildning kan förklara mycket; vem han är som person, umgänge osv...

Och givetvis kan en utbildad lärare vara vikarie. Frågan är huruvida han är utbildad lärare (lärarexamen) eller ej.

Njaaee, jag förstår vad du menar men en vikarie som inte är utbildad lärare kan ju vara hur (ut)bildad som helst. Vet inget om BO iofs men visst, jag kan förstå att det varit intressant att veta mer om personen men att han eventuellt inte är legitimerad lärare betyder ju inte per automatik att han är outbildad.
Citera
2017-05-11, 20:53
Medlem
Angående GM's motivation så finns det framförallt en flyktbil och en enligt uppgift hyfsad mängd kulor som ska ha avlossats bakifrån, möjligen genom sätet, dvs i ryggen på BO.

Blir intressant att höra mer om tillvägagångssättet och BO's skador.

Skulle kunna tyda på att GM inte var personligt engagerad i en större utsträckning, betald/beordrad?
Citera
2017-05-11, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Du är smart du.

Jag ger "fel person"-scenariot en procents chans i nuläget.

Mycket möjligt du har rätt.
Sannolikheten talar ju för det.
Ovanligt med fel person. Även om det ej kan uteslutas.

Men anledningen kan ju fortfarande vara av vitt skilda sådana.
Kanske har personen som sagt sålt utspädd kola till fel personer, eller också har han jobbat extremt aktivt för att motverka detsamma.
Finns liksom ganska många utfall i varför man blir avrättad, och då i synnerhet på dagen/morgonen utanför sitt arbete.
Kanske har han legat med en tjej som någon dåre anser vara fel tjej och därför ska bli avrättad?

PS. Du är "smart" som gissar på det högst troliga och fastslår det, och pekar på en illa parkerad bil.
Tillåt mig småle.
Senast redigerad av M.J.A 2017-05-11 kl. 21:00.
Citera
2017-05-11, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadsigerdu
Det gäller alikhan familjens lillasyster.

Är det bara jag som vill veta mer om detta?? Vad är det med henne? Är du säker på detta?
Citera
2017-05-11, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haxansurtant
Är det bara jag som vill veta mer om detta?? Vad är det med henne? Är du säker på detta?

Nästan hundra procent. De hade en relation ihop. Hon är runt 16 års åldern och har rymt. Vet dock inte vilken av hela alikhans familj det handlar om därav jag inte har namn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
På gatan är det väl stor risk att man tar fel BO men nu har de ju aktivt åkt till en grundskola och antalet lärare som kan vara "rätt" BO torde vara väldigt få.

Är nog så enkelt och tragiskt att BO legat med "fel" tjej enligt GM och att BO får betala med sitt liv. Så sjukt och tragiskt isf men i dagens Sverige blir man ju tyvärr inte förvånad.

Hoppas detta mord är löst inom en väldig snar framtid.

Så kan det mycket väl vara, och högst troligt är det något banalt.
Att personen legat med fel tjej, har "setts med fel personer", har en korkad släkt med kriminella individer, etc.
Finns defacto inget som pekar på att BO själv ska ha varit kriminell.
Citera
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Angående GM's motivation så finns det framförallt en flyktbil och en enligt uppgift hyfsad mängd kulor som ska ha avlossats bakifrån, möjligen genom sätet, dvs i ryggen på BO.

Blir intressant att höra mer om tillvägagångssättet och BO's skador.

Skulle kunna tyda på att GM inte var personligt engagerad i en större utsträckning, betald/beordrad?
Var GM en baksätesförare menar du? Då ska straffet vara hårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in