2017-05-10, 01:37
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har bara en allmän fundering.

Om hans lungfunktion var kraftigt nedsatt (exvis nerdrogning) borde det i sig inte förorsakat mindre intag av Hjälmarens algrika vatten?

Här borde en rättsläkare uttala sig, men jag utgår från att om andning störs så allvarligt att man inte andas in så är man död eller mycket nära död. Utan andning dör man på några minuter.

Det behövs nog inte mycket vatten för att identifiera kiselalger och typer av alger.

Algerna kommer tillbaka i rättegången, men jag har förstått att åklagarna avser att bevisa att han inte har dött genom drunkning i Hjälmaren. Det kommer nog ett expertutlåtande av något slag. Alla måste förstå vad provresultaten visat. Inte minst rättens ledamöter.

Citera
2017-05-10, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han var så rädd så han vågade inte annat än att gifta sig med henne. Man kan spåra underförstådda hot gällande barnen. - Ruggig och otäck människa; riktigt farlig och förrädisk natur som synes ha en inneboende lust att döda; att förstöra, förgöra och såra.

MR:s instinktiva känsla när han rädd och övergiven stod där med sin kniv vid hennes huvudgärd är högst förståelig.

Tror att JF vet i vilken ordning han ska spela ut korten och har svårt att se hur hon ska kunna slingra sig från mordet på AP. - Barnamörderskan CS blev så avklädd och provocerad av JF att hon till slut krävde en ursäkt för att besvara ytterligare frågor. - JF har inte riktigt kommit i gång än, och jag hoppas han på djupet har genomskådat även JM.

Det är jag övertygad om.
Citera
2017-05-10, 01:39
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja Jesusamalia vilken familjedramasoppa detta är. Men trots allt positivt förvånande att de reagerar som de gör, med ett avståndstagande. Fast det handlar väl å andra sidan om att det kom ut/att de blev indragna. Det kan väl ändå inte ha kommit som en överraskning att hon idkade könsumgänge med sina afghaner?
Förresten: vem är 'Calle' som JM nämner, och vad menar hon att han gjort? Att det var han på filmen?

Calle D jobbade på hennes flyktingpojksboende och anmälde det till IVO som kom och stängde det. Han finns på JMs dödslista numera.

Finns med i förhör med honom i "Förhör med anställda på Pangelius".
Citera
2017-05-10, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

Inte alldeles solklart hur många barn det rör sig om.
Citera
2017-05-10, 01:44
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har bara en allmän fundering.

Om hans lungfunktion var kraftigt nedsatt (exvis nerdrogning) borde det i sig inte förorsakat mindre intag av Hjälmarens algrika vatten?
lungorna var fulla av spyor enligt obduktionsprotokollet eller om det var i munnen : jag har inte riktigt kunna läsa mej till detta men spyorna kan ju tyda på att det FANNS kräkmedel i alkoholen Trots detta faktum har ju en lasbil med rysk samt nyligen polsk " dödsvodka " stoppats i jämtland , tog väl först svängen via storlien ,duved och åre eller ? ( minns den unge man som hittades, var det i en å däruppe i lapph*lv*t*ts stureplan, i en å ? )
Citera
2017-05-10, 01:49
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Calle D jobbade på hennes flyktingpojksboende och anmälde det till IVO som kom och stängde det. Han finns på JMs dödslista numera.

Finns med i förhör med honom i "Förhör med anställda på Pangelius".

Han skulle väl också dödas?
Jag minns inte nu när och vem, men visst hade väl JM sökt någon torped som skulle ta hand om honom också?

Citera
2017-05-10, 01:55
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Liken i garderoberna
Jag reagerar som du, men som polis och utredare måste man, hur krasst det än låter, göra en bedömning om vad som kan åstadkommas. Dom har i förhör hört sig för, men har inte fått fram något som dom funnit räcka till för att gå vidare.

Kvarstår faktum att misstanken om att JM mördat två små barn tidigare, finns där.

