2017-05-10, 17:42
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Lägger man sig i saker som man inte har någonting med att göra och rör till det (Valet) så är det nog dags att lämna tillbaka sin anställningsbricka. Comey kunde ha skött allt snyggare i bakgrunden, utan en massa uttalanden mitt i. Han är ingen politiker och skall hålla sig ifrån uttalanden om det inte är av stor vikt som exempelvis :

Idag kommer vi att åtala Clittan för bla bla bla. Han är helt enkelt för pratglad och gillar rampljuset lite för mycket. Sen hur han påverkade valet vet ingen, det kan ha varit till Clintons fördel och det kan ha varit för Trumps fördel. Han passar inte som en hög chef inom FBI. Det är lite för osäkert inom FBI då flera visat stort missnöje gentemot Comey hur han hanterat vissa saker. Det tycker jag säger att då ska man inte vara chef.

Jag kan absolut se att Comey har klantat sig, men det är jätteudda och en aningen misstänktsamt att han väntar så lån tid med avsked, och dessutom inte ens säger till Comey, utan Comey fårr veta det via TV.

Citat:
Ursprungligen postat av TheStifmeister
Och det gör inte alla politiker dina dumma PK-fjolla? Du har röven så intryckt i CNN och Aftonbladet

#MAGA!!!!!

Ser varken CNN eller läser Aftonbladet, men nej, Donald Trump kommer inte göra som han tutade i er, och han är inte en del av er heller. Säg mig, vem förutom Comey har blivit "out-swamped"? Snubben har ju anställt så många Goldsachs-medlemmar att det är helt sjukt att ni tror på "Drain the Swamp".
2017-05-10, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Melt down bland libtardens:

Ambassador Kislyak and President Trump / Посол С.Кисляк и Президент Д.Трамп

https://twitter.com/RusEmbUSA/status/862324158646165506

Nu sket väl sig demokraternas argument om att det var "olagligt" för Flynn att prata med honom.

Trump trollar hårt nu.
2017-05-10, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Såna här saker tar lång tid, med Nixon tog ju det 1år.
Och då hade man mer eller mindre tagit Nixon med handen i kakburken.

Så förvänta dig bra mycket längre tid, för det är så det fungerar.
Rätt lusigt och prata om ryssofob, där står sig R som etta.
Ja, ända tills Trump slickar röv med Putin.
Helt plötsligt är ryssland R´s bästa vänner, mycket roande.

Och nästa månad när R är tillbaka och ogilla ryssar, som kommer Trumpfanatikerna säga de alltid hatat ryssland.

Och det är så det fungerar i R idag, enda dagen älskar man en sak, för dagen efter hata samma sak.
Och R väljare låtsas om att det som är för dagen är det enda rätta, och sen kommer dessa kappan efter vinden bara fortsätta.
Det är ett skådespel som är galet, och en del av R som är här, förstår inte ens hur det ser ut.
Vilken kakburk syftar du på?
Du vet att WATERGATE var en setup va?
2017-05-10, 17:53
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Såna här saker tar lång tid, med Nixon tog ju det 1år.
Och då hade man mer eller mindre tagit Nixon med handen i kakburken.

Så förvänta dig bra mycket längre tid, för det är så det fungerar.
Rätt lusigt och prata om ryssofob, där står sig R som etta.
Ja, ända tills Trump slickar röv med Putin.
Helt plötsligt är ryssland R´s bästa vänner, mycket roande.

Och nästa månad när R är tillbaka och ogilla ryssar, som kommer Trumpfanatikerna säga de alltid hatat ryssland.

Och det är så det fungerar i R idag, enda dagen älskar man en sak, för dagen efter hata samma sak.
Och R väljare låtsas om att det som är för dagen är det enda rätta, och sen kommer dessa kappan efter vinden bara fortsätta.
Det är ett skådespel som är galet, och en del av R som är här, förstår inte ens hur det ser ut.
Ha! Några som verkligen har visat upp ett vindflöjelbeteende är väl D. Det har väl om inte annat den senaste händelsen visat. Comey blir sparkad men av fel anledning tydligen. Massiv kognitiv dissonans!
2017-05-10, 17:53
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Jag kan absolut se att Comey har klantat sig, men det är jätteudda och en aningen misstänktsamt att han väntar så lån tid med avsked, och dessutom inte ens säger till Comey, utan Comey fårr veta det via TV.

