2017-05-11, 19:25
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Om man söker på "Al Capone" i tråden så får man ett tvåsiffrigt antal träffar...

– De grova brotten utförs av torpeder.
– De som faller i onåd straffas hårt.
– Även poliser och förhörsledare som bidrar till inlåsningen hotas med trasiga knän och rullstol.
– Har representanter för "lagen" och myndigheter bland sina "medhjälpare".
– Hyllas av bottenskrapet bland mediakåsörer.

Ja, JM tror nog att hon är oåtkomlig. Jag hoppas hon börjar tveka lite om det nu...

Hon tvekar knappast, planerar nog snarare sin framtid.
Det var många sidor, mycket info och vad jag snappat upp är att det omsatts 41 mille och 20 var vinst.
Hon bränner mycket pengar, men åklagare tar bara upp hennes transaktionskonto.
Man har vanligen andra pengar än de som finns på transaktionskontot.

Var är pengarna?
Är de gömda eller förbrukade. De fula kläderna kostade inte mycket, hon har inga smycken, så var är pengarna?
Jag tror åklagaren sparar lite på krutet.
Heroin, som hon menar att Aki tog, kostar såklart en jävla massa.
Citera
2017-05-11, 19:26
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Fåren hade vargen tagit i juni Aki ''drunknade'' i augusti.

Fåren hade vargen tagit i juli.
Citera
2017-05-11, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Dom kom fram till att så fort JM rör på munnen så ljuger hon, det var väl i stort sett vad som kom fram idag, antingen lögner eller också minnesförlust på allt väsentligt.

Det här går ju bättre än väntat även i den här delen som rör A*i,s död.

Du kan allvarligt inte rent juridiskt mena detta. Jag har aldrig vart med om maken till ett sämre åtal. Dränkt i en plastback utan ett enda motiv. Du pratar om jabbar och boxning och såklart väljer du en tänkt vinnare. Önskedrömmar om man ser rent juridiskt.
Citera
2017-05-11, 19:28
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Fåren hade vargen tagit i juli.

Juni sas det på AB, det kan bli fel ibland när det rapporteras mkt att hålla reda på.
Citera
2017-05-11, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Ännu värre att ägna 1,5 dag till att inse att hennes utlägg kommer från 1 miljon kr som hon fått av sin pappa.
Vad hon lägger dessa på har inget med brottet att göra.

Bra ändå att de fick förklarat att Aki hade skuld till JM när de sålde huset. Aki verkar ha inte alls vara den männsika syskon och mamma vill göra gällande. Förhållandet var mycket ostabilt och han stod för 50%..som vanligt.
Vad är mammor och syskon värda då i förhandlingen? Deras kärleksmanifestation till Aki har inget bevisvärde alls.
Citera
2017-05-11, 19:31
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Ännu värre att ägna 1,5 dag till att inse att hennes utlägg kommer från 1 miljon kr som hon fått av sin pappa.
Vad hon lägger dessa på har inget med brottet att göra.

Bra ändå att de fick förklarat att Aki hade skuld till JM när de sålde huset. Aki verkar ha inte alls vara den männsika syskon och mamma vill göra gällande. Förhållandet var mycket ostabilt och han stod för 50%..som vanligt.

Det HAR med hennes brott att göra på något sätt, annars skulle det aldrig nämnts. En utredning ringar in saken som utreds. Ringar in. En arbetsmetod.
Citera
2017-05-11, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Det HAR med hennes brott att göra på något sätt, annars skulle det aldrig nämnts. En utredning ringar in saken som utreds. Ringar in. En arbetsmetod.

Juridiskt skulle jag vilja säga att åkl framstår som riksmongon, hur du framstår när du säger "arbetsmetod" kan vi ta i pm?
Citera
2017-05-11, 19:35
Medlem
Citat:
Dom kom fram till att så fort JM rör på munnen så ljuger hon, det var väl i stort sett vad som kom fram idag, antingen lögner eller också minnesförlust på allt väsentligt.

Det här går ju bättre än väntat även i den här delen som rör A*i,s död.

Ja, det är förbluffande!

Hon låter samlad och i mina öron ganska trovärdig. Hon har svar på det mesta. Och om det hettar till lite, så ändrar hon på sin story så att den passar fakta. Hon sitter helt enkelt och blåljuger.

