2017-05-11, 19:23
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
Babyn var bara där. Babyn var också hans biljett för att kunna sitta och spela och chatta med WoW och LoL-gruppen hela natten. Enligt uppgifter bygger man upp hjälten sen kör man ett spel som kan vara 30min till en 1timme. Aldrig att han går ifrån den tiden då förlorar han allt. Han kan mycket väl blivit uppjagad och stressad av spelet, för att han förlorade eller vann. När han väl såg babyn var det kanske 'visst ja, ungen skulle ju ha mat, jävla skit' Irriterad och uppjagad sliter han tag i ungen.. Hon kunde väl inte skrika för full hals. Med de skadorna.
https://www.youtube.com/watch?v=WUAqwcctdb0
han hade ju hörlurar och hög volym, erika sov med öronproppar , stackars unge kunde skrika hur mycket hon orkade ingen hörde henne

grannarna var inte kanske nära hennes rum
Senast redigerad av autostoperka 2017-05-11 kl. 19:31.
Citera
2017-05-11, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Nu kan ju matningen t ex varit en utlösande faktor, hon åt dåligt samtidigt som hon var tvungen att få i sig mat. Säkert annat också som vi inte kan ana. Har man problem med aggressioner finns det ofta en rad ibland svårskönjbara triggerfaktorer som kan utlösa utbrott.

Uppenbart har han tidigare haft känslostormar inom sig eftersom han brukade köra knytnäven i en vägg, det är heller inte vanligt bland "vanligt folk" tror jag...

Häftiga utbrott verkar ju E också ha haft..det ska inte glömmas bort.
Båda föräldrarna har fått gott betyg av diverse personer i hanteringen av H, samtidigt som det har vittnats om diverse olika utbrott och annat. Som jag ser det så kan det vara vem som helst av dem.
Det kan ju till och med vara så att båda är lika skyldiga men varit omedveten om att den andra parten också dragit sitt strå till stacken så att säga.
Citera
2017-05-11, 19:40
Medlem
kentolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajlie
Dock nästan värt att regga sig bara för den gruppen.
Hela mamma-maffian är på gång och käbblar. Inte en enda vettig diskussion har där varit men lite underhållande inlägg som att nått medium har snackat med H poppar fram ibland.

Gängse uppfattning i den gruppen är att Erika var så kärleksfull och helt oskyldig men misshandlad och styrd av
den genomperverse pedofilen Alexander som bara genom att en gång kolla på låtsasincest automatiskt är en fullfjädrad psykopatbarnvåldtäksmördare. Håhåjaja inte tror jag Alexander är oskyldig men de kan ju åtminstone ägna några minuter åt att läsa FUP istället för bara rubrikerna i dagstidningarna, låta fantasin skena iväg och ta alla lösa rykten som fakta. Och inse att även små väna kvinnor kan göra fel. Helst en med Erikas bakgrund och mentala hälsa. Avsiktligt eller inte. Hon har inte suttit häktad 8 mån. utan anledning. Om inte annat har hon brustit i ansvar som mamma.
Senast redigerad av kentolle 2017-05-11 kl. 19:53.
Citera
2017-05-11, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westsack
Många hänger upp sig vid att EA inte ville hålla HA vid provtagningar o.dyl.
Det var inte alls onormalt 'på min tid'.
Vi fick höra på BVC att den som höll i babyn när h*n fick vaccin, skulle komma att förknippas med smärtan.
Samma sak blev sagt på föräldraforum.

Meeen. Nu är vårt minsta snart 13, så jag vet inte vad man får höra i dag. I alla fall hänger inte jag mig upp i att EA inte ville hålla.

