Citat:
Enligt pappan själv har ju Erika varit "så så så försiktig" när hon tagit i Hailey och nästan inte vågat ta i henne. Att tänk sig att hon sen när inte Alexander är med helt plötsligt skulle klämma sönder revben och slå henne i huvudet så hårt att hon får hjärnblödning, eller skakat henne hårt...jag får inte ihop det. Samtidigt verkar Alexander så ...jag vet inte. Godtrogen, naiv. Lite barnslig... Och på BB har ju noterats att han hanterat henne på ett mycket bra sätt. Läste igenom sista förhören m honom i FUP igår och jag får inte ihop det heller med att han skulle utsatt hennne för så grov misshandel. Är ju inte skador som uppstått av varsam, lite klumpig hantering bara.
Men jävligt svårt att sätta sig in i hur de tänker och fungerar då inte precis är som andra "vanliga människor" med alla diagnoser och familjeförhållanden de kommer ifrån själva...
Svårt att riktigt tro varken det eller andra...
Men jävligt svårt att sätta sig in i hur de tänker och fungerar då inte precis är som andra "vanliga människor" med alla diagnoser och familjeförhållanden de kommer ifrån själva...
Svårt att riktigt tro varken det eller andra...
Man måste nog se det i sitt sammanhang. Som någon skrev nyss, A har nog gjort detta i affekt. Han har ADHD och psykiska problem, och vid det förstnämnda har man ofta impulskontrollproblem, i synnerhet om man slarvar med medicinen som A gjorde, han ville inte bli som en robot, men det slog väl över, så när han var ensam med barnet utan allt stöd ifrån av Erika och erfarna sköterskor på sjukhuset som t.om skötte lillan i personalrummet ibland nattetid, så "slog det slint" när han blev heligt förbannad på bebisen för det kan man faktiskt bli, särskilt om man själv är trött, det har även hänt mig, men då följde jag rådet "lägg ned babyn, gå därifrån och låt den skrika". Det låter helt sjukt att man kan bli provocerad av en söt och hjälplös baby, men som sagt, jag kan gå i god för att det kan hända och kan det hända mig måste det också kunna hända en person med psykiska problem och svag impulskontroll.
Erika må ha hanterat det mesta dåligt, men hon googlade åtminstone på saker, det A kunde gjort var ju också att som minst söka stöd för sina utbrott på babyn på nätet, istället för att fly in i porrens värld och där få en pysventil.