2017-05-11, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Nu tar jag faktiskt inte dig på allvar. Ditt nick, din avatar och ditt sätt att skriva får mig att tro att du gillar att försöka provocera, alternativt har tappat bort en häst eller två.

Jag har själv klagat på OT i detta forum, saken är den att detta underforum inte är prioriterat. Jag tycker heller inte feminister verkar särskilt intresserade av topic, eftersom de vi ser debatterar här använder kvinnlig diskussionsteknik genom att skifta fokus, det finns många olika kort att dra där, för att hindra diskussion, de flesta går ut på att det är synd om kvinnor så de behöver inte ta ansvar.
Den attityden har aldrig gått hem här, flashbackare går inte på det. Det ser man inne på R&S också när någon prinsessa ber om att bli matad.

Och när inte offerkoftan funkar så blir man kallad rasist och nazist.
Och så ältas etymologi och metapedia i inlägg efter inlägg. Allt för att hindra diskussion om ämnet. Och just ja, diskuterar man varför feminister inte tar upp kampen - då heter det att man kör personangrepp.

Om skribenterna presenterar dagens feminister så är vi illa ute. För symptomatiskt för alla är att de vägrar ta ansvar. Liksom du gör, som klampar in här och har åsikter och inte tar ansvar för dina egna inlägg. Ni är som jättebebisar.

Det här med allas lika värde har gjort att vi släppt kraven på kvalitet i media, vem som helst kan komma till tals, och psykisk störning normaliseras.
Skarpt inlägg. Jag hoppas att jag en dag ska kunna skriva lika kärnfullt. Jag behöver fler ord för det jag vill ha sagt. Mycket bra sammanfattat av dig.

Ja där sakfrågan tar slut, tar halmbyggena vid *hostdisciplina, lupac* Samt trams om ditt kön, vilket bara avslöjar att deras argument är slut för länge sedan. De vet vilka de är. (Edit: eftersom deras kvinnliga teknik kläs av av dig, så måste de se dig som en förrädare för att kunna fortsätta ha lite hopp om att vinna debatter, och därför fortsätter den fulspelande kvinnomobben att håna dig. Fast det där tillvägagångssättet från deras sida har ju folk genomskådat för länge sedan. De får utvecklas som människor och återkomma med schyssta debattmetoder).

Precis. Samhällets omhuldande skapar dessa jättebebisar som bara måste få ha tolkningsföreträde. Vilka som ska få vara ständiga offer, trots allt de säger och gör (läs: hatar män). Annars kan inte kampen fortgå. Allt motstånd gapar man ut om i MSM, och MSM låter prinsessorna ha allt detta välförtjänta motstånd "som bevis för hur mkt feminismen behövs". På så sätt bibehålls existensberättigandet elegant. Och nästa dag tillåts kampen/kvarnhjulen på det här sjuka sättet jobba vidare mot nya manshatarmål.

Här på FB märks det att det från feminazihåll finns en strategi som går ut på att dra ner nivån på diskussionen, så att slutresultatet ska bli "ja se här nu, vi är precis samma kålsupare så ni är inte bättre än oss". När man vet att man är torsk när vi snackar sakfrågor så är det den sista strategin att ta till/hoppas på. Allt för att inte tappa ansiktet inför de som följer tråden. Till varje pris slippa stå där i skamvrån med rumpan bar...skinkor så röda av allt pisk i sak.

Istället fjättrar man sig ilsket fast i sin rosa prinsesskolbänk och skriker dumma dumma dig, och ser då till att det inte ska gå att ställa den förvirrade jäntungen i skamvrån.

Era identitetssökande feminazirumpor står ändå nakna där i skamvrån, tro inget annat.

Och det är ingen vacker syn.
Senast redigerad av phare555 2017-05-11 kl. 18:00.
2017-05-11, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phare555
Men de som har safe space i MSM för sina åsikter som sjukt nog bedöms rumsrena, de har inget speciellt för att sitta här anonymt o hata män. De kan göra det i MSM:s omhuldande famn, utan att vara anonyma.

Anonymiteten behövs ej för de som kan hata det täcka könet, och ändå anses som PK.

Det är alla med åsikter som sjukt nog bedöms som ej rumsrena, som här har sitt enda safe space att debattera. Den mörka sidan kan sitta och hata BÅDE inom MSM och här, så de väljer oftare där inom MSM där åsiktsmotståndarna censureras. Mysigare så.

