2017-05-11, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentolle
Enligt pappan själv har ju Erika varit "så så så försiktig" när hon tagit i Hailey och nästan inte vågat ta i henne. Att tänk sig att hon sen när inte Alexander är med helt plötsligt skulle klämma sönder revben och slå henne i huvudet så hårt att hon får hjärnblödning, eller skakat henne hårt...jag får inte ihop det. Samtidigt verkar Alexander så ...jag vet inte. Godtrogen, naiv. Lite barnslig... Och på BB har ju noterats att han hanterat henne på ett mycket bra sätt. Läste igenom sista förhören m honom i FUP igår och jag får inte ihop det heller med att han skulle utsatt hennne för så grov misshandel. Är ju inte skador som uppstått av varsam, lite klumpig hantering bara.
Men jävligt svårt att sätta sig in i hur de tänker och fungerar då inte precis är som andra "vanliga människor" med alla diagnoser och familjeförhållanden de kommer ifrån själva...
Svårt att riktigt tro varken det eller andra...

Man måste nog se det i sitt sammanhang. Som någon skrev nyss, A har nog gjort detta i affekt. Han har ADHD och psykiska problem, och vid det förstnämnda har man ofta impulskontrollproblem, i synnerhet om man slarvar med medicinen som A gjorde, han ville inte bli som en robot, men det slog väl över, så när han var ensam med barnet utan allt stöd ifrån av Erika och erfarna sköterskor på sjukhuset som t.om skötte lillan i personalrummet ibland nattetid, så "slog det slint" när han blev heligt förbannad på bebisen för det kan man faktiskt bli, särskilt om man själv är trött, det har även hänt mig, men då följde jag rådet "lägg ned babyn, gå därifrån och låt den skrika". Det låter helt sjukt att man kan bli provocerad av en söt och hjälplös baby, men som sagt, jag kan gå i god för att det kan hända och kan det hända mig måste det också kunna hända en person med psykiska problem och svag impulskontroll.

Erika må ha hanterat det mesta dåligt, men hon googlade åtminstone på saker, det A kunde gjort var ju också att som minst söka stöd för sina utbrott på babyn på nätet, istället för att fly in i porrens värld och där få en pysventil.
Citera
2017-05-11, 10:36
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Det är många som inte kan tro att han skulle utsatt lilla H för så grov misshandel men jag måste poängtera att min hypotes är att han skadat henne i affekt. Tagit upp henne och skakat henne, tagit ett hårt tag kring hennes huvud när hon intr ville äta och bara gnällde. Tror att han blev heligt förbannad ganska snabbt om H inte "betedde sig bra". Det har hänt för att H varit besvärlig och inte enkel och söt som han kanske ville. Hon tog värdefull tid från datorn ju. "Men jävla unge. Ät då!!!" . Något han kanske tänker när det kokar över.
Ser också erkännande från honom i så många förklaringar.
Fan när jag har nyfödd bebis så ägnar jag all vaken och halvsovande tid till den, jag går och vaggar i timmar tills jag får kramp om det skulle behövas.
Så jäkla hemskt. Undrar om de förstår vidden av vad de gjort?
Fast är väl inte så många som tror att det är gjort med uppsåt från föräldrarna?
Utan ilska för att barnet skrek. Men likväl är det misshandel och tortyr och om de inte varit otroligt dumma i huvudet, måste väl den/dem som utförde detta förstått att misshandeln, tortyren, mest troligt skulle leda till det väldigt lilla, känsliga barnets död!
De borde ha lämnat ifrån sig barnet då de inte kände att de orkade med att ta hand om en bebis!
Citera
2017-05-11, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gameoverb1tch
You got a lot of balls att sitta och framföra de på detta sätt när du aldrig pratat med mig överhuvudtaget om min dotter och min relation till min dotter. Du känner inte mig, vet inte vem jag är. Men att p12 chris skriver en hopsmälld fet lögn, så stämmer det. Se över hur du skriver, det gäller min flicka.

Här är Tindras mammas inlägg
Citera
2017-05-11, 10:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashyoshi
Jag har tänkt lite på det här med att det knakade i ryggen på bebisen. Min bebis (som i och för sig är äldre än 4 veckor) knakar i ryggen ganska ofta när man lyfter upp henne. Det är tydligen inte alls ovanligt. Kan förstå känslan av "att hon går sönder" första gången man känner det. Har inte läst alla förhör så vet inte om det läggs så stor vikt på det, men bara en tanke. För det känns som att i alla fall mamman har tolkat det som att "något är av i kroppen"..

