2017-05-11, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Varför låter de honom berätta dessa fantasierna då om de vet att han inte kan ha varit där. -"Du har varit med om en jätteotäck sak har din mamma berättat"...

Kom ihåg att föräldrarna inte vet dödsorsaken på Kevin. Robin pratar om kniv när det var strypning Kevin dog av. De vet troligtvis inte mordplatsen heller, fyndplats och mordplats behöver inte vara samma ställe. Med andra ord kan pojkarna ha sett det de sett där de befann sig på gården, eftersom föräldrarna inte har någon vetskap om detaljerna i fallet.
Citera
2017-05-11, 16:06
Bannlyst
När man läser denna tråden från början önskar man nästan att Flashback stängs ner.
Det finns för många idioter som skriver här helt enkelt.
Om inte bröderna får mångmiljonbelopp i skadestånd så är det nästan dags att flytta ifrån Sverige.
Landet där man sätter dit dom som inte kan försvara sig, men låter de riktiga skurkarna och mördarna gå fria.
Citera
2017-05-11, 16:07
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Får jag se en inspelning där barnen faktiskt hjärntvättas på ett sådant vis så kan även jag tvivla på deras skuld. Det har dock knappast hänt i detta fallet.

Men herregud.
Det har ältats intensivt med vuxna under flera veckor. Du ser polisen säga på TV att det är bevisat att du var skyldig. Alla i din omgivning säger att du är skyldig. DU skulle antagligen inte börja tvivla på dig själv för du har någon form av superminne/självförtroende, men ett vanligt barn hade blivit extremt förvirrat, det kan jag garantera.

Varför är det så viktigt för dig att rättfärdiga dessa galenskaper?
Vad finns det enligt dig som talar för att barnen överhuvudtaget är inblandade i detta?!
Innan du svarar "de berättade det själva", så betänk allt annat de har berättat och om du tror på det också...
Citera
2017-05-11, 16:09
Medlem
Lt.Col.Kilgores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PGUllhammar
Är SÅC den stora anledningen till att DJ började gräva i fallet Kevin efter att han gjorde granskningen ihop med Råstam i Quick-fallet?
God chans, troligtvis en röd varningslampa i alla fall...
Citera
2017-05-11, 16:11
Medlem
supremanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Men herregud.
Det har ältats intensivt med vuxna under flera veckor. Du ser polisen säga på TV att det är bevisat att du var skyldig. Alla i din omgivning säger att du är skyldig. DU skulle antagligen inte börja tvivla på dig själv för du har någon form av superminne/självförtroende, men ett vanligt barn hade blivit extremt förvirrat, det kan jag garantera.

Varför är det så viktigt för dig att rättfärdiga dessa galenskaper?
Vad finns det enligt dig som talar för att barnen överhuvudtaget är inblandade i detta?!
Innan du svarar "de berättade det själva", så betänk allt annat de har berättat och om du tror på det också...

Allt i hela utredningen talar för det. Hur de kom in i det hela, deras berättelser, Kevins skador, hur de talar om det nu i vuxen ålder inför kamerorna.
Citera
2017-05-11, 16:11
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Jag köper inte att man låter sitt barn säga saker man vet inte stämmer till polisen i en mordutredning eller annars heller för den delen.

Haha jag kan se den scenen framför mig.
5-åringen börjar berätta för polisen att han set Kevin bli dödad och han hyschas av mamman som säger att det ska du inte berätta för polisen....
Alternativt så tror man att man kan lita på att polisen kan sålla fakta från fantasi. Big mistake.
Citera
2017-05-11, 16:13
Medlem
Citat:
Allt i hela utredningen talar för det. Hur de kom in i det hela, deras berättelser, Kevins skador, hur de talar om det nu i vuxen ålder inför kamerorna.

Tror du på det själv så är det något fel på dig. Eller så vet du helt enkelt något om mordet som du inte vill ska komma ut.
Citera
2017-05-11, 16:16
Medlem
mymyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Men såg du inte programmet igår?

Man behöver äga förmågan att sätta sig in i en femårings situation, det har de flesta människor, men ja tydligen inte alla...
Citera
2017-05-11, 16:17
Medlem
Ad-infinitums avatar
Citat:

Hur de kom in i det?
Du menar att Christian sett äldre barn prata med Kevin?
Det låter ju riktigt misstänkt.

Kevins skador tyder på att de var dom?
Utveckla vad det är för skador som endast de här två bröderna skulle kunnat ha åsamkat Kevin som ingen annan skulle kunna ha gjort.

Hur de talar om det?
Jag tycker snarare att de framstår som ytterst trovärdiga när de säger att de inte har något minne av det hela, samt att de ändå tvivlar eftersom de lärt sig acceptera att "det var dom". För det är ju det de har hört i 19 år.
Citera
2017-05-11, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Col.Kilgore
Precis...eftersom att de inte får ut något så kontakter de..."trumvirvel"...Sven Åke Cristiansson. Nog för att Sandberg säkert enligt initierade kan vara ett as, så börjar ju de riktiga tokerierna efter att "experten" kommit in på banan.

Jo visst. Jag menar mest att Sandberg redan börjat med ledande frågor. Föreslagit för Robin att Christian gjort något på Kevin till och med. Sånt jävla vansinne. Idén att ställa en sån fråga kom inte från SÅC, som jag fattat det ialf.
Jag menar alltså inte att försvara SÅC. Bara en sån sak som att han (och de andra barnpsykologerna) inte drog i nödbromsen direkt och såg till att stoppa tokerierna. I stället blev det tvärtom.
Vilken mardröm.
Citera
2017-05-11, 16:22
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Inga fel? Det faktum att de bortser från alibit är fett jävla fel. Att RS går in och plågar en 5-åring iförd polismundering är också fel. Att man fortsatte förhören 30 ggr efter första förhöret är också fel, eftersom det Robin säger om kniv inte stämmer med sättet Kevin dog och man då borde fattat att det bara var fantasier. m.m.
Det fanns all anledning för polisen att ifrågasätta alibit när föräldrarna själva inte verkade tro på det. Annars hade de som sagt inte åkt till polisen.
Citera
2017-05-11, 16:23
Medlem
MeggieClearys avatar
Vad är det som säger att 2 barn inte skulle kunna utsätta en mindre barn för dödliga skador. Dessa barn levde under sämre sociala förhållanden, därmed är nog risken större att gå över gränsen och göra allvarliga saker. Brist på tillsyn, normer, gränssättning osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in