2017-05-11, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Någon gärningsbeskrivning har de ens inte berört ännu, bara ovidkommande tjafs. Bra ändå att Akis beteende belyses och inte gråtfärdiga anhöriga.
Att dom inte lyckats släpa dit andra än anhöriga som skall gå i god för Aki. Gissningsvis har hans kamrater en annan bild av Aki som är mer samstämmig med JMs version. En finne som inte spottade i glasen och klämde flickorna på röven i ruset därtill hemma från jobb på Måndagar och fredagar för enligt JM myste dom till det på torsdagar. Tack vare åklagarna så vet vi att spriten dom inhandlade vägde mer än en kilo entrecôte.
Citera
2017-05-11, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Att dom inte lyckats släpa dit andra än anhöriga som skall gå i god för Aki. Gissningsvis har hans kamrater en annan bild av Aki som är mer samstämmig med JMs version. En finne som inte spottade i glasen och klämde flickorna på röven i ruset därtill hemma från jobb på Måndagar och fredagar för enligt JM myste dom till det på torsdagar. Tack vare åklagarna så vet vi att spriten dom inhandlade vägde mer än en kilo entrecôte.
Aki tog ju bara ett glas whiskey i glada vänner sällskap, det tror vi alla på.
Citera
2017-05-11, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Han är egentligen bara en före detta pojkvän till JM. Han har figurerat lite tidigare i tråden men han har aldrig varit involverad på något vis. Användaren Lasternassumma vet nog mer om honom, namn och så vidare. Han är dock, så vitt vi vet, ointressant. JM vill väl bara passa på att attackera honom nu eftersom han är just polis. Hennes förhoppning är väl att vissa ska tro att det kan ligga något i det och att han får lida för rykten som cirkulerar. Fruktansvärt hänsynslöst av henne i så fall.

Här hör du JM berätta om polisen: https://www.youtube.com/watch?v=f_HO4ekI5Vg

1 minut in i klippet börjar det.
Det här var första gången jag hört uttrycket -Lättklädd städning-
det var vad hennes polis vän föreslog att tjäna pengar på hennes lättklädda städning. Antar att det är en tydlig arbetsbeskrivning- att gå hem till någon och svinga dammsugaren i underkläder..
Vidare så undrar jag vem karikatyrtecknaren är i bifogade länken- vad heter denne tecknaren-någon som vet? lokal förmåga i Västerås ? riktigt kul och bra tecknat.
En riktigt bra länk- i många avseenden .tack.
Citera
2017-05-11, 20:24
Medlem
Vilken otrolig historia det här är med så många upprörande detaljer :

Vi har ett samhälle där man kan omsätta runt 40 milj /år på att placera "barn "
Alla verkar veta men det är en ändå en "hemlighet" att många av dessa är betydligt äldre och har våld och drogmissbruk med sig och kommer i realiteten inte från Afghanistan ..

JM har haft ett förhållande med en polis... och det verkar ha påverkat hur Akis död har utretts
Citera
2017-05-11, 20:24
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yaiya
Väl talat! JM snärjer in sig i lögner så fort hon öppnar munnen. Alla turer kring SOS-samtalet idag exempelvis. Att påstå att hon ringde för att hon såg A*is mobil på bordet på bryggan medan hon i samtalet hörs säga "nu ser jag att hans mobil ligger här"... Tror det finns goda chanser att hon åker på detta åtal också.

På tal om det: det naturliga när någon är försvunnen är ju att leta efter den personen, nu verkar JM mena att det var sååå besvärligt att samtidigt ha koll på barnen - men det verkar otroligt märkligt att innan man ens letat i de byggnader som finns på tomten bestämma sig för att ringa 112...

Du har rätt, sätt alla som ljuger på livstids fängelse. Har du råkat ut för att närståenden dör? Vad var din naturliga reaktion? Som Ankis?
Citera
2017-05-11, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annahoj79
Undrar hur dom stackars små barnen mår
först går pappa och "dör" sen hamnar mamma i häktet.

Visst dom bor ju hos fosterfamilj och kanske träffar farmor, farfar, fatrar och mormor o moster men ändå ha en mamma som gjort såhär. För att inte tala om vad de har hört och sett stackrarna
Varför tror du de är hos en fosterfamilj och inte hos nära släktingar som farmor, farfar och faster med familj etc?
Citera
2017-05-11, 20:31
Medlem
Manu79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QvinnanK
Åklagarna saknas bevisning. Det är en skandal att de får hålla på det sättet och låter skattebetalarna betala rättegången och att domstolen håller JM häktad utan rättsliga grunder, dvs utan bevisning som styrker häktningsskälen, morden. Det är ett brott mänskliga rättigheterna enligt Europakonventionen att hålla någon häktad utan rättsliga grunder, tekniskt bevisning som styrker åtalen, brotten. Det räcker inte med ett påstående att hon mördat eller anstiftat till mord. Kommer inte åklagarna med några konkreta bevisning som styrker anklagelserna mot JM då blir åtalet nästa rättsskandal i svensk historia.