Med den skillnaden att H faktiskt VAR sönder...
Citera
2017-05-11, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Man måste nog se det i sitt sammanhang. Som någon skrev nyss, A har nog gjort detta i affekt. Han har ADHD och psykiska problem, och vid det förstnämnda har man ofta impulskontrollproblem, i synnerhet om man slarvar med medicinen som A gjorde, han ville inte bli som en robot, men det slog väl över, så när han var ensam med barnet utan allt stöd ifrån av Erika och erfarna sköterskor på sjukhuset som t.om skötte lillan i personalrummet ibland nattetid, så "slog det slint" när han blev heligt förbannad på bebisen för det kan man faktiskt bli, särskilt om man själv är trött, det har även hänt mig, men då följde jag rådet "lägg ned babyn, gå därifrån och låt den skrika". Det låter helt sjukt att man kan bli provocerad av en söt och hjälplös baby, men som sagt, jag kan gå i god för att det kan hända och kan det hända mig måste det också kunna hända en person med psykiska problem och svag impulskontroll.

Erika må ha hanterat det mesta dåligt, men hon googlade åtminstone på saker, det A kunde gjort var ju också att som minst söka stöd för sina utbrott på babyn på nätet, istället för att fly in i porrens värld och där få en pysventil.

Barnet kan inte ha skrikit i någon hög grad eftersom grannar inte hörde att det skrek, eftersom A skickade meddelande till grannen för att be de barnen att vara tystare så bör grannen ha hört babyn om den skrek mycket och allra helst om det skedde nattetid då det inte finns andra ljud som kan dölja ljud.
Citera
2017-05-11, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Med den skillnaden att H faktiskt VAR sönder...
Eller hur! Tror också att det känns annorlunda om det knakar till när man lyfter upp ett större barn (även om jag personligen skulle reagerat då också) och på en sådan liten, som faktiskt hade massa brott!
Citera
2017-05-11, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaX
Men det där med baljan känns så fånigt och verkligen som en efterhandskonstruktion. EA har ju i förhören förklarat att anledningen var att baljan stått vid ALs säng men att han gått ut för att röka/köpa cola/ runka på dass eller allt vad han hållt på med under dotterns sjukhusvistelse och att baljan då fått stå kvar vid hans säng eftersom Hayley sov... inget konstigt att man inte börjar rulla runt sängen vareviga minut när barnet ändå sover. I en genomskinlig balja dessutom, så hon såg ju flickan från sin säng...
Kan mycket väl hända att det är så, men det kan ju inte enbart vara en efterhandskonstruktion eftersom det rent faktiskt är något personalen måste reflekterat över (annars skulle de inte ens kunna ta upp det i efterhand ju).
Citera
2017-05-11, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Barnet kan inte ha skrikit i någon hög grad eftersom grannar inte hörde att det skrek, eftersom A skickade meddelande till grannen för att be de barnen att vara tystare så bör grannen ha hört babyn om den skrek mycket och allra helst om det skedde nattetid då det inte finns andra ljud som kan dölja ljud.
Kanske räckte att stackars flickan vaknade och antingen ville ha mat eller lite uppmärksamhet för att han skulle bli irriterad och störd från sitt spel.
Citera
2017-05-11, 10:57
Medlem
Citat:

Tror i princip alla föräldrar förstår att man kan bli frustrerad, irriterad och uppgiven även på en liten bebis.
Men från det till att ta steget och rent faktiskt skada sitt barn, även om det är i affekt, är steget oändligt långt och (som tur är) i de flesta fall omöjligt att ta.
Citera
2017-05-11, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina

Nu kan ju matningen t ex varit en utlösande faktor, hon åt dåligt samtidigt som hon var tvungen att få i sig mat. Säkert annat också som vi inte kan ana. Har man problem med aggressioner finns det ofta en rad ibland svårskönjbara triggerfaktorer som kan utlösa utbrott.

Uppenbart har han tidigare haft känslostormar inom sig eftersom han brukade köra knytnäven i en vägg, det är heller inte vanligt bland "vanligt folk" tror jag...
Citera
2017-05-11, 11:07
Medlem
Citat:

Familjen hade stora utrymmen och hade alla möjligheter att vid frustration gå undan och lugna ner sig istället väljer de att dygnet runt i skift vaka över barnet, trots att bebisar sover den största delen av dygnet den första tiden.
Citera
2017-05-11, 12:10
Medlem
Vi som spelat WoW kan känna igen frustrationen när man är mitt i en raid med 24 andra och något stör en. Skillanden är att de flesta av oss inte ger oss in i sånt när vi har ensamt ansvar för ett barn...... Men jag kan verkligen se framför mig hur han med sin adhd och aggressionsproblem blir förbannad på barnet som skriker vid fel tillfälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in