2016-08-12, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnoth
Så länge man inte är den personen som publicerat teorin blir det per definition ett auktoritetsargument.

Lär dig vad ett auktoritetsargument är.

Tror du att en vetenskaplig publikation består av ett namn och en text där det står "så här är det bara, eftersom jag säger det"?
Citera
2016-08-12, 03:12
Medlem
Memnoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clovius
En ödmjuk önskan om att vi kanske i alla fall kan låtsas vilja hålla oss till ämnet för tråden?

Ursäkta oss. Tänkte bara att om man undersöker vad bevis egentligen kan vara, kan man komma fram till bevis för Gud på ett annat sätt, än vad som lärs ut som grundhållpunkt i skolan idag.
Citera
2016-08-12, 03:12
Medlem
Citat:
Jag har då aldrig i mitt liv sett ett enda Australopithecus-fossil framför mina ögon, inom armslängd för att verifiera dess existens, än mindre sett hela raden evolutionssteg som krävs för att konstatera att det var människans förfader.

Besök ett museum eller något om du är intresserad av fossiler. Evolutionen är helt irrelevant för trådens ämne.
Citera
2016-08-12, 03:16
Medlem
Memnoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Lär dig vad ett auktoritetsargument är.

Tror du att en vetenskaplig publikation består av ett namn och en text där det står "så här är det bara, eftersom jag säger det"?

Det jag menade var att publicisterna kan behandlas som auktoritetsfigurer efter de har gjort en vetenskaplig publikation.
Citera
2016-08-12, 03:18
Medlem
Memnoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Besök ett museum eller något om du är intresserad av fossiler. Evolutionen är helt irrelevant för trådens ämne.

Jag använder mig fortfarande av metaforer för själva begreppet bevis. Det krävs alla fossiler från ett steg till ett annat för att bevisa dess evolution. Samtidigt krävs det alla mänskliga beteenden från en period till en annan för att bevisa Gud.
Citera
2016-08-12, 04:01
Medlem
Citat:
Jag har då aldrig i mitt liv sett ett enda Australopithecus-fossil framför mina ögon, inom armslängd för att verifiera dess existens, än mindre sett hela raden evolutionssteg som krävs för att konstatera att det var människans förfader.
Och jag har aldrig varit i Australien. Ändå tror jag att Australien existerar.
Angående evolutionsteorin så litar jag på dom som jobbar inom det området. Men visst kan det vara en konspiration.
Jag kan besöka Australien och kolla läget om jag vill. Jag kan även utbilda mig inom något ämne om jag vill. Allt beror på hur viktigt man tycker något är. Min världsbild rasar inte ihop om vetenskapen har fel om något. Oftast när vetenskapen har fel, så är det vetenskapen som upptäcker det.
Citera
2016-08-12, 04:03
Medlem
Citat:
Det jag menade var att publicisterna kan behandlas som auktoritetsfigurer efter de har gjort en vetenskaplig publikation.
Ja, och det är fel.
Citera
2016-08-12, 12:24
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varjverumxx
Det är upp till dig att läsa hans bok.

Och det är upp till dig att försvara auktoritets-argument.
Citera
2016-08-12, 12:26
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varjverumxx
Vad bryr jag mig om dig och vad du vill tro, det är din sak.

Vad gör du då på en tråd som fokuserar på bevisföring?

Predikar?
Citera
2016-08-12, 12:27
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du menar att vetenskapliga belägg inte slutgiltligen behandlas som auktoritetsargument?

Jag för min del menar det.

Lär dig lite vetenskapsteori.
Citera
2016-08-12, 12:30
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det måste finnas konkreta sinnesintryck för bevis annars kan de inte vara bevis.

Ojoj, nu blir du plötslig renodlat empiri-förespråkare.

Är du säker på att det är en position du verkligen vill försvara?
Citera
2016-08-12, 12:32
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cougars
Du glömmer ditt själsliv som är svår att tyda, speciellt i dessa tider. Där handlar det inte om sinnesintryck men tyvärr materiell och personlig framgång som är billigt och ogudaktigt.

Framgångsteologi a la livets ord.

Kanske det. Men kan vi försöka att inte komme för långt bort från bevis-aspektet i trådämnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in