2017-05-11, 14:48
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Det låter som en ganska snabbt ihopsnickrad teori av dig.
Jag minns då från tidig ålder saker jag både gjort och blivit oskyldigt anklagad för i lekis och tidig skolålder. Minns nog falskanklagelser starkare än saker jag gjort.

Men jag hoppas att du inte blev förhörd om detta massa gånger, pressad att erkänna och att en polis sedan berättade att det är bevisat att du faktiskt gjorde det. Tror du kanske att det kan röra till det i skallen på ett barn!?
Citera
2017-05-11, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faber Castell
Min teori:

Det behövdes 3412 inlägg innan det kom ett med en övertygande analys. Väl använd blyerts.
Citera
2017-05-11, 15:13
Medlem
supremanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Men jag hoppas att du inte blev förhörd om detta massa gånger, pressad att erkänna och att en polis sedan berättade att det är bevisat att du faktiskt gjorde det. Tror du kanske att det kan röra till det i skallen på ett barn!?

Får jag se en inspelning där barnen faktiskt hjärntvättas på ett sådant vis så kan även jag tvivla på deras skuld. Det har dock knappast hänt i detta fallet.
Citera
2017-05-11, 15:18
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Får jag se en inspelning där barnen faktiskt hjärntvättas på ett sådant vis så kan även jag tvivla på deras skuld. Det har dock knappast hänt i detta fallet.
Men såg du inte programmet igår?
Citera
2017-05-11, 15:19
Medlem
Är det någon här som kommer ihåg varför det inte blev någon bevistalan mot pojkarna 1998? Hade en domstol fått ta del av den där rappakaljan hade det troligtvis redan då slagits fast att bevisningen mot pojkarna inte räckte för att fastslå att de var skyldiga. Jag lyfte för övrigt denna fråga i dagens ringp1
Citera
2017-05-11, 15:20
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Hans "expertis" har ju lett fram till Sveriges största rättsskandal i modern tid, så man bör inte vara för entusiastisk över vad den mannen säger.

Här är vad hans egen institution tycker om hans insatser på det psykologiska fältet, för den som är intresserad:

http://www.psykologforbundet.se/Psykologtidningen/Arkiv-artiklar/Arkiv-juli-dec-2013/Prefekt-Ann-Charlotte-SmedlerbrVi-tar-bort-Sven-A-Christiansons-bok-som-kurslitteratur/
Citera
2017-05-11, 15:23
Medlem
supremanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Men såg du inte programmet igår?

Jo jag har sett båda delarna. Att som vissa yla om ledande frågor och övergrepp för att RS frågade Robin om hans bror var med på bryggan tycker jag bara är korkat. Är det kanske just den frågan som du syftar på som är hjärntvätt?
Citera
2017-05-11, 15:27
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Jo jag har sett båda delarna. Att som vissa yla om ledande frågor och övergrepp för att RS frågade Robin om hans bror var med på bryggan tycker jag bara är korkat. Är det kanske just den frågan som du syftar på som är hjärntvätt?

För det första, vet du ens vad en ledande fråga är för någonting?

För det andra, hjärntvätt är inte nödvändigtvis detsamma för en vuxen och för ett barn. Du är väl ändå införstådd med att hjärnan hos ett barn inte är lika utvecklad som hjärnan hos en vuxen?
Citera
2017-05-11, 15:34
Medlem
Citat:

Man kan ju undra hur fan det kan vara lagligt att vara så urbota korkad som du är. Psykopaterna SÅC & RS är glada att det finns duktiga idioter som du som hyllar deras ovetenskapliga och skadliga "arbete".

Killarna har alibi och befann sig inte på mordplatsen vid tiden för brottet. Hur förklarar du det nöt?
Citera
2017-05-11, 15:36
Medlem
supremanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Man kan ju undra hur fan det kan vara lagligt att vara så urbota korkad som du är. Psykopaterna SÅC & RS är glada att det finns duktiga idioter som du som hyllar deras ovetenskapliga och skadliga "arbete".

Killarna har alibi och befann sig inte på mordplatsen vid tiden för brottet. Hur förklarar du det nöt?

Att alibit var falskt då 10-åringen ljög. Ingen i pojkarnas familj verkar ju anse att Robin inte kan ha varit där och sett något, vilket han inte rimligen kunnat gjort om föräldrarna köpt 10-åringen och hans familjs påstående.
Citera
2017-05-11, 15:37
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Är det någon här som kommer ihåg varför det inte blev någon bevistalan mot pojkarna 1998? Hade en domstol fått ta del av den där rappakaljan hade det troligtvis redan då slagits fast att bevisningen mot pojkarna inte räckte för att fastslå att de var skyldiga. Jag lyfte för övrigt denna fråga i dagens ringp1
Åklagaren övervägde det inte ens
http://nwt.se/arvika/2017/05/09/aklagaren-i-kevinfallet-la-sig?refresh=true
Citera
2017-05-11, 15:39
Medlem
Citat:
Att alibit var falskt då 10-åringen ljög. Ingen i pojkarnas familj verkar ju anse att Robin inte kan ha varit där och sett något, vilket han inte rimligen kunnat gjort om föräldrarna köpt 10-åringen och hans familjs påstående.

Dravel! Alibit styrks av samtliga vuxna i hemmet - 4 stycken + grannar som sett killarna leka på gården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in