Mina barn låg båda på neonatalen eftersom de föddes för tidigt. Det blev ju en del provtagningar och undersökningar under tiden där och som jag minns det så sas det rätt tydligt att det inte var något tvång att hålla eller ens vara med i rummet under tiden eftersom det kunde se obehagligt ut när de stack i huvudet t.ex.
Det kan iofs var olika för olika sjukhus. Detta var dock i Lund som i alla fall på den tiden hade en av de bästa och mest omfattande neonatalvården i landet.
Nu är mina barn 13 och 17 så det är ju ett tag sen. På BVC ville de väl att man själv skulle klä av osv. har jag för mig.
Citera
2017-05-11, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granskare
Vi som spelat WoW kan känna igen frustrationen när man är mitt i en raid med 24 andra och något stör en. Skillanden är att de flesta av oss inte ger oss in i sånt när vi har ensamt ansvar för ett barn...... Men jag kan verkligen se framför mig hur han med sin adhd och aggressionsproblem blir förbannad på barnet som skriker vid fel tillfälle.

Bra teorier om att spelet påverkat. Har spelare här hemma utan ADHD och det kan vara en hel del svordomar och fula ord ibland speciellt när spel laggar eller andra spelare förstör som Alle själv sa och det går sällan att vara spontan om någon börjat spela och t ex gå och ta en promenad när som helst, utan då måste man vänta tills vederbörande spelat klart, för annars måste de tydligen "börja om ifrån början", förlorar alla poäng, sviker lagspelarna eller nå´t annat jobbigt. Riktigt bunden verkar man bli av lagspel, så hur tänkte Alle egentligen där, känns som att han ville ha kakan och äta den (både ta hand om bebis och spela).
Citera
2017-05-11, 20:13
Medlem
kentolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Mina barn låg båda på neonatalen eftersom de föddes för tidigt. Det blev ju en del provtagningar och undersökningar under tiden där och som jag minns det så sas det rätt tydligt att det inte var något tvång att hålla eller ens vara med i rummet under tiden eftersom det kunde se obehagligt ut när de stack i huvudet t.ex.
Det kan iofs var olika för olika sjukhus. Detta var dock i Lund som i alla fall på den tiden hade en av de bästa och mest omfattande neonatalvården i landet.
Nu är mina barn 13 och 17 så det är ju ett tag sen. På BVC ville de väl att man själv skulle klä av osv. har jag för mig.

Såna detaljer är nog ganska oviktiga i sammanhanget. Det som är rätt idag är fel imorgon. Det som ärr rätt på en bvc är fel på en annan. En sköterska tycker si och en annan så och framför allt. Alla föräldrar och barn är olika. Det som funkar för ett par är helt fel för ett annat och vice versa. Att man inte själv vill hålla sitt barn under obehagliga provtagningar betyder INTE att man automatiskt inte har något känslomässigt band med barnet och kommer att slå ihjäl det så fort man kommer hem.
Citera
2017-05-11, 20:16
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Men är det alltså klarlagt att den första hjärnblödningen härrör från förlossningen? För så har inte jag tolkat det i alla fall.
Alla som var med kring förlossningen verkar ju ense om att man i så fall borde ha upptäckt detta på något sätt.

Det är inte tal om annat än tunn blödning som inte ger dom symptom som du tycks tro. Nej, det är inte klarlagt, men det är inte klarlagt att barnet utsätts för trubbigt våld heller. Blödningen under hårda hjärnhinnan är förenligt med att ha uppkommit under förlossningen och kan ha orsakats av trubbigt våld står det av utlåtandet. Det återstår att se hur läkarna vittnar i domstolen om dom tvärsäkert kan uttala sig om blödningarna. Det tror inte jag att dom kommer säga säkert. Det är trots allt orsaken till att barnet avled.
Citera
2017-05-11, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Står ingenstans att hon var rädd att vara ensam med barnet.

Jo, A nämner detta vid nåt tillfälle, men jag är osäker på när. Vet dock inte om E själv anger att det är så.
Citera
2017-05-11, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentolle
Såna detaljer är nog ganska oviktiga i sammanhanget. Det som är rätt idag är fel imorgon. Det som ärr rätt på en bvc är fel på en annan. En sköterska tycker si och en annan så och framför allt. Alla föräldrar och barn är olika. Det som funkar för ett par är helt fel för ett annat och vice versa. Att man inte själv vill hålla sitt barn under obehagliga provtagningar betyder INTE att man automatiskt inte har något känslomässigt band med barnet och kommer att slå ihjäl det så fort man kommer hem.

