2017-05-11, 00:21
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pynkis
Jo, om det berättar för föräldrarna eller vet detaljer om hur Kevin dog, om de kom hem med blöts kläder etc.

Alla verkar glömma Kevin i detta. Ja visst är förhören jobbiga att se, men om det ens finns saker som gör att de kan vara inblandade måste det klarläggas. Det är jobbigt att ens tänka att barn kan vara involverade i något så hemskt. Förhör med barn är väldigt svårt. Jag förstår att det väcker sympatier. Idag kan vi peka på hur det borde göras eftersom vi har en annan syn och erfarenhet på barnförhör.

Ingen glömmer Kevin. Han är bara bortom räddning och fler offer gör det inte bättre på något sätt.
Att känna med Kevin är inte svårt.
Citera
2017-05-11, 00:22
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Idiotiska svar? Va fan vet du vad jag vet eller inte?

Fortsätt du med dina fantasi-utredningar i din lilla hjärna.

Du vägrar att skriva om vad som står i förundersökningen så det framstår som självklart att du inte läst ett enda ord i den.
Citera
2017-05-11, 00:22
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ett barn var mördat. Stan riskerar hamna i en lång depression om det blir olöst. Polisen verkar clueless. Om då mitt barn säger säga veta nåt så är det ju klar jag går till polisen. Och förväntar mig att dom som experter ska avgöra om det är något att ta vidare. Det är ens jävla plikt att göra sitt för samhället.

Visst, och det är polisens j-a plikt att ge föräldrarna korrekt information, dvs "Ditt barn behövs inte mer i vår utredning för det handlar om uppenbara fantasier" (knivfantasier).
Citera
2017-05-11, 00:23
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PGUllhammar
Du tror inte att föräldrarna påverkat barnen ? Den här styvmamman och pappan döljer ju något helt klart och det kommer ju aldrig att komma fram i dokumentären.

Kan du berätta vad det är för väsentlig information i förhören med föräldrarna som Dan Josefsson valde att utelämna?
Citera
2017-05-11, 00:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du tror inte att föräldrarna påverkat barnen ? Den här styvmamman och pappan döljer ju något helt klart och det kommer ju aldrig att komma fram i dokumentären.
Om jag hade velat dölja något så hade jag knappast kontaktat polisen och sagt att barnen börjat prata om att de varit vittnen ..

Du hade säkert gjort det ... men en del tänker ju lite längre --- folk som vill dölja saker brukar göra det och inte jobba för att få uppmärksamheten på sig där de placerar sig själva mitt i det som skall döljas ..

Fast jag och de kriminella klienter jag mött kanske bara är smartare än medelsvensson . vad vet jag (som Brasse (Brännström) sa ... )
Citera
2017-05-11, 00:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vilken information i dessa förhör tänker du på?

Josefsson intervjuar ju föräldrarna i dokumentären vore ju en poäng att jämföra det dom säger idag med vad som sagts i förhören då det skedde.

Den här styvmamman Eva verkar ju lite konstig minst sagt och pappan säger knappt ingenting.
Citera
2017-05-11, 00:26
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ändrade historier hela tiden i förhören är tecken på att dom inte vill berätta sanningen . Behöver man ju inte vara Einstein för att förstå.

Det gäller vuxna ja. Barn har så livlig fantasi att du inte kan dra några säkra slutsatser.
Förhören var nonsens och definitivt inget underlag för skälig misstanke.
Men av ren nyfikenhet, vad säger Einstein om bläckfisken som 5-åringen såg vid vattnet?
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Josefsson intervjuar ju föräldrarna i dokumentären vore ju en poäng att jämföra det dom säger idag med vad som sagts i förhören då det skedde.

Den här styvmamman Eva verkar ju lite konstig minst sagt och pappan säger knappt ingenting.
På vilket sätt är hon "konstig"?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucioFontana
Du saknar helt förmågan att analysera.

Snarare du och 90% av användarna i tråden som tillhör den lågbegåvade arten i det här landet och som klart och tydligt inte kan förstå att barnen faktiskt dödade Kevin. Förhören talar sitt tydliga språk, historierna ändras hela tiden och barnen visar ett tydligt kroppsspråk som skriker lögner
Citera
2017-05-11, 00:27
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Du menar alltså att Josefsson utelämnat relevant information men du har ingen om vad det är för information det rör sig om?
Citera
2017-05-11, 00:28
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Snarare du och 90% av användarna i tråden som tillhör den lågbegåvade arten i det här landet och som klart och tydligt inte kan förstå att barnen faktiskt dödade Kevin. Förhören talar sitt tydliga språk, historierna ändras hela tiden och barnen visar ett tydligt kroppsspråk som skriker lögner

Skriker lögner? Du ska nog avstå från att skaffa barn, du kommer ju tro att dem ljuger 24/7. Det pojken gör i förhöret är att han svamlar och fantiserar högt. Han vare sig ljuger eller försöker dölja något medvetet.
Senast redigerad av MrSkargard 2017-05-11 kl. 00:30.
Citera
2017-05-11, 00:29
Medlem
Dokumentären är nästan lika tragisk som fallet. Självklart hade ingen av de som utredde detta mord önskat annat än att barnen hade varit oskyldiga! Att det inte hade hållit i en rättegång är ju en helt annan sak. Barnen gjorde tyvärr detta! Jag har själv barn i den åldern och har jobbat med barn hela livet...inte en chans att de skulle ha ansett fallet som löst om inte de var helt säkra. Jag undrar om Dan Josefsson är riktigt frisk när han väljer att göra en totalvinklad american-dokumentär. Att han väljer att utesluta och klippa allt som kan peka på att de faktiskt gjorde det visar bara att han själv vet att sanningen redan framkommit. Därför är detta vidrig journalistik!!! Jag tycker det borde upp en debatt om journalistetik, sådana här onyanserade dokumentärer vill jag slippa. Han kunde gjort en dokumentär om deras liv istället, innan mordet och efter. DET hade varit mer givande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in