2017-05-11, 11:31
Medlem
Status.st snart historia?

Den senaste tiden uppdateras varken diagram eller tabeller.
2017-05-11, 11:34
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macbajs
Tyvärr har du fel. Det finns massor av fall där det sker att folk blir bortsorterad från nyanställning eller fortsatt anställning för att de inte "delar samma värdegrund". Här är ett av många exempel på någon som förlorat jobb pga sina politiska sympatier: http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/764823-skola-stoppar-sduare-fran-lararjobb-efter-elevprotest Det är lätt att hitta massor av exempel med en simpel googling, märkligt att du envisas med att påstå att det inte är så när det är uppenbar fakta att det är så. Man får ju hoppas att det förändras i framtiden.

Fast nu handlade diskussionen främst om männskor så ynkliga och patetiska att de inte vågar uppge SD när ett OI ringer.

Korrelationen mellan att få sparken och uppge SD då ett OI frågar är bra precis exakt noll. Det värsta som kan hända är att din partisympati registreras och att SD får högre opinionssiffror vilket bla innebär att kvinnor blir mer benägna att rösta på SD.

Det finns noll logik hos de foliehattar som resonerar så.
2017-05-11, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Rimligen har media insett vid det här laget att den sortens scoop är verkningslösa, utom då möjligen Baas på Expressen som verkar vara Sveriges mest tondöva man. Han tragglar vidare med "avslöjanden" om SD, alternativmedia etc, utan att göra minsta hack i opinionskurvan. Det finns många grävande politikjournalister men bara Expressen har en heltidsanställd SD-grävare. Har nån sett en text undertecknad David Baas som handlar om annat än SD? Typ MP-scoop, M-scoop, S-scoop? Exakt.

SD är immuna, det finns inte en käft som byter parti för att Oscar Sjöstedt pratar om några jävla får på en fest. Det enda sorts scoop som möjligen skulle bli besvärande är om det framkommer att de roffat åt sig pengar/prylar på skattebetalarnas bekostnad. Girighet sänker alla. LO-medlemmar blir inte kvar många sekunder hos SD om det visar sig att SD har blivit som fackpampar som vaskar champagne i pissoaren, gnider in pungen med belugakaviar och köper Rolls-Royce i 6-pack och kraschar dem för nöjes skull.

Meh. Varför skulle jag inte hålla med om att timingen ligger rätt inför 2018? Det ser ljust ut. Det jag invänder emot är att de skulle vara på väg med raketfart mot 30%. Rusningar för SD har hittills alltid krävt en trigger, typ flyktingkrisen. SD har aldrig fått vingar och lyft till nästa trappsteg pga "inget särskilt men det är rätt mycket skit med vårdköer och bilbränder just nu och sånt där, så nu blire +5%!".

Undrar om detta kan bli triggern (borde i ett normalt land vara det)
Citat:
Tobias Billström är idag förste vice talman i riksdagen, men var under åtta år – från 2006 till 2014 – svensk migrationsminister. Han är den svenske politiker som suttit längst på den posten och har som talman hittills hållit tyst om den svenska migrationspolitiken.
Men nu gör han klart att han är missnöjd med hur regeringens politik lockar allt för många att söka asyl i Sverige – på samma sätt som han var missnöjd med hur den egna alliansregeringen förde en allt för generös flyktingpolitik.
Tvärtemot vad Fredrik Reinfeldt och Stefan Löfven sagt under senare år påstår Tobias Billström att regeringen i god tid före 2015 års flyktingkris var väl medveten om att EU-länderna förr eller senare skulle bli destinationen för en massflykt från Turkiet av syrier och irakier.
Redan 2012-2013 visste vi som var ansvariga för migrationsfrågorna på justitiedepartementet att allt fler människor samlades i Turkiet som ett resultat av konflikterna i Syrien och Irak. Förr eller senare skulle det ske en väldigt stark inströmning av människor till EU, säger Tobias Billström.
– Det var också därför jag menade att det var viktigt att Moderaterna inför valet 2014 tog fram en politik för en sådan situation. Vi borde tala om för väljarna att vi ville föra en annan migrationspolitik.
Tobias Billström försökte övertyga statsminister Fredrik Reinfeldt om en omsvängning där regeringen såg över de möjligheter som fanns för att förmå färre människor att söka asyl i Sverige. Reglerna för familjeåterförening kunde skärpas. Permanenta uppehållstillstånd kunde ersättas med tillfälliga.
Men redan innan 2014 års valrörelse inleddes fick Tobias Billström en offentlig utskällning av Reinfeldt för att han dristat sig till att diskutera asylsökande i termer av "volymer".
– Vi hade olika uppfattning, säger Tobias Billström idag.

http://www.sydsvenskan.se/2017-05-10/tobias-billstrom-varnar-for-fortsatt-flyktingkris

Håller med dig Crispy om det där med eventuella ekonomiska tillkortakommanden/skandaler: ett alltför uppenbart/olagligt roffande är det som normalt sänker svenska politiker (och även partier).
2017-05-11, 13:35
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
För en gångs skull kommer SD vara perfekt tajmade vid valet 2018. Vi ser alla tecken redan nu. Närapå allt i samhället har börjat rasa ihop, under 2018 kommer Sverige fullkomligt explodera i invandrarrelaterade upplopp, bränder, våldtäkter och kaos. Därtill alla kommuner som redan idag gallskriker om hur många hundratals miljoner som fattas för att driva invandringsexperimentet.

