2017-05-10, 22:55
Medlem
Jag har tänkt lite på det här med att det knakade i ryggen på bebisen. Min bebis (som i och för sig är äldre än 4 veckor) knakar i ryggen ganska ofta när man lyfter upp henne. Det är tydligen inte alls ovanligt. Kan förstå känslan av "att hon går sönder" första gången man känner det. Har inte läst alla förhör så vet inte om det läggs så stor vikt på det, men bara en tanke. För det känns som att i alla fall mamman har tolkat det som att "något är av i kroppen"..
Citera
2017-05-10, 23:17
Medlem
Citat:
Olika versioner i rättegången mot misstänkta föräldrarna

Citat:
Sedan var det föräldrarnas tur att ge sina versioner av vad som hänt via sina advokater.
Mammans advokat, Torgny Dahlberg, förklarade att mamman nekar till anklagelserna. Hon har sett blåmärkena på flickans kropp men säger sig inte ha förstått att flickan hade frakturer på revbenen.
– Hon vet inte varför dottern har avlidit och hon har hoppats att den här utredningen skulle ge svar på den frågan, sade han.
Advokaten ifrågasatte även rättsintyget och sade att det finns medfödda sjukdomar som kan ha orsakat skadorna, rapporterar Sveriges Radio Kristianstad.
Pappans advokat, Niclas Larsson, började med att berätta att både pappan och mamman var överlyckliga över att bli föräldrar och framställde dem som omtänksamma.

http://www.expressen.se/kvallsposten/olika-versioner-i-rattegangen-mot-misstankta-foraldrarna/
Citera
2017-05-10, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.expressen.se/kvallsposten/olika-versioner-i-rattegangen-mot-misstankta-foraldrarna/

Jag undrar vilka medfödda sjukdomar han syftar på, någon som vet?
Citera
2017-05-10, 23:33
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashyoshi
Jag har tänkt lite på det här med att det knakade i ryggen på bebisen. Min bebis (som i och för sig är äldre än 4 veckor) knakar i ryggen ganska ofta när man lyfter upp henne. Det är tydligen inte alls ovanligt. Kan förstå känslan av "att hon går sönder" första gången man känner det. Har inte läst alla förhör så vet inte om det läggs så stor vikt på det, men bara en tanke. För det känns som att i alla fall mamman har tolkat det som att "något är av i kroppen"..
Fast din bebis har/hade väl inte 20 revbensskador?
Citera
2017-05-10, 23:33
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari

Citat:
Det kan finnas medicinska förklaringar till spädbarnets dödsfall, som inte föräldrarna kan rå för. Det menar mammans advokat Torgny Dahlberg.

Citat:
Det finns medicinska förklaringar till de symptom man har upptäckt, alltså blåmärken och revbensfrakturer. Och jag är inte riktigt nöjd med de förklaringarna som läkarna har lämnat som är hörda i utredningen, säger Torgny Dahlberg.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=101&artikel=6693504

Åklagaren och advokaten har mötts i tidigare fall där advokatens klient friats.
26 vittne och medicinsk expertis återstår att vittna. Advokaten är inte nöjd med rättsmedicinska utlåtandet, så vi får säkert mer information vad det lider. Och vad advokaten ska trycka på.
Åklagaren gick för hårt ut redan i början och velade fram och tillbaka med olika rubriceringar, och svamlar extremt mycket kring själva dödsfallet.
Senast redigerad av Moosky 2017-05-10 kl. 23:56.
Citera
2017-05-10, 23:35
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Fast din bebis hade väl inte 20 revbensskador?

Nu har jag inte räknat revbensskadorna, men det låter lite mycket och många revbensbrott är från återupplivningsförsöket. Så frågan är hur många av dom äldre det gäller och hur gamla dom egentligen är. Här borde man ha klarare redogörelse än 1-2 veckor gamla brott. Har man verkligen inte kommit längre än så?

Citat:
– Flickan mådde väl vid förlossningen, säger åklagare Eva Norberg och fortsätter.
Enligt rättsmedicinska obduktionen så fick barnet en hjärnblödning och det är också det man först och främst anser från rättsmedicinska håll. Så åklagaren är faktiskt inte så bra kan jag tycka.
Senast redigerad av Moosky 2017-05-10 kl. 23:37.
Citera
2017-05-10, 23:36
Medlem
kentolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamatofour
Men det hade ju inte varit så. Det finns med i FUP att flickan klöst sig själv. Sen att mata våldsamt tror jag inte åkallar såna stora blånader och svullnader. Blev tvingad till oralsex en gång och jag kan lova att jag hade en "extra" tunga under,just där H hade sin. Tro vad man vill men JAG tror det var pappan. Men sen är hon lika skyldig eftersom som struntat i att ta henne till en läkare .

