2017-05-10, 22:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dark Intentions
Ok, jag tänker utifrån den här texten i FUP
http://oi65.tinypic.com/1038mt5.jpg

Men visst är det väl ENORMT märkligt, att människan inte förstod att det var galet att lägga ut en bild på ett barn som såg så lidande ut..? Man brukar ju vilja lägga ut bilder på spädbarn som är knubbiga, leende, nöjda, glada..? Men om det inte kan finnas några sådana bilder p.g.a. att man plågar sitt barn hela tiden, så lägger man ut det som finns. Eller..?
Citera
2017-05-10, 22:28
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamatofour
jag tror att det var A som orsakade de värsta skadorna som senare blev hennes död. MEN mamman kan nog blivit frustrerad av lillans skrik och i frustration nypt henne,därav blåmärken. Är själv mamma så jag vet hur jobbigt det är med ett nyfött litet barn. Svullnaden under tungan tror jag pappan gjort oralt i sexuell upphetsning av att titta på porr på natten med H vaken,kan inte komma på annat som kan vara logisk förklaring. Sen tror jag att hon legat avtuppad mot döden längre än vad han säger för en kroppstemperatur går inte ner till 34.4 på 15 min, eller har jag fel ?
Är så berörd av detta fall , bor i stockholm och skulle sååååå gärna vilja ta mig ner för fredags förhandling.

Skador under tungan förekommer vid barnmisshandel då man har matat ett barn våldsamt. Dessutom har E skadat A:s lillasyster genom att köra in en nagel under tungan. Något av de två sakerna eller båda verkar troliga i detta fall.
Citera
2017-05-10, 22:33
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ok tack för info. Tänker bara att han var ju så på Erika att han skulle ha H på natten . Det tillsammans vad man läst om hans porrsurfnde får jag kalla kårar när det gäller svullna tungan..

Va stolt över att du tog dig bort så snabbt men hur gammal var flickan då när ni separerade ? Kunde hon återberätta och säga saker som hänt när dom var ensamma

Bara gör att förtydliga så surfade han inte barnporr utan om porr kring vuxen fejkad incest. Det är något helt annat. Ingen barnporr - synlig eller borttagen har hittats på någon dator eller mobil.

Barnporr = barn som tvingas av vuxnast göra saker
Fejkad incestporr = ett rollspel som vuxna får betalt för att utföra

Skador under tungan förekommer när man matat ett barn våldsamt.
Citera
2017-05-10, 22:34
Medlem
Citat:
såg ni inte att Tindras mamma skrev i tråden förut ? försöker att gå tillbaka till runt kl 14-16 idag men hittar det inte längre.

Jag hann screenshota det. Hon hade inte publicerat några fler inlägg förut.
Citera
2017-05-10, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Skador under tungan förekommer vid barnmisshandel då man har matat ett barn våldsamt. Dessutom har E skadat A:s lillasyster genom att köra in en nagel under tungan. Något av de två sakerna eller båda verkar troliga i detta fall.

Men det hade ju inte varit så. Det finns med i FUP att flickan klöst sig själv. Sen att mata våldsamt tror jag inte åkallar såna stora blånader och svullnader. Blev tvingad till oralsex en gång och jag kan lova att jag hade en "extra" tunga under,just där H hade sin. Tro vad man vill men JAG tror det var pappan. Men sen är hon lika skyldig eftersom som struntat i att ta henne till en läkare .
Citera
2017-05-10, 22:36
Medlem
Citat:
Bara gör att förtydliga så surfade han inte barnporr utan om porr kring vuxen fejkad incest. Det är något helt annat. Ingen barnporr - synlig eller borttagen har hittats på någon dator eller mobil.

Barnporr = barn som tvingas av vuxnast göra saker
Fejkad incestporr = ett rollspel som vuxna får betalt för att utföra

Skador under tungan förekommer när man matat ett barn våldsamt.

