2017-05-09, 18:50
Medlem
Sperssons avatar
.
Att männens familjer bor kvar i hemländerna är väl tillräckliga bevis för att där går alldeles utmärkt att bo??

Man MÅSTE inte bo just i konfliktområden.
Citera
2017-05-09, 18:52
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Tyst nu. Sanning och fakta är imte intressant för rasisterna...

Och hur många utvisade rörde sig om? Sista fallet handlade om ~15 personer. Är vi generösa och extrapolerar blir det i runda slängar ~65 utvisade av 35000 skäggbarn, anhöriga och annat löske.
Citera
2017-05-09, 19:00
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ja, det är faktiskt sant men inte i Sverige, tyvärr. Det här handlar om vårt grannland Finland. Där gör man en något annorlunda analys än vad vi gör:

Hela Afghanistan är inte i krig och återsändning är möjlig

http://www.migri.fi/for_media/meddelanden/pressmeddelanden/pressmeddelanden/1/0/hela_afghanistan_ar_inte_i_krig_och_atersandning_a r_mojlig_72951

Är finnarna fullblodsrasister eller klokare än oss?
Dom är inte rasister. Dom eftersträvar att upprätthålla lagar och regler på ett effektivt men ändå rättssäkerhet sätt, och det gör dom ganska bra. Sverige hamnar i botten vad gäller lag och ordning. Sverige är minst lika rasistiskt om inte värre än finland men lagstiftande och upprätthållande av lagen är i botten.
Citera
2017-05-09, 19:30
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Det brukar ju inte vara så,att dessa människor inte vill återvända hem "på pappret". Semestern/Pensionen är en passande och fin tid att besöka eller flytta till krigets helvete för dessa s.k Sandfolken.

Kommer ihåg för flera år sen,när en f.d kollega blev permiterad. Ett riktigt skitjobb,men han ryckte bara på axlarna och sade sig vända till socialen och/eller försäkringskassan för vidare försörjning.

Personen ifråga skulle ägna denden betalda "fritiden" hemma i det oroliga hemlandet 😒
Eftersom han uppenbarligen hade ett jobb innan så får väl han göra vad fan han vill med sin arbetslöshet. Kravet är att man ska stå till arbetsmarknadens förfogande. Ansågs han göra det och han hade akassa är det väl hans bekymmer. Gick han på socialen däremot så skulle det inte funka då man måste visa upp sig regelbundet. Men jag antar att du hittar på den här historien eller i vart fall vinklar den lite.
Citera
2017-05-09, 19:32
Medlem
thegoodshepherds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ja, det är faktiskt sant men inte i Sverige, tyvärr. Det här handlar om vårt grannland Finland. Där gör man en något annorlunda analys än vad vi gör:

Hela Afghanistan är inte i krig och återsändning är möjlig

Är finnarna fullblodsrasister eller klokare än oss?

Behöver du verkligen ställa den frågan ?
Hoppas Sverige nu fördömer och erbjuder deras avisade en plats här.

Verkar som om ensamkommande ökar till Malmö igen, detta glädjer mig. Stackarna har säkert glidit rundor ensamma i Danmark i över ett år i väntan på att id kontrollerna ska försvinna.
Senast redigerad av thegoodshepherd 2017-05-09 kl. 19:35.
Citera
2017-05-09, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Det där är väl ett känt faktum,invandrare flyr "kriget" och "förföljelser" i forna hemlandet. När man sen får stanna i Sverige (får asyl),så åker man på semester till det "krigsdrabbade" hemlandet....

Jag har stött på en afghan som var beredd att kalla sig homosexuell, samt konvertera till kristendom, endast för att säga att han var förföljd i sitt hemland och därmed få stanna.
Citera
2017-05-09, 20:58
Medlem
Zests avatar
Perfekt. Klart och tydligt vad som gäller och vad som inte är accepterat i det land du kommer till.

Enkelt och framför allt tydligt - mer sånt här vore ju något att önska.
Citera
2017-05-09, 21:14
Medlem
KTKs avatar
Det har alltid varit en semester till många % av invadrrare här från att ha kommit från ett jobb i annat land med mat och tak och flak och sak hemma utan att granater briserar vid farstukvisten så sålla ut och separare och sortera och return to sender till deras okonflikt drabbade liv i Afgansistan
Citera
2017-05-09, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Ljuga, det är dom bra på.

