2017-05-10, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Morse
Nu orkar jag banne mig inte mer! Jag bor sedan många år i ett radhus och nu flyttade några nya grannar in nyligen. Herren betraktar sig tydligen som musiker på fritiden, däremot är han hantverkare till vardags. Flera kvällar i veckan och dessutom hela helgerna är han däremot helt hängiven åt sitt skapande. Den här musikern har förlagt sin musikstudio vägg-i-vägg med mitt vardagsrum och sovrum. Jag håller på att bli galen! Jag har lite hyggligt hintat om att han kanske skulle försöka att komponera med hörlurar och sjunga i något mindre omfattning, men han lyssnar inte på det örat. Att höra samma låt flera dagar i rad, gång på gång och med avbrott, spelfel och annat är extremt irriterande. Dessutom så saknar han helt sångförmåga. Nu vet jag hur Håkan Hellströms grannar sannolikt har det.

Är det bara att acceptera och sälja huset och flytta? Jag har bott här i många år och aldrig haft några störande ljud från grannarna, men den här mannen går mig på nerverna. Han kunde väl skaffa sig en replokal istället? Vad gör man?

Stör tillbaka, koppla din smartphone, surfplatta eller dator osv. till en eller två högtalare och spela upp porrklipp på nätet. Borde göra susen. Svårt att koncentrera sig på sina musikprojekt när man hör en slumpmässig tjej eller kvinna vrålar om hur blöt hemnes slida eller bakdörr är.
Citera
2017-05-10, 16:37
Medlem
jag själv har ett långtgående grannproblem

Bor i en ombildad etta, under hyrestiden så var närmaste grannparet endast ett alkisproblem, nu har dom börjat röka i omfattande mängder och all rök blåser in i min lgh via deras dörr och in genom min.

min lösning på detta har varit att ha portdörren öppen, som då ventilerar ut röken, men så fort jag öppnat den smyger fanskapen ut och stänger, vilket leder till att hela trapphuset kvävs i cigarillrök, även ner i källaren så sätter sig stanken.

Jag vet att det inte går att förbjuda boende att röka, och dom grannarna är så otrevliga och skrikiga att jag helt enkelt vill flytta.

Min fråga är dock, köper Migverket fortfarande lgh?
Tänkte detta som ett sista FUCK YOU till dom, då deras rökande sänker värdet på i stort sett hela fastigheten.

Typ, grattis jag flyttar - in kommer en näve associala rövstövlar från 3 världen istället och vänder upp och ner på tillvaron hos grannarna.

Och ja, jag har bett dom trevligt att sluta, dom bad mig dra åt helvete, sen har dom nekat i styrelsemöten om att dom inte röker.

Anekdot, första gången jag ringde polisen för att dom fyllebråkade så var kommentaren från LKC att: "Det är inte första gången folk ringer på dom, kan jag säga."
Citera
2017-05-10, 17:25
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedishkitsune
jag själv har ett långtgående grannproblem

Bor i en ombildad etta, under hyrestiden så var närmaste grannparet endast ett alkisproblem, nu har dom börjat röka i omfattande mängder och all rök blåser in i min lgh via deras dörr och in genom min.

min lösning på detta har varit att ha portdörren öppen, som då ventilerar ut röken, men så fort jag öppnat den smyger fanskapen ut och stänger, vilket leder till att hela trapphuset kvävs i cigarillrök, även ner i källaren så sätter sig stanken.

Jag vet att det inte går att förbjuda boende att röka, och dom grannarna är så otrevliga och skrikiga att jag helt enkelt vill flytta.

Min fråga är dock, köper Migverket fortfarande lgh?
Tänkte detta som ett sista FUCK YOU till dom, då deras rökande sänker värdet på i stort sett hela fastigheten.

Typ, grattis jag flyttar - in kommer en näve associala rövstövlar från 3 världen istället och vänder upp och ner på tillvaron hos grannarna.

Och ja, jag har bett dom trevligt att sluta, dom bad mig dra åt helvete, sen har dom nekat i styrelsemöten om att dom inte röker.

Anekdot, första gången jag ringde polisen för att dom fyllebråkade så var kommentaren från LKC att: "Det är inte första gången folk ringer på dom, kan jag säga."

Fixa tätare lister till dörrarna?
Citera
2017-05-10, 17:45
Medlem
ska testa. problemet jag har också är att det är en gamma traditionell dörrbrevlåda i en trädörr.

Men som sagt, ingen dum idé, bara jag som varit efterbliven och helt glömt det.
Citera
2017-05-10, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Fixa tätare lister till dörrarna?

ok, drog och köpte tätningslister på Clas olsson och det fungerade.

Nästan...

Min asgamla dörr har brevlådan huggen direkt i själva dörren, tätade där så gott det gick, men lite blåser in.

Hursom, ska även täta balkongdörren nu.

Tack för hjälpen.
Citera
2017-05-10, 20:11
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
ok, drog och köpte tätningslister på Clas olsson och det fungerade.

Nästan...

