2017-05-10, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
De borde inte ha haft just det där förhöret med Rolf Sandberg överhuvudtaget, ett ensamt barn som är totalt rastlös och förvirrad gällande situationen att han hittar på allt möjligt till det att en vuxen individ med hård ton sätter ord i hans mun.

Fruktansvärt att Kevin fick fick sätta livet till och att förövaren aldrig blev dömd för det, även fruktansvärt att dessa män har fått leva med detta på deras samveten sedan barnsben.

Samtidigt följdes förhören av både barnpsykologer och socialtjänsten. Jag är kluven. Visst, idag med dagens kunskap skulle man hålla förhör på ett annat sätt, men jag hade förväntat mig att de skulle vara värre. Förhör kommer aldrig att rakt igenom upplevas trevliga.

Det handlade trots allt om ett MORD på en pojke och bröderna hade information/detaljer om mordet, oavsett det vi fick höra idag.
Citera
2017-05-10, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jaha, så du är kompis med RS och jävig. Tror inte ett dugg på att du läst den eftersom det varit sekretess och den varit undangömd för i stort sett alla. Om du nu inte vill hävda att du var en av de som utredde fallet.

Haha,lite för ung för att vara utredare för 20år sen.

Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Intressant. Hade Kevin sina byxor uppknäppta när han hittades? Vilken färg hade Kevins "blåmärken" när han hittades? Hade blåmärkena runt halsen samma färg som de i underlivet?

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Precis det ser vi på filmsnuttarna också .. barn som vill vara till lags och känner sig pressade ..

Har du läst FuP?
Hur fick du tag på den?

Inget är hemligt inom vänner och släkt,om man säger så..
Räcker det som svar eller ska ni ha länk? Kanske till vårt sovrum,jävla nyfikna idioter.
Citera
Medlem
1daeehs avatar
Vad hände med allt prat om att bröderna kom hem med blöta kläder?
Var kommer den uppgiften ifrån egentligen, någon som har någon slags källa?
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pynkis
Samtidigt följdes förhören av både barnpsykologer och socialtjänsten. Jag är kluven. Visst, idag med dagens kunskap skulle man hålla förhör på ett annat sätt, men jag hade förväntat mig att de skulle vara värre. Förhör kommer aldrig att rakt igenom upplevas trevliga.

Det handlade trots allt om ett MORD på en pojke och bröderna hade information/detaljer om mordet, oavsett det vi fick höra idag.

Nu var han ju inte misstänkt för något brott där och då. Det var ett 5 år gammalt vittne som Rolf Sandberg korsförhörde, inte en misstänkt mördare.
Citera
2017-05-10, 22:59
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Haha,lite för ung för att vara utredare för 20år sen.

Räcker det som svar eller ska ni ha länk? Kanske till vårt sovrum,jävla nyfikna idioter.

Varför kan du inte svara på frågor om vad som står i förundersökningen?
Citera
2017-05-10, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Inte märkligt, men det är märkligt om det tar sig denna formen att föräldrar tar det på ett sånt stort allvar att det hamnar hos polisen som det gör i det inledande vittnesförhöret. Dessutom så har vi inte än fått se de inspelningarna där de påstås tala om hur de själva utförde det.

Det är ju inte det minsta konstigt om föräldrarna tror att ungarna har något att tillägga till undersökningen, speciellt inte om det rör sig om en väldigt nära vän till ena ungen.

Nej, men med tanke på hur deras "erkännande" gick till och hur kontroversiell mannen i nästa avsnitt har visat sig vara, psykologen Sven Å. Christenson som även var delaktig i att Quick dömdes så är det väldigt lite som tyder på att de är skyldiga.
Citera
2017-05-10, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigersonHolmes
Kan någon bekräfta att detaljerna som beskrivs nedan kommer av ledande frågor eller annan plantering. Nu har avsnitt 2 av dokumentären varit och ännu inget svar på var dessa detaljer kommer ifrån.

Är det påhitt? Stämmer det med skador på kroppen? Var det ledande frågor som ställdes innan? Finns det inspelat?

Från Nina Hjelmgren kritiserade rapport, men ändå. Kritiken har ju inte specifikt gällt detaljerna rörande vad som har sagts, utan mer att man varit så självgod och applåderat åt sig själv och det "eminenta" arbetet.

Det vore verkligen bra om just detaljer kan avfärdas om de nu är felaktiga på något sätt.

Den bok eller de böcker om anatomi som styvmodern skulle ha lånat på biblioteket kan har varit så pass detaljerade att den även beskriver dödsförloppet. Exempelvis.
Citera
2017-05-10, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pynkis

Ja, men att de satt i ensamhet med främlingar som styrde och ställde ledande frågor, det är obehagligt.
Citera
2017-05-10, 23:02
Medlem
Rolf Sandberg är pressad av media och samhället. Han har ingen som helst teknisk bevisning eller spår att gå på men måste visa sig kompetent så han skyller på en 5-åring.
Bra jobbat snuten!
Citera
2017-05-10, 23:05
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Inte märkligt, men det är märkligt om det tar sig denna formen att föräldrar tar det på ett sånt stort allvar att det hamnar hos polisen som det gör i det inledande vittnesförhöret. Dessutom så har vi inte än fått se de inspelningarna där de påstås tala om hur de själva utförde det.

Detta är det grundläggande problemet, kommunikationen mellan barnen och deras föräldrar och hur föräldrarna sedan hanterar sina barns utsagor. På grund av föräldrarnas osäkerhet kördes de sedan över av Sandberg & Co. I normala fall hade polisen sagt "tack och åk hem" när Robin började fantisera om kniv och mord. Polisen visste ju att ingen kniv använts.
Citera
2017-05-10, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown

Fair. Den totala avsaknaden av bevis gör att man blir nyfiken. För visst kan det vara så att det i polisutredningen finns massor som pekar på att killarna mördade Kevin. Då vill man ju veta det eftersom dokumentären ljuger om så är fallet.
Citera
2017-05-10, 23:07
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Min teori 1998: När det började ryktas om att barn mördat Kevin så tänkte jag på hur äldre barn 9-10 ibland kan behandla barn som är några år yngre ganska hårdhänt vid lek. Kanske är de vana jämnåriga, jämnstarka kamrater, äldre syskon eller så är det något darwinistiskt. Så jag har alltid sett framför mig hur kevinfallet var något liknande. En lek gick överstyr av en slump, eller ett barn som inte riktigt är som andra i empati. Några slag, en pinne över halsen. Massor av liv förstörda.

Idag tror jag fortfarande på det. Men jag tror den/de skyldiga är inte är C och R. Det finns någon som bär på skulden. Jag gissar det bara var ett barn som gjorde de, annars hade de kommit fram.

Vad gjorde killen som mördade 3åringen 2003?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in