2017-05-09, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ja, det är faktiskt sant men inte i Sverige, tyvärr. Det här handlar om vårt grannland Finland. Där gör man en något annorlunda analys än vad vi gör:

Hela Afghanistan är inte i krig och återsändning är möjlig

http://www.migri.fi/for_media/meddelanden/pressmeddelanden/pressmeddelanden/1/0/hela_afghanistan_ar_inte_i_krig_och_atersandning_a r_mojlig_72951

Är finnarna fullblodsrasister eller klokare än oss?

Finland är enligt Arnstad och en drös vänsterliberaler ett rasistiskt land och en fasciststat. Vi andra kallar dem för att ha kontakt med verkligheten.
Citera
2017-05-10, 07:52
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aromatti
sånt här agerande ger inte många poäng i Eurovisionsammanhang
Från Ungern och Polen då som anser att Finland är ett vänsterliberalt feministhelvete.
Citera
2017-05-10, 07:56
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer

I min stad ...mitt i centrala staden...flyttade nyligen en asylant i 20-årsåldern från MENA in i en mycket attraktiv lägenhet som myndigheterna gett honom förtur till (kötiden är över 10 år i det området - för svenskar alltså). Av en händelse råkade jag läsa Migrationsverkets beslut om killen i fråga. Där stod det klart och tydligt att mannen saknade asylskäl i Sverige. Men eftersom killen till Migrationsverket uppgett att han gillar att knulla småpojkar som befinner sig i tidig pubertet, och att han hade förgripit sig på flera barn i sin hemby, så var det livsfarligt för honom att återvända hem. Han uppgav att byborna skulle ge sig på honom för vad han gjort mot småpojkarna. Migrationsverket tyckte det lät trovärdigt, och beviljade permanent uppehållstillstånd eftersom det vore för farligt att skicka hem honom!

Mmmm... Visst känns det rätt att att barnknullare beviljas asyl just för att dom är barnknullare.

Heja Sverige. Psykopatnation.
Citera
2017-05-10, 09:59
Medlem
Underligt att de så många i Sverige som hävdar det motsatta Men man kan inte sticka under stol med att de är helt säkert i hela Afghanistan finns ju såklart skithålor som är kaos. Men då kan man fly till en närliggande stad/by i Afghanistan. Samma med alla män som ska utvisas tillbaks dem kommer ju till kabul. I kabul kan dem börja om på nytt och starta nytt liv. Ingen har sagt dem måste tillbaks till sin gamla by.
Citera
2017-05-10, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
I min stad ...mitt i centrala staden...flyttade nyligen en asylant i 20-årsåldern från MENA in i en mycket attraktiv lägenhet som myndigheterna gett honom förtur till (kötiden är över 10 år i det området - för svenskar alltså). Av en händelse råkade jag läsa Migrationsverkets beslut om killen i fråga. Där stod det klart och tydligt att mannen saknade asylskäl i Sverige. Men eftersom killen till Migrationsverket uppgett att han gillar att knulla småpojkar som befinner sig i tidig pubertet, och att han hade förgripit sig på flera barn i sin hemby, så var det livsfarligt för honom att återvända hem. Han uppgav att byborna skulle ge sig på honom för vad han gjort mot småpojkarna. Migrationsverket tyckte det lät trovärdigt, och beviljade permanent uppehållstillstånd eftersom det vore för farligt att skicka hem honom.

Skulle du kunna länka till migrationsverkets beslut? Låter för dumt för att vara sant - om landet inte vore Sverige.
Citera
2017-05-11, 12:10
Medlem
Fler o fler länder tar nu beslut liknande detta.

Citat:
Somalierna ska hem

Ja, det kan man läsa i Jyllandsposten. De har påbörjat en indragning av uppehållstillstånden för dessa eftersom de anser att stora delar av hemlandet nu är tillräckligt stabilt.

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE9571198/flygtningenaevnet-fastslaar-i-foerste-afgoerelse-somalierne-skal-hjem/
Citera
2017-05-11, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Fler o fler länder tar nu beslut liknande detta.

Ja, det kan man läsa i Jyllandsposten. De har påbörjat en indragning av uppehållstillstånden för dessa eftersom de anser att stora delar av hemlandet nu är tillräckligt stabilt.

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE9571198/flygtningenaevnet-fastslaar-i-foerste-afgoerelse-somalierne-skal-hjem/

Haha om Danmark, Finland m.fl. börjar dra in uppehållstillstånden, så vet ni ju var de hamnar istället......det börjar på S men inte fan är det Somalia...eller Syrien...eller Sudan.
Senast redigerad av BiggestSnoozer 2017-05-11 kl. 21:34.
Citera
2017-05-12, 00:58
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iclypso
Jag har stött på en afghan som var beredd att kalla sig homosexuell, samt konvertera till kristendom, endast för att säga att han var förföljd i sitt hemland och därmed få stanna.

Tar dom hjälp av Kristna och Bögar,för att få stanna i Sverige. Då måste Basha Bashi och Islam vara skrämmande😂
Citera
2017-05-12, 08:53
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Eftersom han uppenbarligen hade ett jobb innan så får väl han göra vad fan han vill med sin arbetslöshet. Kravet är att man ska stå till arbetsmarknadens förfogande. Ansågs han göra det och han hade akassa är det väl hans bekymmer. Gick han på socialen däremot så skulle det inte funka då man måste visa upp sig regelbundet. Men jag antar att du hittar på den här historien eller i vart fall vinklar den lite.

Nejdå, true story. Han hade gjort sitt,för ett tag och ville plocka bidrag. vi tar ett snack emellanåt,så det är inga hard feeling så sätt.

Jag menar bara att.för vissa,är det lättare att välja och vraka bland olika bidrag.
Citera
2017-05-13, 20:36
Medlem
MonaSvisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Om jag inte missminner mig alldeles har även Sverige verkställt avvisningar i större skala med specialchartrade plan till Afghanistan nyligen.

Jag hittade 5 sådana fall mellan december 2016 och mars 2017.

WOW! hela 5 fall men var är de andra 160 000 som redan kommit då?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in