Den mörka sidan är den sidan där feministerna finns. Den är den mörka sidan, eftersom de har åsikter som bedöms rumsrena trots att det är manshat (Den ohederliga glidningen, och i självaste MSM, gör att det inte kan bli mörkare än så. Det är nattsvart) och ibland något sånär 'snyggt' förtäckt manshat.

När det gäller allt skit som pågår från propagandamaskinen svt/sr, så är det en stor skam att det får fortgå i ett land som Sverige. Sverige är idag inget annat än totalt genomruttet. Det räcker inte idag 2017, att bara snacka om att det är 'ängsligt' osv, då det numera är just genomruttet.

Skulle FB helt plötsligt försvinna (och vi tänker oss att inget motsvarande dök upp) så skulle säkert fler släppa på hämningarna mer/överhuvudtaget, även irl. Och då skulle vi till sist få ett annat debattklimat. Idag kan, än så länge, PKisterna vifta bort FB som "en hög nazister som kan sitta där och hata allt o alla", "så vi behöver inte ta dem på allvar, vi fina medborgare med de rätta åsikterna" *skiter på sig, av att ha så många fina rätta åsikter att delge omvärlden*

Bajs med guldpapper, det är vad svenskarna ska matas med.

Vi sanna kanske inte verkar så tjusiga på ytan, men hellre guld med bajspapper än tvärtom.

Mörkt klet, det är vad man får sig till livs när man klär av feminister in på bara manshatarskinnet.

Trådstartens strikta rubrik kan man debattera av tämligen kvickt, men i OP finns även stoff att spinna vidare på, så jag är inte förvånad över att debatten här fortgår. Sedan så förstör alla feminazis debatten genom att de tror att de ska få ha tolkningsföreträde för vilka som ska slippa undan med ständiga halmbyggen. Den manshatande galningen vid rodret har starkt bidragit till att göra denna sjuka utv. möjlig, och nu har hon lyckats så splitt mellan könen - så man får väl gratulera till det för det har ju helt klart lyckats.

Hade feminismen idag inte bestått av ett gäng manshatande smått (jag vill vara snäll) sinnessjuka, identitetssökande småtjejer, så hade vi haft ett helt annat debattklimat. Men nu är det som det är och det är, pga mycket av ovan sagda, inte så värst mycket att göra åt. Feminsterna gräver sin egen grav, såvida det inte handlade om att de enbart var ute efter att söndra Sverige på alla tänkbara plan.

Vi kan ana.

De vet (?) (eller är det bara en maktklick som verkligen vet? Om vi ponerar att detta är deras plan).

Många kvinnor har åsikter som är åt jämställdhetshållet, och så även en hel del män. Ca 3 % röstar på fi. Det säger väldigt mkt om människors förmåga att skilja på vett - och hat. Man kan säga massor om kvinnor (OCH män) men de är bra på att se vad som är skit. Och alla kvinnor är inte 20 någonting. Fi har blivit en hatmaskin som pga MSM är svår att stoppa.

Kvinnor över, säg ca 40, behöver inte fi eftersom de inte behöver en sekt att luta sig mot i denna tuffa individualistiska värld. Tjejer mellan 30 o 40: där handlar det om vilka som (ännu) dels är lättlurade, och dels vilka som hoppas på en (större) karriär om fi når 4 %. Det kommer alltid finnas människor som villigt är beredda att ansluta sig till en rörelse som t o m skulle gå ut på att sälja ut sina egna mammor (och pappor). Då har de heller inga problem med att joina fi.

Vi har sett det förr.

Inga jämförelser i övrigt, utan strikt gällande tillvägagångssätt:

En galen ledare som ingen stoppar - välj ut en grupp som det sjukt nog ska anses vara PK att se som onda - manipulera unga människor, eftersom unga människor i kraftigt större utsträckning är lättmanipulerade - stoppa inte för någonting - kör ända in i kaklet, och se hur långt det räcker - sedan går samhället vidare, än mer (?) upplyst än innan.

Ja, här på FB så omhuldas inte feministerna som de gör inom falska finmedia där de matar ut sin propaganda. Alltså är det inte lika skoj att vara feminist på FB, som inom MSM. Detta genusdagis med sina förljugna silkesvantar.