De senaste åren har kanske, av olika orsaker, de här besluten att inte utreda forcerats fram väl ofta. Detta i spåren av polisens situation med omorganisation, personalbrist och svårhanterad och ökande brottslighet av vissa kategorier och i vissa områden.

Här i tråden vore det ändå intressant om vi, minst, kunde datera de här misstänkta dödsfallen. Kanske finns det någon som vet mer?

Tvillingen skulle ha "drunknat" 2011 eller 2012, när JM bodde på vedbergsgatan (enligt förhöret med Anki).

"Fosterflickan" skulle ha dött när JM bodde i Hammarby (samma förhör med Anki).
Citera
2017-05-10, 02:06
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Tvillingen skulle ha "drunknat" 2011 eller 2012, när JM bodde på vedbergsgatan (enligt förhöret med Anki).

"Fosterflickan" skulle ha dött när JM bodde i Hammarby (samma förhör med Anki).

Minst två lik i garderoben
Tack för förtydligande! Då har vi minst två lik i garderoben som vi hoppas att någon vet mer om.
Vet vi viken tidsperiod som JM bodde i Hammarby?
Sommaren 2012 flyttade Aki och JM ihop, så jag antar att tvillingens drunkning inträffade innan.

Barn utsparkade för att ge plats för fosterbarn
Det var väl fosterbarn-"business" som väckte tanken, men jag undrar. Vet vi när det var som JM sparkade ut sonen DB (från Grankvistgatan?) för att ge plats för ett forsterbarn i stället? Kan det varit redan i början av 2014 i samband med flytten till Grankvistgatan? Då bör han ha varit 17 år gammal. Göran ryckte in och skaffade en bostad till DB, under förutsättning att han skötte sig och betalade månadsavgiften. Det gjorde han inte. Klagomål och kvav riktade mot Göran för betalning fick honom att ge upp.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-10 kl. 02:31. Anledning: Mer om DB
Citera
2017-05-10, 02:14
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
1) Det är ett friskhetstecken vilket beror på att det heter kriminal" vården " och låter sanningen få finnas utan helt horribla straff När jag läser vissa kommentarer i den här tråden: svart / vitt ( två ytterliggheter ) inser jag att dessa enkom syftar till att bevara allting " hemligt " VARFÖR skulle JM fortsätta att ljuga/ fälla upp paraplyet om detta : för att ordningsmakten tydligt skulle visa att " allt "stöds till 100 % = då kan vi lika gärna lägga ner hela ordningsmakten dvs självutplåning, PKetnomaschosism & självmord osv 2) Jag tippade på att det skulle ta minst ett halvår för JM att bli " ren " i häktet och sedan kan hon börja stärka upp sej och förtälja hur många intressanta sammanhang är " ihopsnickrade " , hon får ju ändå livstid
JM har ju inget att förlora : om " hon " spelar sina kort rätt kommer hon inte att bli attackerad på kåken , jag skulle satt detta " mål " som prio ett Eftersom JM uppenbarligen varit neddrogad en så lång tid har det ju varit svårt att röna ut, VEM hon är som " ren " och vad jag förstår räknas ej missbruk som en anledning till RPV
Citera
2017-05-10, 02:16
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Missade detta, men kan nästan svära på att JN aldrig skulle göra detta. Han må ha startat företag med henne, men det var ändå innan galenskaperna började och folk var sugna på asylpengar. Men att uppvigla till detta, nä där går gränsen tror jag.

Fast i förhöret med JN så framkommer det att han arbetar i Afghanistan under längre perioder.....

Tillfälligheter kanske.....

JN och JM inledde förhållande medans JM fortfarande bodde ihop med PG......

Jag fick en känsla av att JN inte riktigt berättade allt i förhöret.
Citera
2017-05-10, 02:24
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nja, inte riktigt så jag fattade det. Anki kände inte till att något barn drunknat. Däremot att ett dött. Inte helt kristallklart väl att det handlar om två barn. Eller har någon ett citat?

Citera
2017-05-10, 02:28
Medlem
Citat:

Hon svarar både nej och jo här vilket ger ett ambivalent och svårtolkat intryck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in