2017-05-11, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadsigerdu
Det gäller alikhan familjens lillasyster.
Vad är namnet?
Citera
2017-05-11, 20:14
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Sannolikheten för att han faktiskt blivit ihjälskjuten är väldigt hög.

Sannolikheten för att han inte är kriminell är liten, men skulle inte kalla den för mikroskopisk. Men hur som helst: Jag talar om vad vi vet om AA. Det är sant att det är främst kriminella som skjuts ihjäl, men utifrån vad vi vet om AA finns det vad jag kan se inget som tyder på en kriminell koppling.
Att han avrättas talar extremt starkt för en koppling till kriminella.
Sen har oskyldiga mördats av misstag, men den chansen är mikroskopisk om än inte noll.
Så det är rimligt att ha hypotesen att han på ena eller andra sättet har haft kriminella kopplingar tills motsatsen är bevisad.
Citera
2017-05-11, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av veritatem
Det märkliga är att ALLTID när någon blir skjuten eller på annat sätt tagen ur daga så är personen den finaste, godaste, trevligaste ICKE kriminella personen i hela orten (om inte världen) och så säger våra folkvalda politiker att det aldrig har varit tryggare att leva i Sverige som nu.
Alltså det måste fan vara fel i huvudet på MIG , för jag får inte ihop det , för bara 10 år sedan var det anmärkningsvärt om någon kriminell person blev mördad, det var riksnyheter , idag är det så vanligt att man knappt bryr sig, men rycker högst på axlarna och får vidare.

Nej det var inte särskilt anmärkningsvärt för 10 år sen. För 20 år sedan däremot.

Vapen finns det gott om och det är problemet, och det är ju ett led i EU/Schengen. Vi har vunnit extremt mycket på öppna gränser inom EU men det finns såklart nackdelar också.

Tar man bort vapnen och pengar blir det inte mycket kvar av de kriminella.
Citera
2017-05-11, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Att han avrättas talar extremt starkt för en koppling till kriminella.
Sen har oskyldiga mördats av misstag, men den chansen är mikroskopisk om än inte noll.
Så det är rimligt att ha hypotesen att han på ena eller andra sättet har haft kriminella kopplingar tills motsatsen är bevisad.

Det finns ju fall i Gbg bara de sista åren där sådant skett, flera gånger.
Ovanligt ja, men mikroskopisk sannolikhet, nej.
Tyvärr är de kriminella inga raketforskare varför oskyldiga får sätta livet till ibland.

En avrättning talar för en koppling ja.
Konstigt vore det ju annars.
Men knappast osannolikt med en missbedömning.
Citera
2017-05-11, 20:18
Medlem
Läs statistiken och fundera lite...

http://www.bra.se/nytt-fran-bra/arkiv/press/2017-03-30-slutlig-brottsstatistik-2016.html

Citat:
Ursprungligen postat av veritatem
Det märkliga är att ALLTID när någon blir skjuten eller på annat sätt tagen ur daga så är personen den finaste, godaste, trevligaste ICKE kriminella personen i hela orten (om inte världen) och så säger våra folkvalda politiker att det aldrig har varit tryggare att leva i Sverige som nu.
Alltså det måste fan vara fel i huvudet på MIG , för jag får inte ihop det , för bara 10 år sedan var det anmärkningsvärt om någon kriminell person blev mördad, det var riksnyheter , idag är det så vanligt att man knappt bryr sig, men rycker högst på axlarna och går vidare.
Citera
2017-05-11, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Asylextremisterna är just nu för upptagna med att kanonisera killen för att förnuftet har något som helst utrymme. När tillräckligt mycket tid getts till att etablera bilden om honom som en "god lärare" (Ni märker hur viktigt det är att titeln fastnar) är den tiden det tar för fallet att bli ointressant. Jackpot för asylextremisterna om GM försvinner i glömska också.

Det asylextremisterna nu hoppas på är att det rör sig om ett hedersvåld eftersom dom kan vrida det till att bli svenskars, rasisters och vita mäns fel. Den värsta mardrömmen är om det visar sig att den gode och skötsamme läraren, som hjälpte tanter över gatan och räddade katter ifrån träd, visar sig ha en mängd lik i bagaget

Japp och ingenting som gör Sverige ett dugg bättre. Tvärtom.

Alla sköningar här i tråden som tror att polisen utreder detta som ett fall där mördaren inte kände BO för BO var god, lärare och engagerad i näringslivet 😂

Om folk inte lät känslorna styra så kanske dom kunnat se nyktert och ifrågasättande på händelsen istället för att svepa sig med "rätt" spekulationer..

Någonting har uppenbarligen varit "fel" och " farligt" i BO's liv, vilka umgicks han med, vem har han förargat och varför?
Citera
2017-05-11, 20:19
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmonthrough
Vad är namnet?

Inlägg 301 droppade ett namn men ändrade sitt inlägg snabbt. Skulle vara *lis* *=a
Har ingen aning om det stämmer, stod ett efternamn också. Men det lät i mina öron mer albanskt.
Citera
2017-05-11, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CykaBlyat123
Jag vet vem *lan *min var.
Killen var en laglydig muslim i sina bästa år.
Brott har han inte begått, inte heller har någon i hans familj.

Sanningen är att han gått och fått en tjej vars namn jag inte nämner, på smällen.
*lan ville då gifta sig med tjejen. Någonting som inte tjejen ville.
Resten kan ni ju klura ut själva

Kurder
Citera
2017-05-11, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Det finns ju fall i Gbg bara de sista åren där sådant skett, flera gånger.
Ovanligt ja, men mikroskopisk sannolikhet, nej.
Tyvärr är de kriminella inga raketforskare varför oskyldiga får sätta livet till ibland.

En avrättning talar för en koppling ja.
Konstigt vore det ju annars.
Men knappast osannolikt med en missbedömning.

Vem/vilka tar risken att dömas till livstids fängelse för en struntsak?

Tillvägagångssättet talar för en väldigt motiverad GM och knappast något som skett i stundens ingivelse.
Citera
2017-05-11, 20:22
Medlem
Lärarexamen 3 år? Som yrkeslärare då eller?
Inte som gymnasielärare...
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Stämmer det med BO's ålder?
Citera
2017-05-11, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Vem/vilka tar risken att dömas till livstids fängelse för en struntsak?

Tillvägagångssättet talar för en väldigt motiverad GM och knappast något som skett i stundens ingivelse.

Nej det behöver inte vara stundens ingivelse, och ingen struntsak.

Fel person helt enkelt.
Har hänt ett par gånger senaste åren.
Citera
2017-05-11, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Nej det behöver inte vara stundens ingivelse, och ingen struntsak.

Fel person helt enkelt.
Har hänt ett par gånger senaste åren.

Ett par gånger de senaste åren borde väl betyda att huvudspåret borde vara något helt annat?

Eller ska man bara nöja sig med det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in