Citat:
Ursprungligen postat av
E.Morse
Det är väl ungefär det jag menar med hintar. Jag har inte sagt "Jag blir galen på din djävla musik" utan mer lite mjukt sagt honom att det är ju kul med musik, men kan han inte tänka sig att spela hemma hos någon vän ibland eller så eftersom jag tycker det är störande ibland. Han tyckte inte riktigt att det var min sak att lägga mig i, han spelar som han vill.
Nej, vanligt radhusområde utan några allmänna ytor alls. Vi har våra hus och så garaget, det är allt. Jag har faktiskt lagt en lapp i hans brevlåda i ett läge där någon ville hyra ut en källarlokal en bit härifrån billigt där förslaget var att ha den som just replokal (i annonsen alltså). Men den annonsen hamnade tillbaka i min brevlåda och någon hade skrivit "Nej tack" på den. Jag tror det handlar om principen, hans hus, hans regler.
Rimligen har väl området någon förening där frågan kan lyftas?
Även om det givetvis måste accepteras vissa störande moment vid dylikt leverne så finns det ju gränser.
Ta upp frågan där. Det är det mest frekventa rådet i tråden med.
1.Ta upp det med grannen ifråga först.
Detta har du gjort men han bryr sig inte om det.
2.Ta kontakt med värden/föreningen.
Detta är således nästa steg för att se vad dessa säger, kanske är någon mer som stört sig på det hela. Grannen åt andra hållet? Har du pratat med den grannen för att se om denne störs?
3.Nu kan man ju hyra även radhus, är det fallet för dig och du är med i hyresgästföreningen så ta det den vägen.
Man får givetvis ha vilka regler som helst i sitt eget boende så länge det inte stör andra. Vissa störande ljud får man ta men det finns som sagt gränser.När man har grannar som stör är det ofta så att dessa inte bryr sig om nämnda gränser.