Kvinnans pojkvän har ju erkänt att han utfört mordet och lämnat sitt dna på platsen, han pekar sedan ut ut JM och denne kan inte säga vad hon gjorde på mordkvällen(finns ett ekonomiskt motiv också). Ta dig tid att läsa igenom förundersökningen så kommer du ändra uppfattning.
Citera
2017-05-11, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Nej, hon sade "skylla på mig".
Hittar inte texten, läste i Expressen.
Citatfunktionen kraschar ibland. Det är ok, tycker jag. De som inte pallar en avvikelse får söka sig annorstädes så blir man av med dem. De är ändå bara ett problem. Flashback going Darwin.
oj det var ingen kritik till skribenten- jag uppfattade själv inte riktigt- vad hon sagt. EN vänlig fråga bara.
Citera
2017-05-11, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Du har rätt, sätt alla som ljuger på livstids fängelse. Har du råkat ut för att närståenden dör? Vad var din naturliga reaktion? Som Anki?

Nej det tycker jag inte, det var inte heller vad jag skrev.

Din fråga tolkar jag som att du inte har läst vad jag skrev - när någon är FÖRSVUNNEN dvs om du vaknar på morgonen och inte hittar din partner i huset är det naturliga att LETA efter partnern överallt, inte att se sig omkring, förmoda att partnern kanske drunknat och sen ringa 112.

Jag har överhuvudtaget inte nämnt någon reaktion på närståendes död? Trist bemötande, hade bättre uppfattning om dig efter alla tusen sidor.
Citera
2017-05-11, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virusfree
Är det bara jag som reagerade på att Aki visst har jagat droger, det stod i fup när snuten kollade hans mobil, ett x antal sökningar/förfrågningar hade han ju ang droger, piller what ever men att det var oväsentligt för denna utredning.
Han var nog garanterat inte det lilla forna lamm som hans anhöriga vill ge sken av...
En stor atletisk karl som springer runt till anhöriga och beklagar sig över hur rädd han är för sitt fruntimmer?
Jisses

Det där låter exakt som resultatet av tömningen av Txxx's telefon (flickvän till JMs son), annars får du faktiskt ta och belägga ditt påstående med var i FUP du hittat detta ang Aki
Citera
2017-05-11, 20:36
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
OK, jag försökte på ett finare sätt säga att det är kanske inte är så lätt svenska för en invandrare.
Om andra inte tål det så är det deras sak; jag vill försöka. Dels för att jag vanligtvis är en snäll person (utom i morse!) dels därför att jag tycker att en tråd som denna kan vara en väldigt nyttig introduktion i samhällskunskap.
Naturligtvis kan vi inte sitta här och förklara allt i grunden, inte ens för mig som är juridiskt okunnig, vilket jag alltid påpekar, men någon gång kan man ju försöka hjälpa med språkliga svårigheter.

Då missförstod jag kanske. Hängde inte med i resonemanget tyvärr.
Jag menade främst att en sak som är sagd också ska citeras rätt. Hon sade ungefär "då kan ni skylla på mig" men skribenten skrev "skilja" och det är ju helt fel tolkning eller en medveten lögn.

Grundläggande samhällskunskap ska man inte leta här. Der här mer en fördjupning för att få förförståelse.
Det grundläggande introduktionen är att man jobbar, betalar skatten, sina räkningar, inte spottar offentligt, vill bidra till samhället i Sverige, inte säger hora, inte går i bredd eller i flock och skräpar eller mejar ner andra.
Tänk inte mer på det. OT helt och hållet från min sida.
Citera
2017-05-11, 20:36
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manu79
Kvinnans pojkvän har ju erkänt att han utfört mordet och lämnat sitt dna på platsen, han pekar sedan ut ut JM och denne kan inte säga vad hon gjorde på mordkvällen(finns ett ekonomiskt motiv också). Ta dig tid att läsa igenom förundersökningen så kommer du ändra uppfattning.

Pekar inte Johanna ut alternativa mördare? Varför tro mer på afganen än henne? Kan du utveckla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in