Nej, jag håller med. Jag besvarade ett påstående som sa att det var konstigt.
Svarade iofs på fel inlägg inser jag nu...jag tror jag mest ville hålla med i det inlägget jag svarade på.
Håller med om att detaljen är oviktig, därför ville jag berätta om mina upplevelser för att kunna sätta lite punkt för vidare diskussion kring detta.
Citera
2017-05-11, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det är inte tal om annat än tunn blödning som inte ger dom symptom som du tycks tro. Nej, det är inte klarlagt, men det är inte klarlagt att barnet utsätts för trubbigt våld heller. Blödningen under hårda hjärnhinnan är förenligt med att ha uppkommit under förlossningen och kan ha orsakats av trubbigt våld står det av utlåtandet. Det återstår att se hur läkarna vittnar i domstolen om dom tvärsäkert kan uttala sig om blödningarna. Det tror inte jag att dom kommer säga säkert. Det är trots allt orsaken till att barnet avled.

Okej, jag har inte hängt med i precis allt som har diskuterats, Jag fattade det som att det på något sätt var klarlagt vilket inte är min uppfattning att det är.
Det är möjligt att förlossningen kan förklara den första blödningen, men den andra blir det ju svårare med.
Senast redigerad av MrsGossip 2017-05-11 kl. 20:28.
Citera
2017-05-11, 20:36
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Okej, jag har inte hängt med i precis allt som har diskuterats, Jag fattade det som att det på något sätt var klarlagt vilket inte är min uppfattning att det är.
Det är möjligt att förlossningen kan förklara den första blödningen, men den andra blir det ju svårare med.

Det tycker inte jag direkt utan det är liksom inget som är säkert här. Och därför har åklagaren också ändrat sig från mord till vållande eller misshandel. Så det ser inte ut som den rättsmedicinska expertisen kan bestämma sig riktigt. Och det här har varit på tapeten tidigare angående skakvåld med blödning under hårda hjärnhinnan, och det är numera inte så självklart som det var innan. Många fall som lagts ner.

Citat:
att den färska blödningen i/under den hårda hjärnhinnan, utan hänsyn till övriga fynd, har ett utseende som bedömes vara förenligt med att den uppkommit som en del i läkningsprocessen av den äldre blödningen, men kan lika gärna ha uppkommit genom trubbig inverkan mot huvudet;
Citera
2017-05-11, 20:37
Medlem
simme1988s avatar
Stämmer det att Alle i förhör lite förtäckt erkänner att han "möjligtvis kan ha" suttit/legat på H ?

Varför kräver inte försvaret en psykologisk undersökning av de åtalade? Borde hjälpa dem eftersom de enligt mig visar tecken på autism, betydande beteendestörningar samt lättare utvecklingsstörning. Utöver adhd och add diagnoserna de redan har. De borde falla inom ramen för att bli beviljade Lss och i så fall kan hela åtalet ogillas. E borde redan vara inom lss då hon bott på ett sådant boende. Då borde hon haft kontaktperson/er på boendet samt god man eller förvaltare OCH en handläggare på socialen. Om hon nu blev gravid samt hade planer på att flytta från kommunen så borde dessa personer inklusive chef på boendet ha ett akut nätverksmöte kring E. Det är handläggaren på socialen som har det övergripande ansvaret om E. Bor man på ett sånt boende så får man aldrig/sällan lämnas ensam med djur eller människor i fysiskt eller psykiskt underläge. Skaffar man barn får man aldrig/sällan behålla det.

Även om en person flyttar till annan kommun så finns det vissa hemkommuner som fortsätter behålla ansvar och omsorg kring personen så att tex såna här saker inte behöver hända. Jag tycker kommunen E flyttat ifrån brister i sitt ansvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in