Jag hade troligen också gått på henne. Jag tänker t.ex. på sms-dialogen med A*is ex, där JM låter uppriktigt bekymrad om A*is påstådda missbruk och misshandel. Hon verkar helt enkelt trovärdig, tycker jag. Någon typ av personlighetsstörning måste hon bara ha. Så här kan det inte vara möjligt att bete sig annars.
Citera
2017-05-11, 19:36
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Bra uppvärmning för åklagarna, de fick JM i gungning med några snabba jabbar och ett par fina kroppsslag, hängde lite på repen där JM men repade sig och hade ett fint fotarbete trots allt men nu har hon fått känna på lite styrka och vet med sig att det kommer mer av den varan, misstänker att sekonden får vara snabb på gong-gongen även i fortsättningen.

Hon fabulerar lite för fritt för att få till en sammanhängande berättelse så det ser inte alltför bra ut för lilla JM med tanke på att det här är den svagare delen av åtalet och hennes trovärdighet är under nollpunkten redan.

När det stora målet tas upp bör hon vara tillräckligt mör för att lyckas med bedriften att hänga sig själv med sina egna ord.

Som muay thai skulle jag gärna träffa dig, du ger inget seriöst intryck som fighter och ännu mindre inom juridiken.

Trovärdigheten ligger på åklagarens bord, Johanna kan yra bäst hon vill. Det förändrar inte faktum, bara för att hon är en klandersvärd person gör henne inte till en dömd mördare.
Citera
2017-05-11, 19:39
Medlem
Hon sagt till barn att skilja på henne om de hämnar i knipa pga mordet på Aki. Hon sagt säkert till pojkvän att skilja på henne...Därför Mohamed skiljer på henne...[/quote]
Skilja:Skylla heter det!
Citera
2017-05-11, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Ja, det är förbluffande!

Hon låter samlad och i mina öron ganska trovärdig. Hon har svar på det mesta. Och om det hettar till lite, så ändrar hon på sin story så att den passar fakta. Hon sitter helt enkelt och blåljuger.

Jag hade troligen också gått på henne. Jag tänker t.ex. på sms-dialogen med A*is ex, där JM låter uppriktigt bekymrad om A*is påstådda missbruk och misshandel. Hon verkar helt enkelt trovärdig, tycker jag. Någon typ av personlighetsstörning måste hon bara ha. Så här kan det inte vara möjligt att bete sig annars.

Det är ändå ganska små saker som ändrats. 19:30 är 20:30 när hon lägger barnen, i vilken ordning hon sett telefon och båt. Ett minne efter sin makes bortgång för två år sedan är ingen stor sak eller ens en lögn. Och här är JM öppen om det.

Förhållande om entrecote och ljummen rosé är lika ovidkommande.

Någon gärningsbeskrivning har de ens inte berört ännu, bara ovidkommande tjafs. Bra ändå att Akis beteende belyses och inte gråtfärdiga anhöriga.
Senast redigerad av stativera 2017-05-11 kl. 19:43.
Citera
2017-05-11, 19:45
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Hon tvekar knappast, planerar nog snarare sin framtid.
Det var många sidor, mycket info och vad jag snappat upp är att det omsatts 41 mille och 20 var vinst.
Hon bränner mycket pengar, men åklagare tar bara upp hennes transaktionskonto.
Man har vanligen andra pengar än de som finns på transaktionskontot.

Var är pengarna?
Är de gömda eller förbrukade. De fula kläderna kostade inte mycket, hon har inga smycken, så var är pengarna?
Jag tror åklagaren sparar lite på krutet.
Heroin, som hon menar att Aki tog, kostar såklart en jävla massa.

I FUP finns uppgifter om att hennes företag omsatte 41 miljoner de första nio månaderna, varav två månader 2015 och sju månader 2016. I dag sade JM själv att hennes företag omsatte 28 miljoner. Hon angav inte tidsperiod, så det kan betyda under 2016, men det kan också betyda att siffran 41 var för hög. Så småningom blir siffrorna publika, men jag tror inte dom är det ännu.

Man ska alltid komma ihåg att ett aktiebolag är en juridisk person. Det är en process av åtgärder och skatteinbetalningar innan en, oftast liten, del av ett företags pengar kan tillfalla ägaren.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-11 kl. 20:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in