2017-05-09, 00:15
Medlem
bockyboats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Skulle det kunna vara så att Alexander tappade kontrollen i den andra bemärkelsen? Och att han ruskade om henne, slog till henne eller what ever och hon skrek och skrek och så har Erika kommit ut ur duschen och frågat vad som hänt och han har varit ärlig och sagt att han "tappade kontrollen" och hon kunde i sin vildaste fantasi inte tänka att han menade "blev arg" utan tolkade det som fjärrkontroll eller handkontroll och då när hon genast gjorde den tolkningen så vågade han inte rätta henne, utan fick helt enkelt köra på den historien fortsättningsvis?

Exakt samma tanke har slagit mig, så nu är vi två om den.
Citera
2017-05-09, 00:26
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashyoshi
Det här med såret/svullnaden under tungan.. det finns något som heter "kort tungband". Om bebis har svårt att få till amningen och greppet runt vårtan, så kan man kolla tungbandet och eventuellt klippa det (såklart hos läkare). Förr gjordes detta genom att kirurgen hade en vass nagel som han skar tungbandet med..

Svullnad för att man försökt göra detta själv? Bara spekulationer. Är inte så värst insatt och hoppas innerligt att föräldrarna inte har orsakat sin dotters död

Det röda var inget sår och hon hade inte kort tungband konstaterades det på sjukhuset.

Att föräldrarna (eller; minst 1 förälder) orsakat Haileys död står ju bortom allt tvivel. Det är inget snack om saken. Frågan är vem, hur, när och varför. Om det varit medvetet, om det varit en olycka, hur det skett, i vilket sammanhang och när hon har tillfogats de olika skadorna, som hon fått vid flera olika tillfällen.
Citera
2017-05-09, 01:37
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashyoshi
Det här med såret/svullnaden under tungan.. det finns något som heter "kort tungband". Om bebis har svårt att få till amningen och greppet runt vårtan, så kan man kolla tungbandet och eventuellt klippa det (såklart hos läkare). Förr gjordes detta genom att kirurgen hade en vass nagel som han skar tungbandet med..

Svullnad för att man försökt göra detta själv? Bara spekulationer. Är inte så värst insatt och hoppas innerligt att föräldrarna inte har orsakat sin dotters död

Nej du är nog inte så insatt. Jag har läst hela FUPen 3701 sidor. Såklart att föräldrarna orsakat dotterns död. Men däremot så står det klart efter man läst att Erika är fullkomligt hjärntvättad av att vara värdelös och inte kunna någonting och helt förlita sig på allt som Alle säger. Hon har uppmärksammat alla blåmärken och konstigheter med babyn men inte valt att göra något åt det då han lugnat henne. Hon är helt mindfucked! Hon har garanterat inte lyft ett hårstrå på babyn då hon knappt vågade ta i henne för hon var rädd för att göra fel. Hon kommer sannolikt att dömas för att hon inte gjorde någonting.

Han ljuger extremt mycket om händelseförloppet. Det är speciellt bevisat om vad som hände natten då det tillkallades ambulans.
Min egen åsikt är att jag har svårt att tro att han skulle gjort något sexuellt med H. Han har säkert blivit aggressiv när hon inte legat och sovit hela tiden då han vill spela spela spela.
Citera
2017-05-09, 05:35
Medlem
Det verkar ju ganska sannolikt att Alex har skadat hailey, speciellt med tanke på att han faktiskt erkänt flera av blåmärkena med högst tvivelaktiga förklaringar.
Men att Erika skulle tro blint på hans förklaringar om att flickan har lätt att få blåmärken och så vidare känns ju knappast troligt, för OM man tror att ens barn fått blåmärken av naturliga orsaker så borde man inte spendera massa tid på att redigera bort dessa från kort.
Citera
2017-05-09, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Nej du är nog inte så insatt. Jag har läst hela FUPen 3701 sidor. Såklart att föräldrarna orsakat dotterns död. Men däremot så står det klart efter man läst att Erika är fullkomligt hjärntvättad av att vara värdelös och inte kunna någonting och helt förlita sig på allt som Alle säger. Hon har uppmärksammat alla blåmärken och konstigheter med babyn men inte valt att göra något åt det då han lugnat henne. Hon är helt mindfucked! Hon har garanterat inte lyft ett hårstrå på babyn då hon knappt vågade ta i henne för hon var rädd för att göra fel. Hon kommer sannolikt att dömas för att hon inte gjorde någonting.

Han ljuger extremt mycket om händelseförloppet. Det är speciellt bevisat om vad som hände natten då det tillkallades ambulans.
Min egen åsikt är att jag har svårt att tro att han skulle gjort något sexuellt med H. Han har säkert blivit aggressiv när hon inte legat och sovit hela tiden då han vill spela spela spela.

