Citat:
Ursprungligen postat av
tantigheter
OK, jag försökte på ett finare sätt säga att det är kanske inte är så lätt svenska för en invandrare.
Om andra inte tål det så är det deras sak; jag vill försöka. Dels för att jag vanligtvis är en snäll person (utom i morse!) dels därför att jag tycker att en tråd som denna kan vara en väldigt nyttig introduktion i samhällskunskap.
Naturligtvis kan vi inte sitta här och förklara allt i grunden, inte ens för mig som är juridiskt okunnig, vilket jag alltid påpekar, men någon gång kan man ju försöka hjälpa med språkliga svårigheter.
Då missförstod jag kanske. Hängde inte med i resonemanget tyvärr.
Jag menade främst att en sak som är sagd också ska citeras rätt. Hon sade ungefär "då kan ni skylla på mig" men skribenten skrev "skilja" och det är ju helt fel tolkning eller en medveten lögn.
Grundläggande samhällskunskap ska man inte leta här. Der här mer en fördjupning för att få förförståelse.
Det grundläggande introduktionen är att man jobbar, betalar skatten, sina räkningar, inte spottar offentligt, vill bidra till samhället i Sverige, inte säger hora, inte går i bredd eller i flock och skräpar eller mejar ner andra.
Tänk inte mer på det. OT helt och hållet från min sida.