2017-05-10, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
Jag ligger låååångt efter med läsning här i tråden. Men det jag reagerade mest på infetta klippet är hur hon anklagar fd polispojkvännen för att ha velat bli hennes pimp 😳. Säkert ngt som redan har diskuterats här i tråden, men jag har lyckats missa det helt. delse

Han har ju diskuterats tidigare (tex om han kan ha mörkat ngt i utredningar). Så antingen kastar hon skit omkring sig för att skydda sig själv, eller så kanske en polisanställd börjar ligga pyrt till.
Har hon verkligen haft "en polispojkvän"? Jag har inte läst hela FUP men nog borde den här "polispojkvännen" finnas bland vittnen i FUP om det inte är så att hon lämnat uppgifterna om honom först nu, under
rättegången. Det som står i FUP när det gäller annat än teknisk bevisning har egentligen inte så stor betydelse om MGM, BO eller vittnen ändrar sina utsagor. Vilket Johanna verkar göra. Antagligen för att jävlas samt för att förlänga processen.
Citera
2017-05-10, 18:48
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Bullseye . Mitt i prick!

Och trots allt skit som ändå framkommit, hustrumisshandel (aki och JJ), knark, våld, fyllekörningar, misstanke om mord nära anhörig, etc etc), så hör och häpna, så får de behålla sina små BARN!!!!

Och JB sitter i en soc-lgh, hyran betald av soc, och lagar och äter plankstek med oxfile, transfererar pengar mellan konton på minst 78 000 kr.......och arbetslöse JJ lånar ut 100 000 skr till Jm, bara så där......

Min anhörige blev av med sitt lilla barn till sochaggorna för bra,bra,bra mycket mindre än så!!!!

Faan vad ARG jag blir....."lika inför socialtjänstlagenlaaaagen"......hahahaaa, my ass!!!

Heja svenska skattebetalarna

Det du skriver är tankeväckande och fyllt av allvar, men jag hittade ändå en infallsvinkel som inte är helt fri från humor IMO.

När JB tillfrågas om vad hon gör 2016-08-03, när Göran och Anki knivades, så åt hon och JJ plankstek.
Om jag nu har en gourmetådra så får den mig att mera fokusera på intagning än tillagning, men hon använde ett ord om tillagningen som fick mig att reagera. Så skulle inte jag uttrycka mig.

"JB tillfrågas om vad hon gjorde den 3 augusti 2016. Hon säger att hon och JJ var hemma på kvällen och åt plankstek som Julia tillagade. Hon minns detta eftersom hon fått "plankor" av JM några dagar tidigare och att det var mycket jobb med dessa såsom att olja in och bränna dem i ugnen. Julia tror att de kan ha ätit vid 19.00-tiden eller 20.00-tiden."

Tilla_ggsprotokoll_III_2017-04-12__del_2__3_.pdf, sid 290.

Säger man så?
Jag brukar försöka att inte bränna maten...

Citera
2017-05-10, 18:50
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det du skriver är tankeväckande och fyllt av allvar, men jag hittade ändå en infallsvinkel som inte är helt fri från humor IMO.

När JB tillfrågas om vad hon gör 2016-08-03, när Göran och Anki knivades, så åt hon och JJ plankstek.
Om jag nu har en gourmetådra så får den mig att mera fokusera på intagning än tillagning, men hon använde ett ord om tillagningen som fick mig att reagera. Så skulle inte jag uttrycka mig.

"JB tillfrågas om vad hon gjorde den 3 augusti 2016. Hon säger att hon och JJ var hemma på kvällen och åt plankstek som Julia tillagade. Hon minns detta eftersom hon fått "plankor" av JM några dagar tidigare och att det var mycket jobb med dessa såsom att olja in och bränna dem i ugnen. Julia tror att de kan ha ätit vid 19.00-tiden eller 20.00-tiden."

Säger man så?

Hon menar väl att olja och bränna in plankorna?
Citera
2017-05-10, 18:54
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Hon menar väl att olja och bränna in plankorna?

Tack! När du säger det förstår jag!

Hon fick plankorna och inte köttet av JM!

Jag har bara ätit på planka på restaurang, så jag har aldrig funderat på hanteringen av "träbitarna".

Jag som fick för mig att dom gav begreppet genomstekt/"well done" en helt ny innebörd.

Citera
2017-05-10, 18:55
Medlem
Skulle varit intressant om dom tagit lite hår från JM och testat mot droger, om inte annat för att få se om hon bara är knäpp el om droger är inblandade också vilket är troligt..

