2017-05-10, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja efter sexskandalen var hon ju hyffsat körd på arbetsmarknaden och hennes barn tog ju redigt avstånd när hon skyllde ifrån sig på ena dottern.
Hon ville mäkla fred hos döttrarna med utlovande om "skadestånd" men det bet väl föga. Akis pengar hade uteblivit, ingen arbetsmarknad tillgänglig, en pojkvän utan inkomst, snart ute ur lägenheten, päronens sommarbostad skulle säljas och "kassakorna" planerade att byta sommarhuset mot att kuska runt i världen i husbil och leva upp sina pengar.
Hon hade verkligen INGET kvar, bara misslyckanden på misslyckanden sprugna ur hennes egna pissiga förehavanden. Skammen var total och antagligen likaså känslan av att ALLA hade svikit henne (här begriper hon inte sin egen skuld, utan ser det självklart som andras ovilja och illvilja) och nu skulle hon hämnas allt och ta tillbaka från världen och dess människor det de hade berôvat henne.

Sorgsam och vedervärdig person och historia det här.
Hur det än går med Aki-mordet så gör det detsamma för utkomsten, hon kommer sitta i finkan tills tuttarna hänger ned på låren. Ledsamt för Akis familj bara att den delen aldrig klaras upp rent juridiskt. Det blir ett Mats Alm-slut på den delen gissar jag.

Hon kommer att sprida så mycket "salt i såren" hon förmår för att fördela "skulden" i någon annans knä, än i sitt eget.

Hon kommer inte att lyckas.
Citera
2017-05-10, 01:06
Medlem
lasternassummas avatar
Tidslinje JM + Aki – från möte till mord (version 3)
Jag tycker tidslinjen är central och fortsätter att förtydliga den.
Det behövs detaljerade tidslinjer också för dygnen runt mordet och veckorna efter.
Hoppas någon kan komplettera med dessa.

Enligt JM träffades hon och Aki i slutet av 2011 och flyttade ihop sommaren 2012.

Tidslinje
– JM och Aki träffades i slutet av 2011.
– 2012-07-27 köps huset på Kungsladugådsgatan.
– 2012-12-23 föddes tvillingarna.
– 2014-03-31 Göran köper lägenheten på Grankvistgatan som JM ska bo i.
– Våren 2014 säger JM till Aki att hon har "torpeder" som ska hänga Aki i ett träd.
– Giftermål i december 2014.
– Förfalskad livförsäkring i januari 2015.
– Troligt mordförsök i Egypten i februari.
– 2015-02-16 säljs huset på Kungsladugådsgatan. Kontrakt skrevs i oktober 2014.
– Aki flyttar hem till föräldrarna i april eftersom han är rädd för JM. Jag är osäker på datum.
– Aki träffar ny flickvän i maj 2015.
– Aki säger att han aldrig skulle åka frivilligt till stugan. JM säger att dom skulle "ha trevligt"/ha sex.
– Hittas drunknad intill bryggan i Hjälmaren i augusti 2015, med vatten i lungor som inte kommer från Hjälmaren.
– JM insisterade på att Aki skulle kremeras trots att det fanns önskemål om motsatsen.

Tydlig indiciekedja.
Jag har inte med detaljer för mord-kvällen/natten/morgonen här.

Det finns naturligtvis mer än jag noterat här, men jag tycker tidslinjen är central.

För fastigheter anges köpdatum enligt Lantmäteriet.

För att inte röra till det har jag utelämnat morddygnen och efterföljande diskussioner om obduktion och kremering, t.ex. Jag hoppas någon kan åstadkomma detta i separat inlägg.

Berätta gärna vad jag missat!

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-10 kl. 01:10.
Citera
2017-05-10, 01:08
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Jag tyckte vittnesmålen från Akis anhöriga var väldigt stark och samstämmigt i dag. Både Akis mamma och hans två systrar var viktiga att höra tror jag. De berättade mycket om att Aki inte var aggressiv eller höll på med knark (som JM påstått). De kunde också intyga att han varit rädd för JM.