Feminism idag = ett sätt att som osäker ung tjej finna en identitet. Och man vill inte, eller kan inte, se vad man egentligen deltar i för galen sekt. Och vilka negativa effekter det för med sig förhela samhället. Där i den galna sekten kan man göra sig en våt liten karriär, och särskilt om de når sina kåtvåta 4%. Och så kan de tänka: äh vad fan, det finns folk (dessa jävla män!) som gör pengar på dejting eller pokersajter eller annat skit, så varför skulle inte jag kunna få göra karriär inom en samhällssöndrande sekt? Skit som skit liksom?

Wall of text med mycket "sjukt" "bajs" "genomruttet" "mörka sidan" etc etc.
Men inget what so ever hållbar argumentation.

Vore ju fint om man lär sig debattera sakligt. Det räcker likosm inte att skriva "jag tycker detta är sjuuuuukt i 30 varianter och sen tro att man kommit meed ett sakligt inlägg.

Så berätta nu för oss "sjuka" och "genomruttna VAD du anser vara så "sjukt" med..vad ska vi ta
en feministisk kåsör som ex. skriver en text om sexuella trakasserier...eller ex som Kerstin Wiegl för en public statisitk kring kvinnor som varje år mördas av sina män? Berätta det "sjuka" tack..
Ljuger de? Borde man hålla käften om sexuellt våld och trakasseerier i MSM? För att det kanske känns obekvämt för ena halvan av befolkningen? Lite "sjuk" kunskap?
Sen när du ändå håller på så kan du förklara vad i div. FB trådar "som sjukt nog bedöms som ej rumsrena" som du känner borde vara "rumsrent sitta och skriva i ex. DN, aftonbladte elelr annan MSM.

Är det:

Kvinnor älskar att våldtas trådanra?
Kvinnor är dumma i huvudet trådarna?
Kvinnor är värdelösa trådarna?
eller kanske kvinnor borde inte ha rösträtt trådarna?

Berätta nu, och itne i en wall of text utan konkret.
2017-05-11, 18:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Wall of text med mycket "sjukt" "bajs" "genomruttet" "mörka sidan" etc etc.
Men inget what so ever hållbar argumentation.

Vore ju fint om man lär sig debattera sakligt. Det räcker likosm inte att skriva "jag tycker detta är sjuuuuukt i 30 varianter och sen tro att man kommit meed ett sakligt inlägg.

Så berätta nu för oss "sjuka" och "genomruttna VAD du anser vara så "sjukt" med..vad ska vi ta
en feministisk kåsör som ex. skriver en text om sexuella trakasserier...eller ex som Kerstin Wiegl för en public statisitk kring kvinnor som varje år mördas av sina män? Berätta det "sjuka" tack..
Ljuger de? Borde man hålla käften om sexuellt våld och trakasseerier i MSM? För att det kanske känns obekvämt för ena halvan av befolkningen? Lite "sjuk" kunskap?
Sen när du ändå håller på så kan du förklara vad i div. FB trådar "som sjukt nog bedöms som ej rumsrena" som du känner borde vara "rumsrent sitta och skriva i ex. DN, aftonbladte elelr annan MSM.

Är det:

Kvinnor älskar att våldtas trådanra?
Kvinnor är dumma i huvudet trådarna?
Kvinnor är värdelösa trådarna?
eller kanske kvinnor borde inte ha rösträtt trådarna?

Berätta nu, och itne i en wall of text utan konkret.
Det handlar i mångt o mkt om att det bara är den ena sidans problem som får komma upp till ytan i MSM, och det är fullständigt ovärdigt ett samhälle som påstår sig vara demokratiskt och upplyst.

Det här är det tusende varvet där det först munhuggs från båda hållen (och där ni lipar över att ni här på FB inte får ha ert mysiga tolkningsföreträde för vem det alltid är synd om) och precis lika många inlägg från dig, där det konkreta lyser med sin frånvaro, och det vet du din falska hycklande kjolis

Nåväl, varvet brukar sedvanligt avslutas med att du träder in med ett inlägg som tar upp konkreta sakfrågor och låtsas om att det bara är du eller din sida som vill debattera sakfrågor, medan vi kastar pajer på er istället för att bemöta i sak. Du är halmgumman personifierad, Merapi-tokeri

Ni får gärna starta trådar som debatterar hur samhället skulle se ut om män inte hade rösträtt. Jag tycker att man ska kunna starta vilken tråd som helst här, inom lagens råmärken. Kolla på familjeliv så hittar du säkert tusentals inlägg från kvinnor som handlar om att män är värdelösa o dumma i huvudet. Sedan kanske kvinnor ofta (-re) använder finare ord än män, men det skiter jag i eftersom jag ser att det som menas, är precis samma sak. Ni äga icke tolkningsföreträde kring vilka ord som ska få användas för att det ska få anses som fint eller ok.

