2017-04-29, 01:04
Medlem
PixelPiratens avatar
Vad säger folket? Kan man fortfarande rocka en bucket hat? Beställde en igår (hel blå från RL) och har fått lite mixade signaler. Vissa säger att det är omöjligt om man är vit, andra säger att det går bara man bär den självsäkert.

Jag personligen diggar dom som fan.
Citera
2017-04-29, 12:17
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelPiraten
Vad säger folket? Kan man fortfarande rocka en bucket hat? Beställde en igår (hel blå från RL) och har fått lite mixade signaler. Vissa säger att det är omöjligt om man är vit, andra säger att det går bara man bär den självsäkert.

Förbjudet om du inte är med i en hiphop-video från 2001.
Citera
2017-04-29, 15:55
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Förbjudet om du inte är med i en hiphop-video från 2001.
Vilken tur att jag är det då.
Citera
2017-05-01, 15:30
Medlem
scaleo97s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelPiraten

Kom ihåg sommaren 2016 när alla hade bucket hats. Tycker personligen att många ser ut som muppar i dem, men samtidigt så är de rätt schyssta. Nog rätt nice på en solig dag på läktaren.
Citera
2017-05-03, 10:29
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Någon som äger en CP-company jacka från årets eller förra årets kollektion? Undrar om de är nåt att ha. Har en google-jacka som är några år som tyvärr blev helt förstörd i tvätten (tror den fastnade i maskinen) för ett tag sen.

Är sugen på att köpa den blå som finns på casualclothing direkt när det blir rea. När brukar de börja sin rea?

Är CP värdelöst numera? Tänker kvalité främst. Vet att se gjort massa fula mössor och t-shirts men vill verkligen ha en google-jacka. Älskade den jag har som nu är förstörd.
Citera
2017-05-03, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Någon som äger en CP-company jacka från årets eller förra årets kollektion? Undrar om de är nåt att ha. Har en google-jacka som är några år som tyvärr blev helt förstörd i tvätten (tror den fastnade i maskinen) för ett tag sen.

Är sugen på att köpa den blå som finns på casualclothing direkt när det blir rea. När brukar de börja sin rea?

Är CP värdelöst numera? Tänker kvalité främst. Vet att se gjort massa fula mössor och t-shirts men vill verkligen ha en google-jacka. Älskade den jag har som nu är förstörd.

Äger en lila från ss 14/15 eller nått. Den är ju extremt tunn (fick ett hål från en cigg direkt, men snygg imo.) Dock är det ju så med mycket andra sommarjackor.
Citera
2017-05-03, 20:32
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym94
Äger en lila från ss 14/15 eller nått. Den är ju extremt tunn (fick ett hål från en cigg direkt, men snygg imo.) Dock är det ju så med mycket andra sommarjackor.
Okej. Ja hål av cigg/bengaler har man ju i varenda jacka. Men min höll faktiskt rätt bra kvalitét. Antat att den från CC är rätt tunn men det gör inget.

Hur tvättar du din? Tror jag körde handtvättsprogrammet på maskinen och färgen är halvt borta över jackan. Ser förjävligt ut. Antingen så måste den fastnat och färgen "slagits" sönder eller så reagerade den dåligt på tvättmedlet. Har för mig det stod att den inte skulle kemtvättas och att man skulle köra just handtvätt (kanske inte i maskin men men)

Har en SI-tröja, en dyr made in Italy som blev förstörd också men det måste varit tvättmaskinen i tvättstugan där jag bodde då. För är typ 3 plagg som pajat i den, den dyra tröjan och så en billig tröja och billiga byxor.

Edit: någon som handlat på www.altibravo.se ? Är enda sidan jag hittar ett plagg jag gillade som jag söp bort haha. Men sidan verkar rätt skum.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2017-05-03 kl. 20:35.
Citera
2017-05-03, 20:51
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Okej. Ja hål av cigg/bengaler har man ju i varenda jacka. Men min höll faktiskt rätt bra kvalitét. Antat att den från CC är rätt tunn men det gör inget.

Hur tvättar du din? Tror jag körde handtvättsprogrammet på maskinen och färgen är halvt borta över jackan. Ser förjävligt ut. Antingen så måste den fastnat och färgen "slagits" sönder eller så reagerade den dåligt på tvättmedlet. Har för mig det stod att den inte skulle kemtvättas och att man skulle köra just handtvätt (kanske inte i maskin men men)

Har en SI-tröja, en dyr made in Italy som blev förstörd också men det måste varit tvättmaskinen i tvättstugan där jag bodde då. För är typ 3 plagg som pajat i den, den dyra tröjan och så en billig tröja och billiga byxor.

Edit: någon som handlat på www.altibravo.se ? Är enda sidan jag hittar ett plagg jag gillade som jag söp bort haha. Men sidan verkar rätt skum.
Handtvätt på exklusivare och fragila plagg för helvete Aldrig maskin.
Citera
2017-05-03, 21:02
Medlem
Aleopas avatar
Citat:

Ja, har nån handlat där? Håller ju adidas.com-reapris
Citera
2017-05-03, 21:10
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Handtvätt på exklusivare och fragila plagg för helvete Aldrig maskin.
Har alltid kört handtvättsprogrammet i tvättmaskin på såna plagg. Alltså de ligger och guppar i maskinen bara, maskinen roterar inte. Har funkat varje gång förutom en. Sen är det klart att vanlig handtvätt är mer säkert än handtvättsprogram i maskin men men där får jag skylla mig själv lite, det köper jag. Känns lite osäkert det där, vissa dyrare plagg kan man blanda hej vilt med fel färger och vanlig 40graders tvätt medan andra knappt går att andas på.

Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Ja, har nån handlat där? Håller ju adidas.com-reapris
Ja jävlar. Kollade bara ett plagg först men finns ju mycket billigt där. Väldigt skum sida dock, sett en annan som ser likadan ut också fast har andra priser och heter nåt annat. Fake?
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2017-05-03 kl. 21:13.
Citera
2017-05-05, 16:53
Avstängd
konstapels avatar
Angående handtvätt så har Via (ja, tvättmedlet) en guide för "riktig" dito:

https://www.via.se/tvattips/handtvatt-sa-har-gor-du/

Dock kan alla moderna tvättmaskiner tvätta mycket ömtåliga kläder om man kör med handtvättsprogrammet på den men det händer som sagt ibland att det inte funkar. Då får man göra som på mormors tid.
Citera
2017-05-10, 22:24
Medlem
Hur är Napapijri i storlekarna? Tänker främst på en rainforest summer. Är 1,77 väger 70-75, har L i allt från SI men då är det lite loose fit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in