2017-05-06, 18:11
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaegarn1337
slits en slitsula i gummi mindre än lädersula? jag trodde bara man la en tunn gummisula på halva lädersulan men har alltid tänkt att den slits mer än lädersula
Den slits långsammare och är enklare och billigare att byta. Man lägger den mycket riktigt bara på halva ytan, i hålfoten vore den till ingen nytta alls.
Citera
2017-05-06, 18:19
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
sen om man jämför mot tex snoretts utbud. är det mer värt att köpa kvalitetsskor rent ekonomiskt?

jag vet att dom är snyggare men undrar ur ett ekonomiskt perspektiv
Alltså de få gånger jag köpt "finskor" på Scorett så har de hållt ett par månader, trots en prislapp på omkring en tusenlapp. Mina RM Williams och C&J är väl inne på sitt femte år nu och trots flitigt användande har jag inte behövt uppsöka skomakare en enda gång. You do the math...
Citera
2017-05-06, 19:33
Bannlyst
Så fort man hittar ett par snygga stilfulla sneakers så är de i stort sätt slutsålda överallt när det kommer till de större storlekarna. Varför producerar de inte nytt när de ser efterfrågan?
Citera
2017-05-07, 10:32
Medlem
Citat:
jag har hört att man inte ska lägga på slitsula i gummi på lädersulor?

Jag ser inte riktigt poängen med det. Vid någorlunda normalt användande håller bra lädersulor i flera år, och då kan man väl kosta på sig att sula om dem vid behov.
Citera
2017-05-08, 20:59
Medlem
DrRockzos avatar
Har problem att hitta loafers som sitter bra. Om jag hittat en storlek som har jobbigt hälglapp men som sitter bra när man stoppar i en iläggssula, innebär det att jag borde kunna gå ner en halv storlek utan problem och slippa en ful isolerande iläggssula?

Alltså, kan man generalisera att en iläggssula bygger ca 0,5 i UK storlek?
Citera
2017-05-08, 22:43
Medlem
BenjaminGrahams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrRockzo
Har problem att hitta loafers som sitter bra. Om jag hittat en storlek som har jobbigt hälglapp men som sitter bra när man stoppar i en iläggssula, innebär det att jag borde kunna gå ner en halv storlek utan problem och slippa en ful isolerande iläggssula?

Alltså, kan man generalisera att en iläggssula bygger ca 0,5 i UK storlek?

Tror man brukar säga 0.25 i storlek för en iläggsula. Fick med ett par när jag köpte mina C&J Sydney och de var då eleganta.
Citera
2017-05-09, 11:48
Medlem
DrRockzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenjaminGraham
Tror man brukar säga 0.25 i storlek för en iläggsula. Fick med ett par när jag köpte mina C&J Sydney och de var då eleganta.
Tack för info!
Citera
2017-05-10, 12:54
Medlem
Vad är detta för sida? Scam?
http://www.stckitchensandbathrooms.co.uk/spring-mens-shoes-c-1.html
Citera
2017-05-10, 14:33
Medlem
DrRockzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Fox81
Ser väldigt oseriös och suspekt ut, hade inte vågat handla där. C&J-skor för 90 pund? okej...

Någon som vet hur Carmina står sig mot C&J kvaltetsmässigt? Är sugen på en polo suede cavendish tassel loafer men ser att Carmina har liknande för ca 1 500 kr mindre. Någon som vet?
Med tanke på att mocka inte åldras så värdigt så är det kanske dumt att betala mer för en cavendish?
Citera
2017-05-10, 14:36
Medlem
MrGallaghers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrRockzo
Ser väldigt oseriös och suspekt ut, hade inte vågat handla där. C&J-skor för 90 pund? okej...

Någon som vet hur Carmina står sig mot C&J kvaltetsmässigt? Är sugen på en polo suede cavendish tassel loafer men ser att Carmina har liknande för ca 1 500 kr mindre. Någon som vet?
Med tanke på att mocka inte åldras så värdigt så är det kanske dumt att betala mer för en cavendish?
Jag har ett par cavendish som är underbara men Carmina lämnar i princip samma värde. Överlag tycker jag att C&J skenat iväg ordentligt i pris de senaste åren. Jag hade helt klart valt Carmina om det inte finns något verkligt speciellt i cavendish du vill åt.
Citera
2017-05-10, 19:24
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Fox81

Ja, och en riktigt illa maskerad bluffsida också. Måste vara en kapad domän eller att de glömt att förnya domänavtalet. STC Kitchens & Bathrooms är som namnet antyder i själva verket ett företag som arbetar med interiörer.
Senast redigerad av JohnnyDungeon 2017-05-10 kl. 19:29.
Citera
2017-05-10, 19:35
Medlem
InnesIs avatar
Hur ser ni på sommarskor?

Jag har problem nämligen. Jag gillar verkligen stilrena och klassiska svarta läderskor. I vissa fall i andra färger också. Men på sommaren blir det på tok för varmt. Kan vara knepigt att matcha med shorts också. Sneakers känns ofta för sportigt, speciellt nu när jag blivit äldre. Dessutom har de flesta en platt sula vilket är döden för mina fötter. Och helt ärligt, seglarskor är ganska fult kan jag tycka.

Vad finns det för alternativ?

http://images.menswearhouse.com/is/image/TMW/MW40_4063_02_JOHNSTON_MURPHY_BLACK_MAIN?$40Zoom$ (bara som exempel på typen av skor jag gillar, lägger inget i övrigt i exakta modellen på bilden - det är inte vad jag vill diskutera).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in