2017-05-11, 10:27
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Läs på om vad en intangible är,

Citat:
så kan vi fortsätta diskussionen.

För min del helst på lämplig tråd.
Citera
2017-05-11, 11:28
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
För min del helst på lämplig tråd.
Vilken tråd? Du vägrade att svara i PM så jag frågar här.

Jag vill väldigt gärna fortsätta denna diskussion med dig. Du pratar om objektiva bevis för att bevisa något som inte objektivt kan bevisas. Mitt yrke handlar om att arbeta med det som inte finns. Brand Management, eller brain management som vi brukar kalla det. Brands är något som finns, men som inte rent objektivt kan påvisas annat än genom diverse marknadsundersökningar (om man ska förenkla det något).

Enlig mig så är guds existens bevisad enbart genom hur många det är här på vår jord som har upplevt kraften. Kan du motbevisa oss?

Som du märker så går jag till frontalangrepp nu.

Kan du bevisa att gud inte finns, med tanke på hur många vi är som vet att gud finns?

Edit: Bogomil har i PM sagt att hen inte vill diskutera detta med mig. Undrar varför?
Senast redigerad av 80231 2017-05-11 kl. 11:35.
Citera
2017-05-11, 11:38
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du pratar om objektiva bevis för att bevisa något som inte objektivt kan bevisas.

Det finns dom som menar sig kunne bevisa 'gud' objektivt ... jag bemötar dom.

Svårare är det inte.

Citat:
Enlig mig så är guds existens bevisad enbart genom hur många det är här på vår jord som har upplevt kraften.

Argumentum ad populum. (1)

Citat:
Kan du motbevisa oss?

Bevisbörda-jonglering. (2)

Citat:
Kan du bevisa att gud inte finns,

Se (2)

Citat:
med tanke på hur många vi är som vet att gud finns?

Se (1)
Citera
2017-05-11, 11:41
Medlem
Citat:
Vilken tråd? Du vägrade att svara i PM så jag frågar här.

Jag vill väldigt gärna fortsätta denna diskussion med dig. Du pratar om objektiva bevis för att bevisa något som inte objektivt kan bevisas. Mitt yrke handlar om att arbeta med det som inte finns. Brand Management, eller brain management som vi brukar kalla det. Brands är något som finns, men som inte rent objektivt kan påvisas annat än genom diverse marknadsundersökningar (om man ska förenkla det något).

Enlig mig så är guds existens bevisad enbart genom hur många det är här på vår jord som har upplevt kraften. Kan du motbevisa oss?

Som du märker så går jag till frontalangrepp nu.

Kan du bevisa att gud inte finns, med tanke på hur många vi är som vet att gud finns?

Edit: Bogomil har i PM sagt att hen inte vill diskutera detta med mig. Undrar varför?
I så fall finns det hemskt många gudar, om du ska dra upp vad folk "vet".
Tusentals människor vet att dom blivit bortförda av aliens. Kan du motbevisa dom?
Citera
2017-05-11, 11:56
Medlem
80231s avatar
Citat:
Det finns dom som menar sig kunne bevisa 'gud' objektivt ... jag bemötar dom.
Svårare är det inte.
Argumentum ad populum. (1)
Bevisbörda-jonglering. (2)
Se (2)
Se (1)
Du fattar fortfarande inte. Det handlar inte om att bevisa något utifrån objektivitet. Jag har försökt att nå fram till dig genom att prata om kärlek, eller intangibles, men du förstår ändå inte. Du är inne på logiska resonemang, vilka inte alltid fungerar i sammanhang som dessa. Hur går det när du knullar? Knullar du objektivt? Ursäkta mig för den liknelsen, men jag måste försöka nå fram till dig på något sätt. Något säger mig att det inte går. Det är okej. Gud är med oss båda oavsett.

Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
I så fall finns det hemskt många gudar, om du ska dra upp vad folk "vet".
Tusentals människor vet att dom blivit bortförda av aliens. Kan du motbevisa dom?
Nej, det är inte en rimlig liknelse. Det fattar du själv.
Senast redigerad av 80231 2017-05-11 kl. 12:03.
Citera
2017-05-11, 12:01
Medlem
Citat:
Du fattar fortfarande inte. Det handlar inte om att bevisa något som ska vara objektivt. Jag har försökt att nå fram till dig genom att prata om kärlek, eller intangibles, men du förstår ändå inte. Du är inne på logiska resonemang, vilka inte alltid fungerar i sammanhang som dessa. Hur går det när du knullar? Knullar du objektivt? Ursäkta mig för den liknelsen, men jag måste försöka nå fram till dig på något sätt. Något säger mig att det inte går. Det är okej. Gud är med oss båda oavsett.

Nej, det är inte en rimlig liknelse. Det fattar du själv.
Hur många gudar tror du det finns, om du ska räkna varje människas tro som sann?

Liknelsen är hyfsat rimlig. I och för sig så kanske det är större chans att aliens finns, än gudar?
Citera
2017-05-11, 12:04
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Hur många gudar tror du det finns, om du ska räkna varje människas tro som sann?

Liknelsen är hyfsat rimlig. I och för sig så kanske det är större chans att aliens finns, än gudar?
Du är fel ute nu. För min del så får det gärna finnas hundratusentals "gudar", men det är ändå bara en enda skapare. Förstår du skillnaden?
Senast redigerad av 80231 2017-05-11 kl. 12:09.
Citera
2017-05-11, 12:07
Medlem
Citat:
Du är fel ute nu.
Med vad? Jag har inte påstått något, bara ställt frågor.
Du har däremot påstått saker.
Citera
2017-05-11, 12:11
Medlem
80231s avatar
Postade och lade till resten i en edit. Hömannen.

Detta är en soppa.
Senast redigerad av 80231 2017-05-11 kl. 12:15.
Citera
2017-05-11, 12:13
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det handlar inte om att bevisa något utifrån objektivitet.

På denna tråd gör det ... eller borde det göra det.
Citera
2017-05-11, 12:21
Medlem
80231s avatar
Citat:
På denna tråd gör det ... eller borde det göra det.
Då kanske du kan berätta för oss hur man rent objektivt ska kunna bevisa att gud finns. Jag vet inte hur det ska kunna göras. Men jag vet att gud existerar, och vi är väldigt många som vet det. Vem har fel, vem har rätt?
Citera
2017-05-11, 12:23
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Då kanske du kan berätta för oss hur man rent objektivt ska kunna bevisa att gud finns. Jag vet inte hur det ska kunna göras. Men jag vet att gud existerar, och vi är väldigt många som vet det. Vem har fel, vem har rätt?

Har jag redan svarat på t.ex. här:

(FB) Bevisa att Gud existerar (Sammanfogad tråd /Mod)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in