Det där med att ni tror att ni har tolkningsföreträde inom allt möjligt, är något som kan göra mig rätt så upprörd, och jag kommer alltid att kämpa för att ni ska förstå att ett välfungerande samhälle ej är ett samhälle där ni först ska få silkesvantar och sedan ska vi börja diskutera, leva existera.

Feminismen blev 'stark' eftersom MSM lät en galen manshatande ledare hålla på med sitt hat, och då började allt män säger o gör granskas in i detalj. Männen var inte beredda på ett dylikt manshat och hamnade i början därför i en jobbig position, men nu sedan ett antal år så slår vi tillbaka för nu är det NOG! Och eftersom samhället idag är så enormt skriftbaserat så kommer män om 5-10 år att formulera sig lika tjusigt som ni kjolisar gör, och fram till dess så får ni faktiskt (!) lov att vara ärliga o ha öppna ögon när ni läser inlägg från era kära (men ack så galna) medsystrar! Alltså: under de närmaste åren får ni vara ärliga och översätta era galna medsystrars inlägg till mansspråk för att se att budskapen och uppsåtet är detsamma.

Galen ledare, så ni är medgalna. Medgalna sektföljare. Hon smittar er med sin manshatande galenskap, så öppna ögonen någon. Jävla. Gång.

Edit. Kjolapi: När en kvinna misshandlar en man psykiskt så att han begår självmord. Anser du att hon har mördat (om så indirekt) honom då? Och inget svammel nu, utan konkret.
Senast redigerad av phare555 2017-05-11 kl. 18:57.
2017-05-11, 20:16
Medlem
[quote=phare555|60697169]
Citat:
Det handlar i mångt o mkt om att det bara är den ena sidans problem som får komma upp till ytan i MSM, och det är fullständigt ovärdigt ett samhälle som påstår sig vara demokratiskt och upplyst.

Verkligen? Det diskuteras om skolpojkars dåliga skolresultat, orsak och vad man ska göra åt det.
Det diskuteras om självmord orsak och vad man ska göra åt det...
Det diskuteras om arbetsplatsolyckor orsak och vad man ska göra åt det.
etc. Alla traditionella manliga problem, dock inga som kvinnor orsakat män, eller probpem som kivnnor vinner något på att de existerar. Är inte kvinnors som grupps fel att pojkar inte pluggar, är inte kvinnor som grupps fel att män tar dumma chansningar, är itne kivnnors fel att män vid ålders höst blir ensamma för att de prioriterat fel.

Citat:
Det här är det tusende varvet där det först munhuggs från båda hållen (och där ni lipar över att ni här på FB inte får ha ert mysiga tolkningsföreträde för vem det alltid är synd om) och precis lika många inlägg från dig, där det konkreta lyser med sin frånvaro, och det vet du din falska hycklande kjolis

Fatta att de t'är inget "mysigt tolkningsföreträde" att påpeka kivnnors sämre position ekonomikst, maktmässigt, politiskt, juridiskt , sexuellt i världen. Det är fakta, som världen nogsamt undvikit att ens beröra, inte förrän nutid.
"kjolis" ??

Citat:
Nåväl, varvet brukar sedvanligt avslutas med att du träder in med ett inlägg som tar upp konkreta sakfrågor och låtsas om att det bara är du eller din sida som vill debattera sakfrågor, medan vi kastar pajer på er istället för att bemöta i sak. Du är halmgumman personifierad, Merapi-tokeri