Min asgamla dörr har brevlådan huggen direkt i själva dörren, tätade där så gott det gick, men lite blåser in.

Hursom, ska även täta balkongdörren nu.

Tack för hjälpen.

Försök även prata med grannan och se om du kan få dom att täta sin dörr.
(Erbjud att göra det åt dom utan kostnad om dom trilskas, kanske räcker för att dom ska nappa, och skulle hjälpa resten av trappen.)

Bra lister kan även dämpa ljud om man har grannar som väsnas i trapphuset.
Senast redigerad av Sereena 2017-05-10 kl. 20:16.
Citera
2017-05-10, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Försök även prata med grannan och se om du kan få dom att täta sin dörr.
(Erbjud att göra det åt dom utan kostnad om dom trilskas, kanske räcker för att dom ska nappa, och skulle hjälpa resten av trappen.)

Bra lister kan även dämpa ljud om man har grannar som väsnas i trapphuset.

Gubbfan har dödshotat mig, så nej. Jag kan linda dom tätningslisterna runt hans strupe, det kan jag sträcka mig till.
Citera
2017-05-10, 20:43
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Gubbfan har dödshotat mig, så nej. Jag kan linda dom tätningslisterna runt hans strupe, det kan jag sträcka mig till.

Kan testa att ta upp lister på nästa möte utan att närmare gå in på varför utan tex påpeka ur bra det är för att hålla bekväm värme inne.
Citera
2017-05-11, 11:06
Medlem
E.Morses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tror faktiskt att du överdriver lite som du gör i andra trådar när det gäller helt andra ämnen, du verkar vara något av en mytoman faktiskt, litar inte alls på dig och dina påståenden. Det finns en tråd här på FB som avhandlar 90 decibel.

(FB) Hur högt är 90 decibel ?
(FB) Hur högt är 90 decibel ?

Ok, om inte du vågar, vill eller kan bemöta mig så fine med det men jag vill bara säga en sak, du kan ju inte räkna med att bara få ryggdunkningar på Sveriges största forum för debatt
Om vi nu skall diskutera vem som är mytoman:
http://www.dbdbdb.nu/ljudnivaer/
http://www.villaagarna.se/Tips-artiklar/I-mitt-kvarter/Gransvarden-for-buller/

Konsertarrangör respektive artikeln där bland annat Trafikverket talar om att 70 decibel är gränsvärdet för maximal ljudnivå på trafikstörd uteplats. Jag har 90 decibel INOMHUS.

Du är en förbannad foliehatt som vill misstänkliggöra mig för att jag säger emot din pojkvän Borgnäs i en annan tråd. Jag misstänker starkt att du borde underkastas psykologisk behandling. Och jag tänker inte bemöta dig mer eftersom det är lönlöst då du inte är öppen för någon form av argument, utan bara säger "du ljuger", "du är mytoman", "du är psykiskt sjuk" så fort man säger minsta lilla du inte håller med om. Vilket gör dig till en fullständigt vedervärdig människa.
Citera
2017-05-13, 15:44
Medlem
vdgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homeboy-
Driver du eller? Det enda jag hörde var dina fötter på golvet..

då har du uppenbarligen dåliga hörlurar / högtalare som inte tar emot ljudet.

Om du inte hör så kan jag försöka förklara. Det låter som om man står precis utanför en bil som har musik på högsta volym (iaf basen).
Citera
2017-05-20, 11:37
Medlem
Min granne brukar skräpa ner utanför porten.
Han har fått tillsägelse om detta flera gånger
av hyresvärden, men fortsätter. Igår så sa jag
till honom och det blev nästan slagsmål. Jag
trodde att han skulle sluta efter detta, men idag
så låg det skräp utanför porten igen...

Ska jag:

1. Lägga skräpet utanför hans dörr varje gång
det händer, eller...

2. Samla ihop skräpet i en plastkasse under en
längre tid och sedan tömma den utanför hans
dörr?
Senast redigerad av Mustellaminuta 2017-05-20 kl. 11:40.
Citera
2017-05-22, 16:40
Medlem
randones avatar
Jag blir snart helt knepig i luvan.. (jag ska gå till hyresvärden)
Jag har en tant över mig som stör sig på minsta lilla. Jag tycker själv att oljud är jobbigt så jag håller inte på och stör.
Men.. jag får visst inte diska, duscha, flytta på stolar i samband med städning, öppna balkongdörren.
För då knackar hon i golvet och har sig.
När jag drar i en stol, så måste hon protestera genom att dra ett bord.. vaafaaaaan?????

Jag börjar bli väldigt stressad av det här och jag vet inte riktigt hur klar hon är i huvudet, så det blir ju till hyresvärden jag måste gå.
Hon studsar även med nåt i golvet, låter som... en innebandyboll?
Det är dock oberoende av vad jag gör.
Jag är ju inte uppe på natten så det är ju ett vanligt liv jag försöker föra här.

Var tvungen att skriva av mig lite.
Men om någon vet vad det är för boll eller hjälpmedel hon studsar med i golvet får ju gärna skriva det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in