2017-05-11, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Givetvis är det intressant att ha en så heltäckande bild av offret som möjligt; även vad gäller yrke och utbildning.

I mina ögon är det stor skillnad på en utbildad lärare, 4-5 års universitetsstudier - jämfört med en outbildad vikarie som kommer direkt från gymnasiet.

För att förstå brottet måste man kartlägga offret. Hans yrke och utbildning kan förklara mycket; vem han är som person, umgänge osv...

Och givetvis kan en utbildad lärare vara vikarie. Frågan är huruvida han är utbildad lärare (lärarexamen) eller ej.
Så här i slutet på läsåret är det vanligt att man tar in studenter som är i slutet på utbildningen som vikarier. Kanske har man uppsatsarbete kvar eller någon rest.
Citera
2017-05-11, 19:45
Medlem
KrossedOuts avatar
Alan verkar ha varit en fin & samhällsengagerad människa. Tragiskt. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=6469635
Citera
2017-05-11, 19:46
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Alltid samma benämning på invandrare som blir kallblodigt mördade-
"han var så snäll och god,han gjorde ingen fluga förnär osv"
Lite tragik att det aldrig är de elaka,stygga brutala killarna som blir mördade

Standardiserad skadekontrollering från svenskfientliga medier.

"Logiken" är alltid den att icke-svenskar per den nya adeln alltid är oskyldiga och om någon inte efter en första sållning hör till de mest tungt kriminella (vilka man också skyddar eftersom man tyckte att Sverige var i behov av importerad brottslighet) står dessa kanoniserade i höjd med helgon och ärkeänglar enligt asylextremister.

Olika regler gäller i den självapplåderade jämlikhetens namn.
Senast redigerad av NS_14 2017-05-11 kl. 19:50.
Citera
2017-05-11, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dabe
Dom har förvisso gjort om poängsystemet på universitetet, men på den tiden jag studerade, räckte det med 3 år för lärarexamen. Och det var inga dåvarande 240p. Det lovar jag! Varje termin var då 40p då.

Stämmer det med BO's ålder?
Citera
2017-05-11, 19:47
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dabe
Dom har förvisso gjort om poängsystemet på universitetet, men på den tiden jag studerade, räckte det med 3 år för lärarexamen. Och det var inga dåvarande 240p. Det lovar jag! Varje termin var då 40p då.

Killen är född 1989! OM han läst till lärare så har han gjort det med det nya poängsystemet. 3 år räcker inte, om han inte läste typ dubbel fart. Vilket jag tvivlar starkt på.

Jag tror, efter all erfarenhet på forumet, att han INTE var utbildad lärare. Han har på sin höjd läst någon kurs en termin. Men självklart vill media få honom att framstå som högutbildad ^^
Senast redigerad av ace_sec 2017-05-11 kl. 19:49.
Citera
2017-05-11, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Standardiserad skadekontrollering från svenskfientliga medier.

"Logiken" är alltid den att icke-svenskar per den nya adeln alltid är oskyldiga och om någon inte efter en första sållning hör till de mest tungt kriminella (vilka man också skyddar eftersom man tyckte att Sverige var i behov av importerad brottslighet) står dessa kanoniserade i höjd med helgon och ärkeänglar enligt asylaktivister.

Olika regler gäller i den självapplåderade jämlikhetens namn.

Ja visst är det märkligt.

Om det inte handlar om att fel person har skjutits så har ju uppenbarligen BO förargat någon, vad är det folk inte förstår?

Varför har då BO kommit att förarga människor som är beredda att göra nåt liknande öht? För att han är en "god" människa?

Vilket jävla trams..
Citera
2017-05-11, 19:51
Medlem
Det verkar som om han kämpade mycket för invadrartjejers rättigheter i Göteborg... pratade mycket om integration osv.. kan det ha provocerat landsmän?
Citera
2017-05-11, 19:53
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Killen är född 1989! OM han läst till lärare så har han gjort det med det nya poängsystemet. 3 år räcker inte, om han inte läste typ dubbel fart. Vilket jag tvivlar starkt på.

Jag tror, efter all erfarenhet på forumet, att han INTE var utbildad lärare. Han har på sin höjd läst någon kurs en termin. Men självklart vill media få honom att framstå som högutbildad ^^

En person dödades vid en skottlossning i Lövgärdets centrum vid niotiden idag. Mannen jobbade som vikarierande lärare på Lövgärdesskolan och är inte känd av polisen sedan tidigare.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=6469635

Det har kanske betydelse för motivet. En nyanställd vikarie har väl knappast hunnit kränka nån elev så djupt att han blir mördad. Man kan nog bortse från kränkt-elevmotivet då.
Det här är nåt privat. Av nåt slag. Finns lite att välja på.
Citera
2017-05-11, 19:53
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Jag vet inte om detta har postas tidigare, men här så hör man A.A prata.

https://www.facebook.com/sverigeunited/videos/1126985850702684/
Citera
2017-05-11, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cmonthrough
Det verkar som om han kämpade mycket för invadrartjejers rättigheter i Göteborg... pratade mycket om integration osv.. kan det ha provocerat landsmän?

Nej!

Precis som han själv är alla hans landsmän ytterst fina och goda människor så det är ju självklart uteslutet.
Citera
2017-05-11, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Nej!

Precis som han själv är alla hans landsmän ytterst fina och goda människor så det är ju självklart uteslutet.
Jag förstår dig inte riktigt. Kan inte du svara seriöst istället för ironiskt? Nu har jag sett båda hans facebook och andra omkring som talar om honom. Han verkade vara mån om att folk ska integreras, särskilt att tjejer ska komma ut oftare o inte vara instängda...

Provocerar det dig att en invandrare eventuellt kan vara god?
Citera
2017-05-11, 20:01
Medlem
LaScalas avatar
Är det inte farligt att uppmuntra flickor till idrott av nåt slag? Flickor har blivit misshandlade av sina fäder då de velat vara med på gymnastiken t o m.
I Egypten förbjöds flickor att ha gymnastik i skolan.
Fast Angered är väl inte Egypten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in