Ser varken CNN eller läser Aftonbladet, men nej, Donald Trump kommer inte göra som han tutade i er, och han är inte en del av er heller. Säg mig, vem förutom Comey har blivit "out-swamped"? Snubben har ju anställt så många Goldsachs-medlemmar att det är helt sjukt att ni tror på "Drain the Swamp".

Det kan helt enkelt vara en massa teknikaliteter innan. Det är inte en 7-Eleven anställd som ska få kicken. Sen att det läckte ut innan han fick reda på det personligen var illa skött. Men nu vet vi inte hur det kom ut. Media har ögon och öron överallt.

Sen kan det även vara så (jag spekulerar) att Comey var medveten om att han skulle få foten och därvid starta han en utredning mot Trump för att göra det krångligare.

Personligen tror jag att Trump har rört till det i hierarkin i Amerikansk politik och väldigt många som kanske inte riktigt gillat det börjar ta aktion mot han. Men som sagt , man kan bara spekulera.
2017-05-10, 17:55
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Vilken kakburk syftar du på?
Du vet att WATERGATE var en setup va?

Menar du på riktigt att Watergate inte hände eller vad?
2017-05-10, 18:00
Medlem
Det är så tydligt att media har en agenda. På AB kör man all in med massa negativa artiklar om allt från vilka kön människorna som Trump umgås med har, attackerar hans fru och anklagelser som är närmast konspiratoriska.

Kan de vara mer genomskinliga? Så kul att se
2017-05-10, 18:00
Medlem
President Trump on Wednesday defended his firing of James Comey, saying the former FBI director "was not doing a good job."

http://thehill.com/homenews/administration/332743-trump-defends-comey-firing-he-was-not-doing-a-good-job

Donald "Mussolini" Trump
2017-05-10, 18:01
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

(i min länk ovantill i mitt förra inlägg)

Newt Gingrich påpekar en viktig sak i klippet.

Comey uttalar sig offentligt (om det skall bli åtal eller ej), när hans jobb är att utreda. Utredningen lämnas sedan över till justitiedepartementet. De och ingen annan beslutar om ev. åtal.
2017-05-10, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStifmeister
Clapper har redan erkänt att det inte finns några bevis öht att samarbeta skulle ha skett mellan Trump och Ryssland så sluta spinna vidare på den lögnen nu

Underbart att han börjar "draina swampen" DRAIN THE SWAMP! PK-folket vet att deras chans är borta när denna utredningen inte visar något därför vill dom försöka ha kvar den sålänge som möjligt

Javisst , är det bra.
En ny fantastisk mur, magnifik mur
En ny strålande, fantastisk sjukförsäkring.
Ett totalt oerhört heltäckande muslimskydd, inga muslimer så långt ögat kan se.
Inga svarta människor i hela USA. det enda mörka i USA är kaffe och chokladkaka.
Arbetslösheten existerar inte , folket dansar och sjunger på gatorna.
Ingen kriminalitet, inga våldtäkter osv
Fantastisk ,lysande och superbra, eller hur!
2017-05-10, 18:10
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
(i min länk ovantill i mitt förra inlägg)

Newt Gingrich påpekar en viktig sak i klippet.

Comey uttalar sig offentligt (om det skall bli åtal eller ej), när hans jobb är att utreda. Utredningen lämnas sedan över till justitiedepartementet. De och ingen annan beslutar om ev. åtal.

Tack för länken!

Yes, jag förstår det helt och hållet, jag tycker fortfarande att det är shady, hur som så lär granskningar visa om det finns något udda med det här. Kanske inte.
2017-05-10, 18:15
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Tack för länken!

Yes, jag förstår det helt och hållet, jag tycker fortfarande att det är shady, hur som så lär granskningar visa om det finns något udda med det här. Kanske inte.

Du har en poäng, och jag skrev själv tidigare om tajmingen.., borde ju ha varit lättare/mera smärtfritt (politiskt) att ge Comey besked när Trump tog över. Det är ju då man brukar göra förändringar..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in