Ni får gärna starta trådar som debatterar hur samhället skulle se ut om män inte hade rösträtt. Jag tycker att man ska kunna starta vilken tråd som helst här, inom lagens råmärken. Kolla på familjeliv så hittar du säkert tusentals inlägg från kvinnor som handlar om att män är värdelösa o dumma i huvudet. Sedan kanske kvinnor ofta (-re) använder finare ord än män, men det skiter jag i eftersom jag ser att det som menas, är precis samma sak. Ni äga icke tolkningsföreträde kring vilka ord som ska få användas för att det ska få anses som fint eller ok.
Nej skulle aldrig falla mig in att önska ett samhälle utan rösträtt för män.
Och nej den absoluta majoritetn av feministiska inlägg i MSM, sociala medier eller dylikt handlar om att man är förbannd på mansnormer och inte att man sitter och tycker att män är sämre, värdelösa varelser. Den typen av synsätt på människor som "sämre"/ mindre värda etc. finner du på FB eller rasist sidor, du finner den inte hos feminismen.
Och där finns en allmän konsensus kring vilket språk och retorik som är att anses som acceptabelt och vilket som inte anses vara det. Har återingen inget med feminism att göra utan med retorik och språkregler.
Antingen diskuterar man sakligt...då håller man sig till saken och inte person eller grupp...strör inte fördomar/ åsikter runt sig som man inte har underlag för och, mest viktiga, man har ett argument, något att komma med mer än: jag tycker detta är sjuuuukt. Totalt poänglöst.

Förstår du skillanden mellan:

- Jag tycker katter är de sjukaste äckligaste varelser jag sett.

och

- Jag tycker illa om katter, eftersom de har en personlighet som är sån och sån....skiter inomhus...och eller hårar ner hela lägenheten...

det första är bara en personlig åsikt utan bärighet...det andra är argument.

Citat:
Det där med att ni tror att ni har tolkningsföreträde inom allt möjligt, är något som kan göra mig rätt så upprörd, och jag kommer alltid att kämpa för att ni ska förstå att ett välfungerande samhälle ej är ett samhälle där ni först ska få silkesvantar och sedan ska vi börja diskutera, leva existera.

Och "silkesvantarna" är det rösträtten, arvsrätten etc etc. dvs lika möjligheter och skyldigheter som män? Samt önskemålet att ex. slippa bli utsatt för brott?
Vad är det man hanterat män med innan då?

Ett välfungerande samhälle är ett där vi värderas på en likvärdig nivå, har samma möjligheter etc. oavsett kön. Och det har INTE världen idag.

Citat:
Feminismen blev 'stark' eftersom MSM lät en galen manshatande ledare hålla på med sitt hat, och då började allt män säger o gör granskas in i detalj. Männen var inte beredda på ett dylikt manshat och hamnade i början därför i en jobbig position, men nu sedan ett antal år så slår vi tillbaka för nu är det NOG! Och eftersom samhället idag är så enormt skriftbaserat så kommer män om 5-10 år att formulera sig lika tjusigt som ni kjolisar gör, och fram till dess så får ni faktiskt (!) lov att vara ärliga o ha öppna ögon när ni läser inlägg från era kära (men ack så galna) medsystrar! Alltså: under de närmaste åren får ni vara ärliga och översätta era galna medsystrars inlägg till mansspråk för att se att budskapen och uppsåtet är detsamma.

Nej feminism blev stark för att den har en bärighet hos massa människor.
Män som grupp kan redan i dag formulera sig lika snyggt som kvinnor, även om du nu inte känner att du behärskar detta, så har det inget med vad du har mellan benen att göra ( eller att du inte bär kjol)
Mansspråk? vad skulle det vara?

Citat:
Galen ledare, så ni är medgalna. Medgalna sektföljare. Hon smittar er med sin manshatande galenskap, så öppna ögonen någon. Jävla. Gång.

Edit. Kjolapi: När en kvinna misshandlar en man psykiskt så att han begår självmord. Anser du att hon har mördat (om så indirekt) honom då? Och inget svammel nu, utan konkret.

Vem pratar du om? Du vet folk har faktiskt namn som det går att kalla dem med, så folk vet vem du snackar om..

Om en människa misshandlar en annan människa fysiskt eller psykiskt så har hon definitivt ett ansvar om den personen pga detta väljer att ta sitt liv. Men även individuella människor har ett eget ansvar att försöka ta sig loss från misshandlande partners, och söka upp den hjälp som finns att få.

Sen har vi ett rättsystem som inte kallar ett självmord för mord, utan för just självmord.
Ett mord är när någon väljer fysiskt tar någon annans liv.
Ett självmord är när någon själv väljer ta sitt liv. Är i slutampen den som gör handlingen som står med ansvaret.

I Sverige så mördas varje år ca 17 kvinnor av sina män. Med yxor, bara händer, skjutvapen, knivar,
platspåsar, rep och via att bli utslängda från balkonger ex.
motsvarande för män är runt 1-2 per år.