Du verkar inte särskilt insatt och påläst.
De sökte vård för svullnaden under tungan och Hailey var inlagd på sjukhus men de hittade ingen orsak.
De har dna-testat blöjor, babynest, nässug mm mm och inte funnit minsta spår av sperma någonstans.
Han har gett en rimlig förklaring till varför han sökte på incestporr. Han har sökt på det vid ETT tillfälle.
Man har inte hittat minsta spår av barnporr på någon dator/hårddisk/telefon eller annan lagringsmedia och Han har aldrig heller sökt efter något sånt.
Hela mamma pappa dotter -grejen var en väldigt liten fjäder som en del som inte läst på ett jävla dugg gjort till en ofantligt stor höna. Tar inte Alexander i försvar på något sätt men INGENTING tyder på a att han har pedofila böjelser.
Citera
2017-05-10, 23:36
Medlem
Citat:
Fast din bebis hade väl inte 20 revbensskador?

Nej men precis.
Om man lyfter en bebis som har 20 revbensskador, hur reagerar den på smärtan? Någon borde väl ha märkt att hon hade ont? Anhöriga, sjukvården osv.
Citera
2017-05-10, 23:44
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men visst är det väl ENORMT märkligt, att människan inte förstod att det var galet att lägga ut en bild på ett barn som såg så lidande ut..? Man brukar ju vilja lägga ut bilder på spädbarn som är knubbiga, leende, nöjda, glada..? Men om det inte kan finnas några sådana bilder p.g.a. att man plågar sitt barn hela tiden, så lägger man ut det som finns. Eller..?

Ja väldigt konstigt! Flickan såg allt annat än pigg och frisk ut på bilderna ( tom blick, grådaskig hud m.m) det har jag med flera också skrivit här i början av tråden. Men oj vad skit vi fick av vissa, bebisen var så frisk och rosenkindad med noll blåmärken!
Jag undrar om vi såg samma bilder.. ? Men med facit i handen vet vi nu att flera av bilderna visar en döende bebis och några där hon redan utsatts för grov misshandel!
Citera
2017-05-10, 23:55
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nu har jag inte räknat revbensskadorna, men det låter lite mycket och många revbensbrott är från återupplivningsförsöket. Så frågan är hur många av dom äldre det gäller och hur gamla dom egentligen är. Här borde man ha klarare redogörelse än 1-2 veckor gamla brott. Har man verkligen inte kommit längre än så?

Enligt rättsmedicinska obduktionen så fick barnet en hjärnblödning och det är också det man först och främst anser från rättsmedicinska håll. Så åklagaren är faktiskt inte så bra kan jag tycka.
Fast nu citerade jag ju en mamma som tyckte det inte var konstigt att det knakade i bebisen ( Hailey ) då det gjorde det på hennes bebis som är helt frisk. Ok det är väl inte 20 st revbensfrakturer då, men det var åtminstone ett par st och därför inte så svårt att förstå att hon kändes konstig i kroppen och att den knakade, då EA lyfte upp henne! Sen om skadorna uppkom vid misshandel eller vid HLR har jag inte sagt något om utan bara mängden brott på revbenen.
Citera
2017-05-10, 23:58
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Fast nu citerade jag ju en mamma som tyckte det inte var konstigt att det knakade i bebisen ( Hailey ) då det gjorde det på hennes bebis som är helt frisk. Ok det är väl inte 20 st revbensfrakturer då, men det var åtminstone ett par st och därför inte så svårt att förstå att hon kändes konstig i kroppen och att den knakade, då EA lyfte upp henne! Sen om skadorna uppkom vid misshandel eller vid HLR har jag inte sagt något om utan bara mängden brott på revbenen.

Det är groteskt många revbensskador det vet vi. Däremot ger rättsmedicinska obduktionen inte klarhet i vad som egentligen har skett kan jag tycka. Frågan är om det kan finnas medicinska orsaker som advokaten säger och det återstår att se. Det som är märkligt är all sjukvårdspersonal och BVC som träffar barnet och undersöker barnet och som noterar att barnet inte reagerar som andra barn att dom inte undersökte lite djupare istället för att bara tänka att något kan vara fel.
Citera
2017-05-11, 00:00
Medlem
Citat:

Det är ju enorm skillnad på om man lyfter ett sittandes barn som knakar till för man då drar ut ryggraden i lyftet, är ju inget konstigt alls med det, skulle nog hända oss vuxna oxå om någon lyfte oss, men en enmånads bebis som man lyfter med fullt stöd underifrån som knakar är inte alls normalt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in