Alla blåsta stackare som gått på politiker/journalisters skröna om de muslimska analfabeternas enastående vinstpotential för Sverige kommer att kräkas av besvikelse. Jag förutspår total panik några månader före valet när polletten äntligen trillar ner hos alla yrvakna idioter.

Ljugmedia kommer att gödsla desperat med allt dom har av okända SD-politiker i Waffen SS-uniformer och misstänkta Putinkopplingar -- För sent och helt verkningslöst. 25-29% för SD i valet 2018 ligger inom räckhåll.

Håller med dig helt. Tror dock att SD redan idag ligger kring 25-29% och kommer att passera 30% väldigt väldigt snart. Efter det kan något mycket intressant inträffa: det är inte helt osannolikt att SD kommer att nå "kritisk massa" och fullkomligt rusa i opinionen (vilket kan orsaka växtvärk i partiet). Redan nu märker jag i mina samtal med kvinnor att de är helt öppna med att de kommer att rösta SD nästa år. Min syster t ex, som arbetar inom äldrevården som vårdbiträde, uppger att samtliga kvinnor på hennes avdelning kommer att lägga sin röst på Åkesson 2018, något som var helt otänkbart så sent som 2010 och 2014 då de flesta röstade S och V. Det kommer att bli en politisk jordbävning i Sverige den 9 september 2018. Kvinnorna börjar vakna och agera, sanna mina ord!
2017-05-11, 14:31
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Helt klart kan det finnas fall där inbitna SD-sympatisörer faller bort på grund av överdriven partiexponering. Vi hade ju ett närmast skrattretande fall med någon som roade sig med nazi-symboler på privatfest, vilket kom ut (skyll på Fejan och driften att fläka ut sig och sitt i alla lägen om man vill). Ett memento är ju att twittrande kan straffa sig.

En ren ordningsfråga: Vi har valhemlighet i Sverige, vem man röstar på är inte en fråga någon måste besvara.

Däremot finns det en hel del rötägg (rent mänskligt) här i världen, och att en del av dessa inte skall vara lärare i skolan, ha hand om barn, arbeta på socialbyrån eller döma i domstolarna är alldeles självklart. Men i så fall beror det på deras personliga ställningstaganden i livet, inte på vem de vill rösta på i allmänna val.

Den som agiterar politiskt på arbetsplatsen, struntar i att följa lagstiftningen eller propagerar för saker i strid med gällande lag eller föreskrifter (till exempel läroplanen, om man är lärare) kommer ju till slut att få välja en annan karriär. Då skall man inte förväxla detta med att det handlar om vad man röstat på.

En inbiten sverigedemokrat som var med redan före 2010 faller aldrig bort av andra skäl än dödsfall. De som kom till 2010-2014 är troligen lika hårdfjällade. 2014 - till dagens datum har varit hemmahörande i moderaterna och kan tänkas återvända men bara om moderaterna förändrar sin invandringspolitik.

De som en gång bytt parti på grund av att de inte gillar invandring och integration kan jag inte tänka mig att de kommer att tänka annorlunda de vandrar vägen utan återvändo. "El camino de no retorno".
2017-05-11, 15:25
Medlem
Då ploppade SD upp 0,5% i NOVUS och 19,5% är en stark siffra med en rejäl andraplats. Irriterande att man får upp S till över 28% men jag tycker ändå att tendensen för S är svagt fallande om man studerar samtliga OI.

Hur bra är NOVUS, den frågan bör besvaras med att dom ligger i mitten, SIFO och SCB är ju helt infiltrerade av kulturmarxister som sorterar bort och trycker ned, regimens lydiga redskap tyvärr.

Nu händer det saker. Nu faller Potemkin-kulisserna vad gäller välfärden och högre skatter kommer att strypa framtidstron ännu mer. Det sägs att SD har en downperiod under hösten men jag har mycket svårt att tro på en sådan utveckling. Allt talar nu för SD!
2017-05-11, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Rimligen har media insett vid det här laget att den sortens scoop är verkningslösa, utom då möjligen Baas på Expressen som verkar vara Sveriges mest tondöva man. Han tragglar vidare med "avslöjanden" om SD, alternativmedia etc, utan att göra minsta hack i opinionskurvan. Det finns många grävande politikjournalister men bara Expressen har en heltidsanställd SD-grävare. Har nån sett en text undertecknad David Baas som handlar om annat än SD? Typ MP-scoop, M-scoop, S-scoop? Exakt.