Av alla självmord så är 70% manliga dito, men det åsterstår ju för dig, eller forskare då att faktiskt bevisa att dessa görs av män pga kvinnor.
2017-05-11, 20:16
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
VAD du anser vara så "sjukt" med..vad ska vi ta en feministisk kåsör som ex. skriver en text om sexuella trakasserier...eller ex som Kerstin Wiegl för en public statisitk kring kvinnor som varje år mördas av sina män? Berätta det sjuka tack.

Det sjuka är fokuserandet på könet på förövaren istället för brottet, samt vägran att söka annan orsak till problemet än kön.

Det är den sexistiska fixeringen vid kön som är sjuk. Att man väljer att relativisera allt som inte stöder sin världsåskådning
2017-05-11, 20:20
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:

Av alla självmord så är 70% manliga dito, men det åsterstår ju för dig, eller forskare då att faktiskt bevisa att dessa görs av män pga kvinnor.

Här avslöjar du dig. Du strider inte för kvinnor utan mot män. Det är det som är det sjuka.

edit Mansspråk är triggers som får er att gå i spinn för att ni tar er själva på så djävla stort allvar och därmed förväntar er att bli strukna medhårs

Du ska inte ta de där rösträttstrådarna på blodigt allvar.

Du vet i skolan så drog pojkar flickor i håret, här gör de sådana trådar.
En flashbacktråd är inte en riksdagsmotion you know
Senast redigerad av Gertrud1 2017-05-11 kl. 20:28.
2017-05-11, 20:25
Medlem
Citat:
Det sjuka är fokuserandet på könet på förövaren istället för brottet, samt vägran att söka annan orsak till problemet än kön.

Det är den sexistiska fixeringen vid kön som är sjuk. Att man väljer att relativisera allt som inte stöder sin världsåskådning
Men vissas fixering vid etnicteten på förövare, färg på huden etc är helt ok?

Eftersom ett kön är extremt överepresenterat inom sexuella trakasserier, så är det självklart av intresse för forskare, hade varit exakt lika intressant om det varit kivnnor som gav sig på män med sexuella trakasserier i det offentliga rummet.
Det hade förmodligen även då speglat en kulturell maktobalans mellan könen.
2017-05-11, 20:35
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Men vissas fixering vid etnicteten på förövare, färg på huden etc är helt ok?

Eftersom ett kön är extremt överepresenterat inom sexuella trakasserier, så är det självklart av intresse för forskare, hade varit exakt lika intressant om det varit kivnnor som gav sig på män med sexuella trakasserier i det offentliga rummet.
Det hade förmodligen även då speglat en kulturell maktobalans mellan könen.
En seriös forskare blir ju nyfiken på varför enbart 5 % svenska män våldtar. Och varför vissa etniciteter hamnar på 40 %.

En orsak är bristande lojalitet med kvinnor i främmande länder. Men eftersom det varierar med nationalitet så undrar man ju var skon klämmer. Givetvis spelar kultur och kvinnosyn in.

Jag har dessutom redan visat att dessa förövare ser det som en handling mot landets män. Kvinnorna är bara medlet. Majoriteten våltäkter är alltså inte ett sätt att trycka ned kvinnor utan hatbrott mot vårt land och oss som folk.

Rent allmänt så har man tittat på gener vad gäller brottslighet. Jag ska återkomma till det.

Det sjuka med feminister är att ni inte vill ha ett annat svar än det ni bestämt er för.
Det verkar inte som ni vill lösa problem utan mest få vara arga.
Senast redigerad av Gertrud1 2017-05-11 kl. 21:24.
2017-05-11, 21:28
Medlem
Pansarveckets avatar
[quote=Merapi|60698141]
Citat:
Ursprungligen postat av phare555

Verkligen? Det diskuteras om skolpojkars dåliga skolresultat, orsak och vad man ska göra åt det.
Det diskuteras om självmord orsak och vad man ska göra åt det...
Det diskuteras om arbetsplatsolyckor orsak och vad man ska göra åt det.
etc. Alla traditionella manliga problem...

Den springande punkten här är "det diskuteras" och inte du diskuterar. Du har otroligt svårt att komma förbi "vad kan samhället göra för kvinnor", så du har inte tid med de där manliga problemen, som de dessutom orsakat alldeles själva.

Har jag inte rätt, så påstår jag att du ljuger.
Möjligen i vetskapen om att du annars är bevisat INTE för något ens i närheten av jämställdhet med all tillgänglig logik.

