2017-05-09, 21:41
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiruan
Nä, det som är i sanning överskattad, tråkig och tramsig är den mediokra black metal som det postas länkar till vecka ut och vecka in här i denna tråden.

Haha men stick härifrån din kränkta jävel.
Nokturnal Mortum är skitdåligt.
Citera
2017-05-10, 08:51
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Eller så är det du som är bög och kan inte skilja på kvalitetsmusik och skitmusik.

Ja, men eller hur!

Fascinerande åsikt där. Några av de senaste posterna/länkarna har alltså varit Ultrasilvam, The ruins of beverast, Black cilice och (gamla) Aborym.
Att kalla det för överskattat, tråkigt och tramsigt för att istället hylla jävla Nokturnal mortum är....fascinerande. Men visst, kör bara för fan. NM var inte ens särskilt bra när de fortfarande spelade black metal.
Trist bara när tråden solkas ner av "glad" musik.
Citera
2017-05-10, 11:21
Medlem
Nibiruans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Har inte lyssnat på nya men förra släppet The Voice of Steel är banne mig ett av de bästa släppen i genren någonsin. Ruggigt bra blandning mellan black, folk och pink floyd... typ

Av någon anledning har jag dock inte kollat upp något annat än just den plattan. Själv älskar jag när metalband blandar in folkmusik men bara när det görs melankolisk, inte när det blir "humpa dumpa folk".

Kolla in deras split med Graveland, 'The Spirit Never Dies' tror jag den heter. Tror NM's låtar på den skall handla om Ukraina-konflikten med Ryssland.
Citera
2017-05-10, 11:32
Medlem
Nibiruans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Haha men stick härifrån din kränkta jävel.
Nokturnal Mortum är skitdåligt.

När du och dina ryggdunkar-bög-vänner får det överstökat och äntligen tar livet av er, era lama, tragiska jävla töntar. Then I'm out of here...

95% av allt som postas i den här tråden är skitdåligt, så då passar det alltså in enligt sjärtgossen?
Citera
2017-05-10, 11:58
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Citat:
När du och dina ryggdunkar-bög-vänner får det överstökat och äntligen tar livet av er, era lama, tragiska jävla töntar. Then I'm out of here...

95% av allt som postas i den här tråden är skitdåligt, så då passar det alltså in enligt sjärtgossen?
Bra talat. Nu har jag inte lyssnat på senaste Noktunal Mortum eftersom jag nöjer mig med deras äldre grejer, men kanske ska ge den nya ett försök om orken infinner sig.
Citera
2017-05-10, 13:47
Medlem
Vetuss avatar
Dum fråga: var säljer man av skivor, kassetter och bandtröjor?
Citera
2017-05-10, 21:21
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:

Jävvlar så homofobisk också.. Bög hit och stjärt dit . Du är inte så gammal va? 17?
Lägg av nu. Håll dig härifrån bara, så glömmer vi det här. Och lär dig förstå att du inte förstår, men det kommer tids nog, det lovar jag. Då kommer du kyssa mina fötter!
Citera
2017-05-11, 06:21
Medlem
InnesIs avatar
Citat:

Låt honom vara bara. När en person försöker sätta sig över andra baserat på musiksmak men skriver inlägg med samma språkbruk sätt som Close-Up Magazine recenserar skivor är personen inte värd att ta på allvar ändå. Mordum87 är en karikatyr
Citera
2017-05-11, 07:44
Medlem
Citat:

En sak måste du förstå. Den här tråden är för elitister och tuffa killar. Här duger endast trve kvlt black metal inspelad med en kassettbandspelare en stormig höstnatt i början på 90-talet.

Ända sedan Adversarius lämnade tråden för typ tre år sedan har många försökt ersätta honom och hans trötta elitistiska dravel, i synnerhet Mordum87 skulle jag nog vilja hävda. Minns hur den gossen såg upp till Adversarius för rätt många år sen nu.

Många är det som genom åren kommit in i tråden och tipsat om allehanda black- och death metal, men de har snabbt blivit bortskrämda av tuffingarna.

Tråden heter trots allt "Black- och Death metal: den stora rekommendationstråden", inte "TRVE KVLT ATMOSPHERIC NSBM DSBM DOOM RAW black metal: rekommendationstråden"

np: In Flames - Cloud Connected (alltid retar det någon)
Senast redigerad av Jourhavande.svensk 2017-05-11 kl. 07:46.
Citera
2017-05-11, 11:07
Medlem
katastrofernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetus
Dum fråga: var säljer man av skivor, kassetter och bandtröjor?
Medans de andra bråkar om vad som passar in i tråden så svarar jag på din fråga.
Tradera
Discogs
Facebookgrupp bra sida med bara metalrelaterade prylar.

NP: TRoB - Exuvia
Senast redigerad av katastroferna 2017-05-11 kl. 11:11.
Citera
2017-05-11, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Ja, men eller hur!

Fascinerande åsikt där. Några av de senaste posterna/länkarna har alltså varit Ultrasilvam, The ruins of beverast, Black cilice och (gamla) Aborym.
Att kalla det för överskattat, tråkigt och tramsigt för att istället hylla jävla Nokturnal mortum är....fascinerande. Men visst, kör bara för fan. NM var inte ens särskilt bra när de fortfarande spelade black metal.
Trist bara när tråden solkas ner av "glad" musik.

Ej hört NM och planerar att undvika, postaren i fråga tappade ju all form av trovärdighet i andra eller tredje inlägget. Hmm.

Finns det ens band utöver Peste Noire som kan blanda folk och black metal? Jag vägrar tro!
Citera
2017-05-11, 16:57
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profanus
Ej hört NM och planerar att undvika, postaren i fråga tappade ju all form av trovärdighet i andra eller tredje inlägget. Hmm.

Finns det ens band utöver Peste Noire som kan blanda folk och black metal? Jag vägrar tro!

Drudkh - autumn aurora
Drudkh - blood in our wells
Darkestrah - epos
Negura Bunget - om
Negura Bunget - virstele pamintului
Nokturnal Mortum - the voice of steel
Sigrblot - blodsband
Sigrblot - weltenfiend (split)

Sedan skulle jaga argumentera att stora delar av Burzums black metal-skivor är folkinspirerade i hur Varg bygger upp sina melodier. Men det är kanske för subtilt för att gå under black metal som tydligt inkluderar folkmusik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in