2017-05-11, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Snarare du och 90% av användarna i tråden som tillhör den lågbegåvade arten i det här landet och som klart och tydligt inte kan förstå att barnen faktiskt dödade Kevin. Förhören talar sitt tydliga språk, historierna ändras hela tiden och barnen visar ett tydligt kroppsspråk som skriker lögner

Hur förklarar du avsaknaden av tekniska bevis då?
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oxfilespecial
Att han väljer att utesluta och klippa allt som kan peka på att de faktiskt gjorde det

Kan du berätta om det som pekar på att bröderna är skyldig? Var gärna konkret i så fall och hänvisa för helvete inte till Nina Hjelmgrens sagobok.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Skriker lögner? Du ska nog avstå från att skaffa barn, du kommer ju tro att dem ljuger 24/7.

Barn ljuger om dom vill dölja något eller är påverkade hemifrån den som säger att barn alltid är ärliga vet inte vad dom pratar om och särskilt i detta fallet kan man förstå att dom döljer sanningen i förhören vem vill erkänna att man dödat sitt syskon?

Nej Josefssons dokumentär är rejält vinklad och han vill skapa tvivel och löpsedlar i media då tycker han att han är en bra journalist.
Citera
2017-05-11, 00:33
Medlem
Sandbergs förhör med 5-åringen var vidrigt att se. Hela utredningen känns amatörmässig.

Samtidigt verkar Dan Josefsson ha en bestämd vinkel med programmet i SVT.

Många frågetecken.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oxfilespecial
Dokumentären är nästan lika tragisk som fallet. Självklart hade ingen av de som utredde detta mord önskat annat än att barnen hade varit oskyldiga! Att det inte hade hållit i en rättegång är ju en helt annan sak. Barnen gjorde tyvärr detta! Jag har själv barn i den åldern och har jobbat med barn hela livet...inte en chans att de skulle ha ansett fallet som löst om inte de var helt säkra. Jag undrar om Dan Josefsson är riktigt frisk när han väljer att göra en totalvinklad american-dokumentär. Att han väljer att utesluta och klippa allt som kan peka på att de faktiskt gjorde det visar bara att han själv vet att sanningen redan framkommit. Därför är detta vidrig journalistik!!! Jag tycker det borde upp en debatt om journalistetik, sådana här onyanserade dokumentärer vill jag slippa. Han kunde gjort en dokumentär om deras liv istället, innan mordet och efter. DET hade varit mer givande.
Du är helt uppenbarligen inte bekant med de pressetiska regelverket ...

Varför skulle han ha blottat människor i ett gammalt fall och lämnat ut sådana detaljer?
Vad skulle "allmän intresset" vara? Att du vill "gotta" dig lite???
Citera
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Titta på programmet igen då, för du har inte hängt med. I förhören är det tre av fyra vuxna som säger samma sak, nämligen att barnen inte pratat om Kevin alls under kvällen och att de betett sig normalt och inte alls som att något ovanligt hänt. Senare intervjuar man en kvinna som fått psykbryt och bryr sig efter det inte om att tre av fyra vuxna säger något annat. Det är alltid bra att ha psyksjuka till hands i de fall man vill "bevisa" något som inte stämmer som i Quick-fallet. Däremot bryr man sig föga om vad "psykfall" säger annars hur många bevis det än finns för att det de säger är sant. Pojkarna hade alibi av fyra vuxna, den andra familjens barn och grannar som sett dem leka på gården vid tiden för mordet. (Om det nu var ett mord?)

Okej vad fick du för uppfattning om pappan har han hört någon prata om kevin eller inte?
Citera
2017-05-11, 00:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Att hon låter som om hon svalt en heliumballong kanske.
Hennes röstläge gör alltså henne till "konstig" -- och därmed barnen skyldiga till Kevins död ..

Jobbar du som förhörsledare av barn på polisen?
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PGUllhammar
Barn ljuger om dom vill dölja något eller är påverkade hemifrån den som säger att barn alltid är ärliga vet inte vad dom pratar om och särskilt i detta fallet kan man förstå att dom döljer sanningen i förhören vem vill erkänna att man dödat sitt syskon?

Nej Josefssons dokumentär är rejält vinklad och han vill skapa tvivel och löpsedlar i media då tycker han att han är en bra journalist.

Jag har ställt en fråga till dig som du gärna får besvara. Jag upprepar den: Vad är det för relevant information i förhören med föräldrarna som du påstår att Dan Josefsson utelämnat?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10minute
Hur förklarar du avsaknaden av tekniska bevis då?

Är det så konstigt verkligen? Vad vill du att man ska hitta för form av tekniska bevis? Mordvapnet kan rimligtvis ha varit en pinne. Det kan finnas hundratals fingeravtryck på den och fingeravtryck som blandats med barnens kommer inte att visa nånting under den tekniska analysen.
Citera
2017-05-11, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du vägrar att skriva om vad som står i förundersökningen så det framstår som självklart att du inte läst ett enda ord i den.

Men snälla människa,fattar du ingeting? Jag har släkt på offrets,Kevin,sida så jag vet mer än vad jag vill skriva här.

Du verkar ha för lite fritid,lägg din energi på annat,än att låtsas vara advokat och försvara dessa killar.
Citera
2017-05-11, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PGUllhammar

Påverkan hemifrån? Vad baserar du det på? Det var familjen på eget intiativ som tog kontakt med polisen när dom misstänkte att 5-åringen kunde ha sett något.
Citera
2017-05-11, 00:36
Medlem
De som har - eller har haft - barn i denna åldern kan ganska enkelt konstatera att det handlar om två småbarn som i förhör BLIR LEDDA att svara si eller så. De har inte en aning om varför de är där; lika lite som de kan svara på EXAKT vad de gjorde på dagis samma dag.

Om en uniformerad man hade sagt till dem: "var du nere vid bryggan, dödade en anka och sprang på vattnet efteråt" så hade de skrattat och sagt "JA, flera gånger"

Man häpnar och blir ledsen över dumheten i den här utredningen (och vissa av inläggen här). Och värst av allt är väl att den riktige mördaren går fri där ute, medan två oskyldiga barn har blivit stämplade och traumatiserade för resten av sina liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in