Men vet du?
Det behöver inte du säga till mig, för det har jag vetat om länge att du BARA är intresserad av samhället kan göra för kvinnor.

Det är samhället förbannade plikt att se till att allt kvinnor kan drömma, ska samhället ge dem.
SKit i männen på vilkas ryggar det sker, eller om man får skrapa bort lite barn på vägen.

GE OSS! Kvinnohatare!
2017-05-11, 21:48
Bannlyst
Citat:
En seriös forskare blir ju nyfiken på varför enbart 5 % svenska män våldtar. Och varför vissa etniciteter hamnar på 40 %.

En orsak är bristande lojalitet med kvinnor i främmande länder. Men eftersom det varierar med nationalitet så undrar man ju var skon klämmer. Givetvis spelar kultur och kvinnosyn in.

Jag har dessutom redan visat att dessa förövare ser det som en handling mot landets män. Kvinnorna är bara medlet. Majoriteten våltäkter är alltså inte ett sätt att trycka ned kvinnor utan hatbrott mot vårt land och oss som folk.

Rent allmänt så har man tittat på gener vad gäller brottslighet. Jag ska återkomma till det.

Det sjuka med feminister är att ni inte vill ha ett annat svar än det ni bestämt er för.
Det verkar inte som ni vill lösa problem utan mest få vara arga.
Min fetning: exakt så. Det är sorgligt det hela. Men det är så det är, och skulle de erkänna så faller hela existensberättigandet med fi.

Istället skulle de ha startat ett jämställdhetsparti, och utan en galning som hatar män, vid rodret.

Det är så satans vansinnigt: om man skulle ta 1000 fall som med dagens lagformuleringar bedöms som våldtäkt, och så säger vi att man ser att det i 900 fall är invällare (varav en liten del kvinnor) som förövare, 70-80 fall är svenska män, 20-30 fall är svenska kvinnor.

Då skulle i stort sett samtliga feminazis säga att den gemensamma nämnaren är män, och inte invällare.

Nu ska jag se om jag har blivit citerad här, jag hade fullt upp med ett surrande bi (Ziaya) över huvudet i en annan tråd.
2017-05-11, 21:48
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Den springande punkten här är "det diskuteras" och inte du diskuterar. Du har otroligt svårt att komma förbi "vad kan samhället göra för kvinnor", så du har inte tid med de där manliga problemen, som de dessutom orsakat alldeles själva!

Grejen är ju precis som du skriver att det diskuteras ur ett kvinnoperspektiv där mannen alltid ÄR problemet. Eller ännu värre problemet är att han är man.
Kvinnoperspektivet är ju facit
2017-05-11, 21:59
Bannlyst
Citat:
Här avslöjar du dig. Du strider inte för kvinnor utan mot män. Det är det som är det sjuka.

edit Mansspråk är triggers som får er att gå i spinn för att ni tar er själva på så djävla stort allvar och därmed förväntar er att bli strukna medhårs

Du ska inte ta de där rösträttstrådarna på blodigt allvar.

Du vet i skolan så drog pojkar flickor i håret, här gör de sådana trådar.
En flashbacktråd är inte en riksdagsmotion you know
Precis, era flätor har alltid dinglat så lockande framför våra ögon, så självklart har det varit skoj att dra i dem, precis som mina olika kjolisar genom åren har älskat att skojdra i k*ken när jag har gått förbi henne o dinglat.

Och här på FB drar vi, som du säger, kvinnor i håret på andra sätt. Precis som tjejer drar i våra k*kar på familjeliv, bara det att de kommer undan med det där, mkt mer än vad vi gör här. Men eftersom de får silkesvantar där så är det jobbigt för dem att inte få det här också Va?! Står det inte i lagboken att vi kjolisar ska få silkesvantar på alla sajter?!

Exakt, de strider inte för jämställdhet, utan de strider mot männen. Och då tramsar några feminazis: "jamen, om männen backar så uppnår vi ju jämställdhet". Ok, då backar ni kvinnor från samtliga privilegier inom barn o familj, så får ni era 50% av VD-posterna osv osv osv.

Då säger feminazzarna: nä vadå, glöm det. Allt inom barn o familj är kvinnans domäner, så far åt helvete ditt manskräk. Och sådär håller det på ända till....ja, till vadå....enögda feminazidårar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in