Citat:
Ursprungligen postat av
ForumApache
Ljuga, det är dom bra på.
Inte heller i Sverige säger lagen att ekonomiska flyktingar ska beviljas asyl....men det åsidosätts ju hela tiden.Det är ju bara för de ekonomiska flyktingarna att hitta på vilka fantasier och lögner som helst så beviljas de asyl i alla fall. Och så erbjuds de per automatik en levnadsstandard som vida överstiger en vanliga svensk pensionär och många andra svenskar. Myndigheter jobbar arslet av sig för att skämma bort de nyanlända på alla vis, förturer och gräddfiler till det mesta.
I min stad ...mitt i centrala staden...flyttade nyligen en asylant i 20-årsåldern från MENA in i en mycket attraktiv lägenhet som myndigheterna gett honom förtur till (kötiden är över 10 år i det området - för svenskar alltså). Av en händelse råkade jag läsa Migrationsverkets beslut om killen i fråga. Där stod det klart och tydligt att mannen saknade asylskäl i Sverige. Men eftersom killen till Migrationsverket uppgett att han gillar att knulla småpojkar som befinner sig i tidig pubertet, och att han hade förgripit sig på flera barn i sin hemby, så var det livsfarligt för honom att återvända hem. Han uppgav att byborna skulle ge sig på honom för vad han gjort mot småpojkarna. Migrationsverket tyckte det lät trovärdigt, och beviljade permanent uppehållstillstånd eftersom det vore för farligt att skicka hem honom.
Man vet fan inte om man ska skratta eller gråta. Antingen ljuger aset och ska kastas ut ur landet, eller så talar hans sanning om pedofilin och bör kastas i fängelse för många år framöver. Men i Sverige får han förtur till bostad, bidrag upp över öronen för resten av livet samt gratis sjukvård/utbildning och förtur och gräddfil i alla möjliga sammanhang. Och detta jublar regeringen och 87% av väljarkåren åt. Makalöst, tamejfan....stackars arma jäkla Sverige!