Här en ljudupptagning till med JM från dagens förhandling: https://www.youtube.com/watch?v=f_HO4ekI5Vg

Rösten låter väldigt så där lesbisk/överklassaktig (hittar inga bättre ord). Påminner om hur Jackie Ferm pratar.
Helt fantastisk skamlös inställning till att ljuga och kanske speciellt i ett polisförhör när hon idag fick frågan om hon har jobbat som call-girl som hon ganska detaljerat och utförligt har berättat om i förhören. "-Men det tog jag ju tillbaka!". "Jaha!", liksom...
Citera
2017-05-10, 01:09
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, det kommer från polisen!

Polisen frågar Anki i förhör om hon känner till denna drunknings"olycka" med fosterbarnet. Och sedan tillägger Anki att JM hade en "fosterflicka" efter "drunkningen" som också dog och att det var "mycket konstigt det där".
Kan ju vara : ( trumvirvel ) : en hållhake
Citera
2017-05-10, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
2012 vill jag minnas, det var då JM fick sin mille under året. Hon var dessutom gravid och hade köpt hus med Aki. Om jag inte blandar ihop tidslinjen. Rätta mig gärna om jag har fel.

Tack. Det verkar vara hennes modus-operandi, graviditet-giftermål-tanka pengar ut make/pappa Kassa-ko/skilsmässa eller ond bråd död om det inte passar hennes planer (Aki lämnar henne).
Citera
2017-05-10, 01:13
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Jag har läst förhören medet Anki och på frågan om hon visste om något barn avlidit svarade hon att det hade hon inte hört. Blir därför förvånad då det tas upp här som om det ska vara fallet.
Har inte fup tillgängligt nu så jag kan inte kontrollera vad som sas, om det är så att jag har missat något.

Det står mer i typ förhör 2 med Anki.......
Citera
2017-05-10, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, det kommer från polisen!

Polisen frågar Anki i förhör om hon känner till denna drunknings"olycka" med fosterbarnet. Och sedan tillägger Anki att JM hade en "fosterflicka" efter "drunkningen" som också dog och att det var "mycket konstigt det där".

Nja, inte riktigt så jag fattade det. Anki kände inte till att något barn drunknat. Däremot att ett dött. Inte helt kristallklart väl att det handlar om två barn. Eller har någon ett citat?
Citera
2017-05-10, 01:21
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
Ytterligare två ljudupptagningar från rättegången idag.
Här hörs Akis ena syster och mamma.
"Han satte barnen före sin egen säkerhet": https://www.youtube.com/watch?v=EqPYTD4UwVE
"Han var rädd för sin fru": https://www.youtube.com/watch?v=mRgxj3Dj4rc
Han var så rädd så han vågade inte annat än att gifta sig med henne. Man kan spåra underförstådda hot gällande barnen. - Ruggig och otäck människa; riktigt farlig och förrädisk natur som synes ha en inneboende lust att döda; att förstöra, förgöra och såra.

MR:s instinktiva känsla när han rädd och övergiven stod där med sin kniv vid hennes huvudgärd är högst förståelig.

Tror att JF vet i vilken ordning han ska spela ut korten och har svårt att se hur hon ska kunna slingra sig från mordet på AP. - Barnamörderskan CS blev så avklädd och provocerad av JF att hon till slut krävde en ursäkt för att besvara ytterligare frågor. - JF har inte riktigt kommit i gång än, och jag hoppas han på djupet har genomskådat även JM.
Citera
2017-05-10, 01:22
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Helt fantastisk skamlös inställning till att ljuga och kanske speciellt i ett polisförhör när hon idag fick frågan om hon har jobbat som call-girl som hon ganska detaljerat och utförligt har berättat om i förhören. "-Men det tog jag ju tillbaka!". "Jaha!", liksom...
1) Det är ett friskhetstecken vilket beror på att det heter kriminal" vården " och låter sanningen få finnas utan helt horribla straff När jag läser vissa kommentarer i den här tråden: svart / vitt ( två ytterliggheter ) inser jag att dessa enkom syftar till att bevara allting " hemligt " VARFÖR skulle JM fortsätta att ljuga/ fälla upp paraplyet om detta : för att ordningsmakten tydligt skulle visa att " allt "stöds till 100 % = då kan vi lika gärna lägga ner hela ordningsmakten dvs självutplåning, PKetnomaschosism & självmord osv 2) Jag tippade på att det skulle ta minst ett halvår för JM att bli " ren " i häktet och sedan kan hon börja stärka upp sej och förtälja hur många intressanta sammanhang är " ihopsnickrade " , hon får ju ändå livstid
Citera
2017-05-10, 01:25
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
hittar inte - denna information- ????