SD är immuna, det finns inte en käft som byter parti för att Oscar Sjöstedt pratar om några jävla får på en fest. Det enda sorts scoop som möjligen skulle bli besvärande är om det framkommer att de roffat åt sig pengar/prylar på skattebetalarnas bekostnad. Girighet sänker alla. LO-medlemmar blir inte kvar många sekunder hos SD om det visar sig att SD har blivit som fackpampar som vaskar champagne i pissoaren, gnider in pungen med belugakaviar och köper Rolls-Royce i 6-pack och kraschar dem för nöjes skull.

Meh. Varför skulle jag inte hålla med om att timingen ligger rätt inför 2018? Det ser ljust ut. Det jag invänder emot är att de skulle vara på väg med raketfart mot 30%. Rusningar för SD har hittills alltid krävt en trigger, typ flyktingkrisen. SD har aldrig fått vingar och lyft till nästa trappsteg pga "inget särskilt men det är rätt mycket skit med vårdköer och bilbränder just nu och sånt där, så nu blire +5%!".

Håller med,men det finns en trigger som ligger och lurar och som kommer att slå ut i full blom..även om jag personligen nog är relativt övertygad om att det kommer att uppskjutas till efter valet 18.
Den genomsnittliga kommunala ekonomin uppvisar stora framtida underskott och det är något som ingen medborgare kommer att komma undan.Det har hela tiden varit klart att det är ute i kommunerna som massinvandringens negativa effekter kommer att synas mest och bäst.
Stora kommunala underskott kommer att kräva sin medborgerliga tribut och här ligger ett antal SD märkta missnöjesprocent och skvalpar.
2017-05-11, 16:08
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
En inbiten sverigedemokrat som var med redan före 2010 faller aldrig bort av andra skäl än dödsfall. De som kom till 2010-2014 är troligen lika hårdfjällade. 2014 - till dagens datum har varit hemmahörande i moderaterna och kan tänkas återvända men bara om moderaterna förändrar sin invandringspolitik.

De som en gång bytt parti på grund av att de inte gillar invandring och integration kan jag inte tänka mig att de kommer att tänka annorlunda de vandrar vägen utan återvändo. "El camino de no retorno".

Jag talade IOFS om de som inte får jobb därför att de är SD-sympatisörer. Där finns det troligen enstaka som uppträder så SD-ifierat att de straffar ut sig själva från åtminstone vissa befattningar, men det kan inte vara många.
2017-05-11, 18:52
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Jag talade IOFS om de som inte får jobb därför att de är SD-sympatisörer. Där finns det troligen enstaka som uppträder så SD-ifierat att de straffar ut sig själva från åtminstone vissa befattningar, men det kan inte vara många.

Förvånande nog är S-vetsaren kvar, men efter 2018 blir det intressant vilket jobb som bli aktuellt!

Lika förvånad kan man vara att M-ledaren fortfarande sitter kvar, men det förefaller högst sannolikt att M inser behovet - om man vill bli delaktig i regerandet.

Säkert löser sig ekvationen när M fortsätter backa och SD fortsätter att öka...

2017-05-11, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper

Hur lyckas du med konststycket att vara helt blind för horder av inlägg i den här stilen: (FB) Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar
Citat:
Röstade på SD både 2006-2010-2014 då jag trodde SD var ett Socialkonservativt parti. Dum är jag!

Men sedan de räckt ut en hand till moderaterna har jag insett att partiet är ett parti med psykopater precis som alla andra.

Tänker inte vara röstboskap i nästa val och och skiter i alla dessa psykopater som drömmer om en politisk karriär .

Du glömmer att folk som röstar på SD kan ha andra preferenser än vad du har. T ex de som räknar med att få mer "bidrag" med SD.

En del av SD-opinionen har lockats dit av tanken om att de får mer av skattepengarna när SD lyckas minska transfereringar till immigranter.

Ställer man frågan om det skulle vara ok om SD fick igenom sin immigrationspolitik till priset av minskad "fördelningspolitik" så blir svaret nej. För de SD väljarna handlar det bara om att få mer.
2017-05-11, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Hur lyckas du med konststycket att vara helt blind för horder av inlägg i den här stilen: (FB) Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar

Du glömmer att folk som röstar på SD kan ha andra preferenser än vad du har. T ex de som räknar med att få mer "bidrag" med SD.

En del av SD-opinionen har lockats dit av tanken om att de får mer av skattepengarna när SD lyckas minska transfereringar till immigranter.

Ställer man frågan om det skulle vara ok om SD fick igenom sin immigrationspolitik till priset av minskad "fördelningspolitik" så blir svaret nej. För de SD väljarna handlar det bara om att få mer.
Det är i alla fall bättre att ge bidragen till inhemska medborgare än som din guru, Reinfeldt vill, till utländska element. Men du fabulerar som vanligt. Stommen i SDare är egna företagare och arbetare, som tjänar bättre än genomsnittet. Men nu är vi OT.
2017-05-11, 23:46
Medlem
Machiavellys avatar
Mörkertalet för SD i opinionsundersökningar är väldigt stort, där många inte anger vad de röstar på pga att de är rädda för "samhällssanktioner". SD kommer lätt utmana Socialdemokraterna på ett allvarligt plan hösten 2018, men kommer med största sannolikhet inte vinna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in