2017-05-11, 16:53
Medlem
Ser att han krockat med stenbumlingen framför bilen. Undrar om det skedde vid flykt försök. Stackars människa, vilken ångest och skräck han måste genomlidit. Hoppas verkligen de skyldiga åker fast. Och till dig som anser svenskar och deras kultur är korkad och naiv. Jovisst finns det korkade svenskar precis som det finns korkade människor i alla länder. Men man måste väl ändå vara mer än lovligt korkad om man stör sig så mycket som det uppenbarligen verkar på svenskar och ändå stannar kvar i landet.
Citera
2017-05-11, 17:04
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9797
Tragiskt. Sveriges enda skötsamma och till synes assimilerade arab skjuten på öppen gata mitt på blanka dagen. Utgår från att Löfven omgående utlyser att den 11/5 från och med nästa år kommer vara nationell helgdag.
Du har väl ingen aning om vad han gjort för att enligt medeltidsvärderingarna han förtjärnat sitt öde.
Köpa knark utan att betala eller titta på någons syster är väl synder som rättfärdigar en åtgärd som detta i nya Sverige.
Öppna era hjärtan.
Citera
2017-05-11, 17:09
Medlem
Låt mig klargöra en sak. Alla med skägg är inte terrorister, för er okunniga töntar. Själv är jag SO lärare och jag lider med alla som förlorar en kolega då jag vet hur det känns. Må han vila i frid. Sedan för det andra verkar han absolut inte som en dålig person. Och för er som snackar om kurder och heder, shut the fuck up, för att det är bara vissa kurder från turkiet som håller på med sånt. Däremot att vara kurd från irak som jag är och de med (ser på namnet) då tas heder upp ifall man är homosexuell eller så. Så kom inte hit med era dumma teorier
Citera
2017-05-11, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
https://www.facebook.com/petra.saliba.5/posts/1704919586203027?match=YWxhbiBhbWlu

Något skumt lutar det åt att han höll på med.

Killen hade varken profilbilen eller wallpapper på hans FBprofil. Om man nu ska tro på vad tjejen skriver i sitt RIP-inlägg.

Tittar man på tjejensprofil så lägger hon upp bilder på Syriens Bashar al-Assad med massor utav Hearts till bilderna.

Familjen Saliba är väldigt kristna. Fotbollsaktiva allihop. Gunnilse IS framförallt.
Inga droger, ingen alkohol. En väldigt glad och öppen familj innan detta hände.
Petra dessutom nybliven mamma.
Citera
2017-05-11, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D123
Eftersom han själv spelar fotboll i Sveakurd Fc:s herrlag, tränar damlaget och sitter i styrelsen i klubben var det självklart att det skulle handla om just fotboll.

– Målet med projektet är att att lära känna nya människor och integration, framför allt att man integrerar tjejer i Angered, säger Alan Amin.

Jag skulle tro att det kommer visa sig att det är hederskultur och/eller "fredens religion" som är orsaken till mordet.

Frågan är om inte målet läggs ned i om det rör sig om fredens religon, det kan ju sända fel signaler annars. Har något signalament gått ut på de ansvariga?
Citera
2017-05-11, 17:15
Medlem
Observera att i denna tråd så har det ännu inte kommit några kriminella brushor och "intygat" att "det var en bra kille" som det brukar heta när kriminella sopor blir skjutna.
Det talar för att denna stackare verkligen var reko. Väldigt synd i så fall.
Citera
2017-05-11, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Longlivinghights
Familjen Saliba är väldigt kristna. Fotbollsaktiva allihop. Gunnilse IS framförallt.
Inga droger, ingen alkohol. En väldigt glad och öppen familj innan detta hände.
Petra dessutom nybliven mamma.

Otroligt tråkigt. Jag hoppas att GM åker fast.
Citera
2017-05-11, 17:23
Medlem
Galet minst sagt. Tråkigt också att barn (BO's elever?) blev vittnen till händelsen.
Citera
2017-05-11, 17:36
Medlem
ace_secs avatar
Var Alan "riktig" lärare? Alltså 5 års universitetsstudier? Eller var han typ lärarassistent?
Citera
2017-05-11, 17:39
Medlem
Gått igenom hans inlägg på facebook,verkar vara en god människa.
Citera
2017-05-11, 17:41
Medlem
tzjs avatar
Läser många inlägg om att han verkar varit en reko kille. Då antar jag att motivet kan ha varit ren svartsjuka. Precis som i utsatta områden i USA, där befolkningen främst är svart, så kan avundsjuka bidra till både det ena och det andra. Ett slags Jantelagen på steroider.

Dom kanske övertolkar vår Jantekultur lite? Men dom försöker iaf.
Citera
2017-05-11, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Gått igenom hans inlägg på facebook,verkar vara en god människa.

Misstänker att du har gått igen fel FB-konto.

Eller är du vän med honom? Gemensamma vänner?

För jag ser inte ens en bild eller någonting på Alan Amir's FBprofil.

https://www.facebook.com/profile.php?id=100011415629504&pnref=story

Hittade en annan bild på ett RIPinlägg. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1853126761616150&set=a.154302069262 6760.1073741831.100007565326663&type=3
Senast redigerad av Azimut68 2017-05-11 kl. 17:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in