Köper inte det alls. Men vi alla uppfattar saker på ett sätt.
Citera
2017-05-10, 22:36
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men visst är det väl ENORMT märkligt, att människan inte förstod att det var galet att lägga ut en bild på ett barn som såg så lidande ut..? Man brukar ju vilja lägga ut bilder på spädbarn som är knubbiga, leende, nöjda, glada..? Men om det inte kan finnas några sådana bilder p.g.a. att man plågar sitt barn hela tiden, så lägger man ut det som finns. Eller..?

Om hon är autistisk, dvs har Aspergers, så har hon svårt att passa in, vara en del av en gruppen. Att bli mamma och få vara vän med andra mammor på nätet var uppenbarligen viktigt för henne. Mer viktigt än Hailey? Ja, det verkar så.

De hade var sitt missbruk, var sin grupp, som det var mer intressant att skapa band med än Hailey
Citera
2017-05-10, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Vänta lite här nu. Är inte du kallad som vittne till förhandlingen?

Anser du att ett vittne som suttit och deltagit i den här diskussionen är att anse som opåverkat?
Anser du att ett vittne som väljer att hoppa in i den här debatten är att anse som osaklig?
Anser du inte att ditt användarnamn kombinerat med att du följer denna tråd och inte kan hålla dig från att hoppa in i den och skriva, kanske skulle kunna göra att du framstår som ... ja, ett svartsjukt, psyksjukt ex som är ute efter att göra AL illa, snarare än som ett tillförlitligt vittne?

Det beror väll på, jag har observerat andra diskussioner kring detta och inte lagt ner någon värdering kring det. Jag har inte ändrat eller blivit påverkad på något sett då jag inte lägger ner någon större vikt på vad folk runt här eller där skriver. Jag låter de som kan de utreda det. Och vad jag vet än så länge så är jag inte kallad nej. Men absolut ska jag vara försiktigt, jag förstår vad du menar.
Citera
2017-05-10, 22:43
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Men det hade ju inte varit så. Det finns med i FUP att flickan klöst sig själv. Sen att mata våldsamt tror jag inte åkallar såna stora blånader och svullnader. Blev tvingad till oralsex en gång och jag kan lova att jag hade en "extra" tunga under,just där H hade sin. Tro vad man vill men JAG tror det var pappan. Men sen är hon lika skyldig eftersom som struntat i att ta henne till en läkare .

Även om man själv varit med om saker kan man inte alktid räkna med att andra har varit utsatta för samna saker. Varken åklagaren eller A:s förhörsledare har upplevt det så. Det tycker jag säger en del.

Citat:
Köper inte det alls. Men vi alla uppfattar saker på ett sätt.

Absolut. Men åklagaren och A:s förhörsledare verkar ha sett det på samna sätt. Om de trott han förgripit sig på Hailey hade de pressat honom hårt kring det. Men de gjorde inte det.
Citera
2017-05-10, 22:44
Medlem
Citat:

Fast ingenstans i FUP (vad jag kan hitta) finns det fynd som talar för sexuella övergrepp av nåt slag.
Citera
2017-05-10, 22:46
Medlem
Citat:
Även om man själv varit med om saker kan man inte alktid räkna med att andra har varit utsatta för samna saker. Varken åklagaren eller A:s förhörsledare har upplevt det så. Det tycker jag säger en del.

Absolut. Men åklagaren och A:s förhörsledare verkar ha sett det på samna sätt. Om de trott han förgripit sig på Hailey hade de pressat honom hårt kring det. Men de gjorde inte det.

sant, men egentligen så vet vi ju inget och tror vi aldrig får reda på sanningen förutom att ett lite oskyldigt barn mördats av någon av dom. Vi spekulerar allihopa just nu.
Citera
2017-05-10, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ~Kikki~
Fast ingenstans i FUP (vad jag kan hitta) finns det fynd som talar för sexuella övergrepp av nåt slag.

Enligt obduktionen så fanns del väl rodnad i god och hals av okänd orsak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in