Inte heller i Sverige säger lagen att ekonomiska flyktingar ska beviljas asyl....men det åsidosätts ju hela tiden.Det är ju bara för de ekonomiska flyktingarna att hitta på vilka fantasier och lögner som helst så beviljas de asyl i alla fall. Och så erbjuds de per automatik en levnadsstandard som vida överstiger en vanliga svensk pensionär och många andra svenskar. Myndigheter jobbar arslet av sig för att skämma bort de nyanlända på alla vis, förturer och gräddfiler till det mesta.

I min stad ...mitt i centrala staden...flyttade nyligen en asylant i 20-årsåldern från MENA in i en mycket attraktiv lägenhet som myndigheterna gett honom förtur till (kötiden är över 10 år i det området - för svenskar alltså). Av en händelse råkade jag läsa Migrationsverkets beslut om killen i fråga. Där stod det klart och tydligt att mannen saknade asylskäl i Sverige. Men eftersom killen till Migrationsverket uppgett att han gillar att knulla småpojkar som befinner sig i tidig pubertet, och att han hade förgripit sig på flera barn i sin hemby, så var det livsfarligt för honom att återvända hem. Han uppgav att byborna skulle ge sig på honom för vad han gjort mot småpojkarna. Migrationsverket tyckte det lät trovärdigt, och beviljade permanent uppehållstillstånd eftersom det vore för farligt att skicka hem honom.

Man vet fan inte om man ska skratta eller gråta. Antingen ljuger aset och ska kastas ut ur landet, eller så talar hans sanning om pedofilin och bör kastas i fängelse för många år framöver. Men i Sverige får han förtur till bostad, bidrag upp över öronen för resten av livet samt gratis sjukvård/utbildning och förtur och gräddfil i alla möjliga sammanhang. Och detta jublar regeringen och 87% av väljarkåren åt. Makalöst, tamejfan....stackars arma jäkla Sverige!
Citera
2017-05-09, 21:22
Medlem
de.Montforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Vi är helt enkelt klokare än svenskarna... Det är så jävla givet att jag förstår inte logiken i sveriges sketna politik...

När Sverige är förstört, vad ska ni göra?

Infiltera finska myndigheter för att destabilisera Finland som Sverige nu försvagas och görs instabilt.

Ni finnar använder er av något så skrämmande som rationellt och logiskt tänkande Beslut utgår ifrån hjärnan framför aktivism och hjärtat. Jag kan på ett sätt förstå varför Sverige är naivt i jämförelse med Finland, Danmark och Norge. Alla tre länderna drogs in i krig och hotades av främmande makt. Vi i Sverige har varit förskonade.
Senast redigerad av de.Montfort 2017-05-09 kl. 21:28.
Citera
2017-05-09, 21:57
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Om jag inte missminner mig alldeles har även Sverige verkställt avvisningar i större skala med specialchartrade plan till Afghanistan nyligen.

Jag hittade 5 sådana fall mellan december 2016 och mars 2017.

Sant, men en droppe i havet tyvärr. 5 plan per dag vore lagom, skulle ändå ta lång tid...
Citera
2017-05-09, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av de.Montfort
Infiltera finska myndigheter för att destabilisera Finland som Sverige nu försvagas och görs instabilt.

Ni finnar använder er av något så skrämmande som rationellt och logiskt tänkande Beslut utgår ifrån hjärnan framför aktivism och hjärtat. Jag kan på ett sätt förstå varför Sverige är naivt i jämförelse med Finland, Danmark och Norge. Alla tre länderna drogs in i krig och hotades av främmande makt. Vi i Sverige har varit förskonade.

Jag tror också att historien har betydelse i det skilda synsättet mellan Sverige och övriga nordiska länder.

Sverige är ett av de länder som varit mest förskonade från krig - men efter århundraden av fred tycks folket märkligt nog ha lessnat på fred, trygghet och välstånd och längtar efter blod, våld och action på gatorna. Det är som om svenska folkets självbevarelsedrift och sunda förnuft kollektivt satts ur spel och ersatts av en slags blind naivitet/dumhet. Det kommer att bli mycket ödesdigert för Svea.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in