Varför finns inget om Görans Obduktion?
Citera
2017-05-10, 18:55
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Kan hon sova bort 3 dagar genom att käka atarax kan vi nog utesluta att hon tar andra droger på utsidan, det är,som du säger, allt annat än kraftfull medicin 😉

En av hennes lappar var skriven på´baksidan av en medicinlapp (båda sidor finns på bild i fup) där stod det att hon hade Venlafaxin.
Citera
2017-05-10, 18:57
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Har hon verkligen haft "en polispojkvän"? Jag har inte läst hela FUP men nog borde den här "polispojkvännen" finnas bland vittnen i FUP om det inte är så att hon lämnat uppgifterna om honom först nu, under
rättegången. Det som står i FUP när det gäller annat än teknisk bevisning har egentligen inte så stor betydelse om MGM, BO eller vittnen ändrar sina utsagor. Vilket Johanna verkar göra. Antagligen för att jävlas samt för att förlänga processen.
Jo han ska vara med, om jag har fått rätt för mig så är det vittnet som berättar om hur deras förhållande tog slut och hur han drog till Afghanistan (FN-tjänst trodde jag). Han avböjde också till slut att intervjuas och hänvisade till att han "sagt allt".

Hoppas nu att jag blir rättad om jag har fel!
Citera
2017-05-10, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Jag har svårt att förstå inställningen att det är bevisat att JM är skyldig till anstiftan av mordet och mordförsöket i sommarstugan.
OK det finns tunga indicier, men pojkvännens utpekande av henne är behäftat med brister:
1) Han har en dokumenterad våldshistorik
2) Han är narkoman och en drogberoende är inte tillförlitlig överhuvudtaget, men i synnerligt behov av pengar vilket ytterligare är ägnat att ifrågasätta hans vittnesmål
För mig finns det helt uppenbart rimligt tvivel på hans vittnesmåls tillförlitlighet, och särskilt i mordmål måste beviskraven ställas högt.
Förstår därför inte att t ex Leif G W förklarar henne för redan dömd. Däremot förstår jag Sven-Erik Alhem som menar att hon kan gå helt fri.
Mohammad R kommer att dingla rejält under förhören och alla punkter du anger kommer att smula sönder hans berättelse om Johannas inblandning, hans droganvändning kommer att beskrivas som tyngre än tungt-
hans beskrivning/beskyllning av Johanna som anstiftare kommer att ifrågasättas och istället ger Johanna bilden av en trasig gatpojke som hon hjälpt - hennes välgörenhet och omsorger har han använt för att ljuga och svika hennes godhet. Johanna har redan nu börjat beskriva sig som den goda gudinnan som hjälper andra på alla sätt.
Men bevisen finns ju i form av vittnesmål från också hennes egna barn. Så även Johannas argument att trasa sönder Mohammeds vittnesmål -det kommer inte att hålla.
Men hon är slipad och vi kommer att få se mycket av hennes försvarstaktik. Hu a.
Citera
2017-05-10, 18:59
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
En av hennes lappar var skriven på´baksidan av en medicinlapp (båda sidor finns på bild i fup) där stod det att hon hade Venlafaxin.

Jo, men den har hon käkat i 15 år (?) och klagade hon inte på att hon vid första besöket hos polisen inte fick sin medicin?
Citera
2017-05-10, 19:00
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
Jag ligger låååångt efter med läsning här i tråden. Men det jag reagerade mest på infetta klippet är hur hon anklagar fd polispojkvännen för att ha velat bli hennes pimp 😳. Säkert ngt som redan har diskuterats här i tråden, men jag har lyckats missa det helt.

Han har ju diskuterats tidigare (tex om han kan ha mörkat ngt i utredningar). Så antingen kastar hon skit omkring sig för att skydda sig själv, eller så kanske en polisanställd börjar ligga pyrt till.
Jag tror hon introducerade detta med att polisen skulle ha varit hallick i gårdagens rättegång. Hon nämnde det liksom i förbifarten med en bitter ton.

Huruvida denna polis har handlat felaktigt på något vis vet vi ju inte. Jag kommer dock betrakta honom som fullkomligt oskyldig tills något med substans har presenterats. Jag tror just syftet med JM:s uttalande är kompromettera honom som någon slags elak hämnd i största allmänhet. Hon tycker att det är så jäkla orättvis att hon är i den sitsen hon är, hon hatar alla. Hon skulle tveklöst vilja hämnas på nämndemän och åklagare också. Hon har väldigt mycket ilska i största allmänhet.

...eller som en annan välkänd psykopat (massmördaren Eric Harris) sa: "I hate the fucking world".
Citera
2017-05-10, 19:01
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Jo, men den har hon käkat i 15 år (?) och klagade hon inte på att hon vid första besöket inte fick sin medicin?

Jo det vill jag minnas också. Men om hon har den lappen i häktescellen lär hon ju ha fått den sen.
Citera
2017-05-10, 19:02
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma

Säger man så?

Ursäkta att jag lägger mig i ang plankorna när de har oljats in så måste oljan brännas in i träet, detta görs i ugnen.

Plankstek/biff med mos och lite tillbehör serveras på en träplanka.

+2
Senast redigerad av Smhf 2017-05-10 kl. 19:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in