Jag är av PRECIS samma åsikt som du!
Citera
2017-05-09, 07:14
Medlem
Jag tror också han kan ha tappat kontrollen i den andra bemärkelsen och när han förstår att Erika tror han tappade fjärrkontrollen, så spelar han med på det, men hur det gått till rent konkret har han inte funderat ut och därför blir "rekonstruktionen" med fjärrkontrollen så löjlig.
Citera
2017-05-09, 07:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Något vittne talar om att de bytte kläder på barnet väldigt ofta vilket är märkligt eftersom man som förälder inte gärna vill utsätta nyfödda för att klä på och av utan att det behövs.

Jag gissar att E såg på barnet som en docka.
Citera
2017-05-09, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag gissar att E såg på barnet som en docka.

Hon verkar kraftigt influerad av en viss typ av "mammabloggar" som är rätt vanliga nu och där föräldraskapet framställs som så där rosenrött som Erika själv beskriver att hon trodde det skulle bli. I dessa bloggar kläs babyn oftast i Kapp Ahl Newbie-kläder som liknar den stil kungahuset klär sina barn i (japp, det gjorde Erika också) och babyn fotograferas med systemkamera ofta i miljöer inspirerade av Kungahusets babyfotograferingar, liggande/sittande utomhus inzoomade ibland t.ex höstlöv, pumpor eller dylikt (Erika valde äpplen). Hela grejen går ut på att man mår som en prinsessa om man är mamma och att tillvaron är perfekt (detta åstadkoms givetvis genom retuscheringar) och frekventa superlativ.

Tragisk är hela företeelsen.
Citera
2017-05-09, 07:52
Medlem
kentolles avatar
Någon här som var på rättegången igår?
Citera
2017-05-09, 08:04
Medlem
kentolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Hon verkar kraftigt influerad av en viss typ av "mammabloggar" som är rätt vanliga nu och där föräldraskapet framställs som så där rosenrött som Erika själv beskriver att hon trodde det skulle bli. I dessa bloggar kläs babyn oftast i Kapp Ahl Newbie-kläder som liknar den stil kungahuset klär sina barn i (japp, det gjorde Erika också) och babyn fotograferas med systemkamera ofta i miljöer inspirerade av Kungahusets babyfotograferingar, liggande/sittande utomhus inzoomade ibland t.ex höstlöv, pumpor eller dylikt (Erika valde äpplen). Hela grejen går ut på att man mår som en prinsessa om man är mamma och att tillvaron är perfekt (detta åstadkoms givetvis genom retuscheringar) och frekventa superlativ.

Tragisk är hela företeelsen.

Det är ju en bild som är ganska långt ifrån verkligheten som nybliven förälder
Citera
2017-05-09, 08:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cris7209
Rädd? Ok. Därav att hunden äkskade att busa med alex. Hunden blev helt tokig av glädje när alex lekte med honom eller kom hem efter o varit o handlat eller så.

Varför säger de att hunden var instängd på toa ibland för att den kissade överallt då?
Konstig sak att ljuga om i samman hanget.

Stängde de in Hailey där också, när hon gjorde för mycket väsen av sig?
Det känns som att de ser på barn och djur som leksaker som man plockar fram när andan faller på.

En annan tanke..
När man är en gamer som Alex, så brukar man ingå i lag när man spelar vissa av de spel han spelade. Man sitter alltså och kommunicerar med en gäng kompisar som ska utföra uppdrag tillsammans. Dessa måste ju ha något att säga om ifall Alex beteende ändrades efter det att Hailey föddes. Verkade han irriterad och stressad? Sa han ibland att han måste gå ifrån för att ta henne?

Långskott, men ändå.
Citera
2017-05-09, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Varför säger de att hunden var instängd på toa ibland för att den kissade överallt då?
Konstig sak att ljuga om i samman hanget.

Stängde de in Hailey där också, när hon gjorde för mycket väsen av sig?
Det känns som att de ser på barn och djur som leksaker som man plockar fram när andan faller på.

En annan tanke..
När man är en gamer som Alex, så brukar man ingå i lag när man spelar vissa av de spel han spelade. Man sitter alltså och kommunicerar med en gäng kompisar som ska utföra uppdrag tillsammans. Dessa måste ju ha något att säga om ifall Alex beteende ändrades efter det att Hailey föddes. Verkade han irriterad och stressad? Sa han ibland att han måste gå ifrån för att ta henne?

Långskott, men ändå.

Fast han uppgav ju i förhör att han spelade ensam, eller han sa att han spelade spel som gick att pausa och då spelar man väl inte i lag? Han kan ju knappast spelat så avancerade spel på en dator för 3000 kr tycker jag dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in