(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03
Citera
2017-05-10, 01:26
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Jag tyckte vittnesmålen från Akis anhöriga var väldigt stark och samstämmigt i dag. Både Akis mamma och hans två systrar var viktiga att höra tror jag. De berättade mycket om att Aki inte var aggressiv eller höll på med knark (som JM påstått). De kunde också intyga att han varit rädd för JM.

Här en ljudupptagning till med JM från dagens förhandling: https://www.youtube.com/watch?v=f_HO4ekI5Vg

Rösten låter väldigt så där lesbisk/överklassaktig (hittar inga bättre ord). Påminner om hur Jackie Ferm pratar.

Intryck från röst, uttryckssätt och dialekt
Jag tycker det låter mer som en "fjortis" än som en 42-åring…
Dialekten i gnällbältet är lite speciell. Det debatteras var det är som "värst", men det finns där som ett inslag i hur JM talar.
Kanske finns det ett inslag av arrogans i tonfallet? Möjligen återhållen arrogans.

Citera
2017-05-10, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Tidslinje JM + Aki – från möte till mord (version 3)
Jag tycker tidslinjen är central och fortsätter att förtydliga den.
Det behövs detaljerade tidslinjer också för dygnen runt mordet och veckorna efter.
Hoppas någon kan komplettera med dessa.

Enligt JM träffades hon och Aki i slutet av 2011 och flyttade ihop sommaren 2012.

Tidslinje
– JM och Aki träffades i slutet av 2011.
– 2012-07-27 köps huset på Kungsladugådsgatan.
– 2012-12-23 föddes tvillingarna.
– 2014-03-31 Göran köper lägenheten på Grankvistgatan som JM ska bo i.
– Våren 2014 säger JM till Aki att hon har "torpeder" som ska hänga Aki i ett träd.
– Giftermål i december 2014.
– Förfalskad livförsäkring i januari 2015.
– Troligt mordförsök i Egypten i februari.
– 2015-02-16 säljs huset på Kungsladugådsgatan. Kontrakt skrevs i oktober 2014.
– Aki flyttar hem till föräldrarna i april eftersom han är rädd för JM. Jag är osäker på datum.
– Aki träffar ny flickvän i maj 2015.
– Aki säger att han aldrig skulle åka frivilligt till stugan. JM säger att dom skulle "ha trevligt"/ha sex.
– Hittas drunknad intill bryggan i Hjälmaren i augusti 2015, med vatten i lungor som inte kommer från Hjälmaren.
– JM insisterade på att Aki skulle kremeras trots att det fanns önskemål om motsatsen.

Tydlig indiciekedja.
Jag har inte med detaljer för mord-kvällen/natten/morgonen här.

Det finns naturligtvis mer än jag noterat här, men jag tycker tidslinjen är central.

För fastigheter anges köpdatum enligt Lantmäteriet.

För att inte röra till det har jag utelämnat morddygnen och efterföljande diskussioner om obduktion och kremering, t.ex. Jag hoppas någon kan åstadkomma detta i separat inlägg.

Berätta gärna vad jag missat!

Jag har bara en allmän fundering.

Om hans lungfunktion var kraftigt nedsatt (exvis nerdrogning) borde det i sig inte förorsakat mindre intag av Hjälmarens algrika vatten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in