Citat:
Det är stor skillnad på "öppna dörrar" och att försöka gå in och ta över och styra i barns liv efter att de flyttat hemifrån...
Om du blir tillsagd att "komma och ta över" så tränger du dig inte in .. vilket du hävdade att du skulle göra .. köra över, ta över och tränga dig på ..
Vem som är bäst förälder är väl en meningslös diskussion .. tycker du inte det?
Eftersom man tog upp detta med "redigerade bilder" från försvaret så är det givetvis viktigt att förstå skillnaden på retuscherade och redigerade .. Advokaten verkar inte förstå den .. och hur sannolikt är det att rättens ledamöter är intresserade av foto och förstår skillnaden ...?
I övrigt är jag hobbyfotograf och inte heller insatt i alla tekniker ... men jag vet skillnaden på retuschera och redigera både utifrån mitt hobbyintresse och för att jag arbetat med kretskortstillverkning som ung -- där båda teknikerna användes, i olika syfte och i olika stadier i bearbetningen...
Om du blir tillsagd att "komma och ta över" så tränger du dig inte in .. vilket du hävdade att du skulle göra .. köra över, ta över och tränga dig på ..
Vem som är bäst förälder är väl en meningslös diskussion .. tycker du inte det?
Eftersom man tog upp detta med "redigerade bilder" från försvaret så är det givetvis viktigt att förstå skillnaden på retuscherade och redigerade .. Advokaten verkar inte förstå den .. och hur sannolikt är det att rättens ledamöter är intresserade av foto och förstår skillnaden ...?
I övrigt är jag hobbyfotograf och inte heller insatt i alla tekniker ... men jag vet skillnaden på retuschera och redigera både utifrån mitt hobbyintresse och för att jag arbetat med kretskortstillverkning som ung -- där båda teknikerna användes, i olika syfte och i olika stadier i bearbetningen...
Ok. Jag skrev ett mindre genomtänkt inlägg där andemeningen var att jag tycker att föräldrarna kunde hjälpt dem att komma iordning lite när de nu var nyinflyttade, nyförlösta, utfattiga samt har diagnoser som kräver lite struktur i tillvaron. Inget jätteviktigt eller något som behöver dissikeras, utan mer ett "tänka högt-inlägg". Vi kan släppa det.
Jag är heller inte intresserad av hur man fotograferar, redigerar, retuscherar osv.
Utan det jag funderar över är när advokaten säger: "Här har vi ett välmående barn", och "här ser vi en skugga"...När A&E själv påtalat att: "Här är märkena som kommer från att Alex hållit för hårt", och "här är märket efter kontrollen" samt andra märken de inte kunnat förklara men ändå "erkänt" existerar.