2017-05-10, 00:26
Medlem
När såldes "smyckesföretaget"?
Citera
2017-05-10, 00:28
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Tydligen så ska JM i dag ha försökt dra in sin förre pojkvän som är polis. Hon påstod inför sittande rätt att denne polis sökt förmå henne att prostituera sig och att han dessutom förhört sig kring vad han skulle kunna tänkas tjäna på att vara hennes hallick. Själv tror jag det är bara struntprat, JM försöker hämnas på allt och alla i den sits hon är i.

Missade detta, men kan nästan svära på att JN aldrig skulle göra detta. Han må ha startat företag med henne, men det var ändå innan galenskaperna började och folk var sugna på asylpengar. Men att uppvigla till detta, nä där går gränsen tror jag.
Citera
2017-05-10, 00:30
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

2012 vill jag minnas, det var då JM fick sin mille under året. Hon var dessutom gravid och hade köpt hus med Aki. Om jag inte blandar ihop tidslinjen. Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2017-05-10, 00:32
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tydligen under 2011: http://www.ekuriren.se/evelina/ulrika-satsar-pa-ny-design/
Citera
2017-05-10, 00:34
Medlem
afKnollentotts avatar
Undrar vad som åsyftas med ordet "Nu" 2015-08-07 kl 12:48:08. Det kommer från en
Facebook/Messenger chat som Aki skickar till NL, hanns prassel i Flen.

Är det överhuvudtaget han som skickar ?

Om det är någon annan - vad innebär det då ?
Citera
2017-05-10, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
JM har hävdat att hon inte kunde Akis kod till mobilen, men det finns samtal ut då har någon på JMs adress kunnat koden till Akis telefon ju?!
Är det självklart att mobilen var låst ? Jag kanske är ovanlig, men jag låser aldrig mobilen. I det aktuella fallet kan ju Aki ha använt mobilen strax före överfallet och den förblivit olåst.
Citera
2017-05-10, 00:39
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Undrar vad som åsyftas med ordet "Nu" 2015-08-07 kl 12:48:08. Det kommer från en
Facebook/Messenger chat som Aki skickar till NL, hanns prassel i Flen.

Är det överhuvudtaget han som skickar ?

Om det är någon annan - vad innebär det då ?

Det är ju en känd finsk snapsvisa
Ursäkta, kunde inte hålla mig, för sent för mig nu.

Hoppas du får ett seriöst svar.
Citera
2017-05-10, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Jag tyckte vittnesmålen från Akis anhöriga var väldigt stark och samstämmigt i dag. Både Akis mamma och hans två systrar var viktiga att höra tror jag. De berättade mycket om att Aki inte var aggressiv eller höll på med knark (som JM påstått). De kunde också intyga att han varit rädd för JM.

Här en ljudupptagning till med JM från dagens förhandling: https://www.youtube.com/watch?v=f_HO4ekI5Vg

Rösten låter väldigt så där lesbisk/överklassaktig (hittar inga bättre ord). Påminner om hur Jackie Ferm pratar.
Jag tycker att hon låter som en liten flicka, en lillgammal flicka.
Citera
2017-05-10, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Våld, pengar och sex
Ytterligare en komponent i motivbilden. Om han nu, som JM i perioder hävdat, bidragit till extrainkomster, så kan det ju ha stört likviditeten om han sitter bakom lås och bom.

Sanningshalten i, och omfattningen av, prostitutionsaktiviteterna kan ju ifrågasättas, men det finns ju både vittnesmål och egna utsagor om att det pågått till och från sedan 2008.

Om jag utgår från att det, minst, förekommit, så tror jag att motivet inte bara varit pengar. Jag tänker dels på den dokumenterade synen på män och dels på sexet med ensamkommande.

Man får inte utgå från en "mänsklig" varelse, när det gäller, som jag tror, en psykopat. Varje handling har ett syfte som endast nyttjar hen själv. Där finns inga känslor, samvete eller moral.
Det skall man ha i åtanke. Ondska är dess rätta mask.

Kan rekommendera

http://www.adlibris.com/se/bok/psykopatens-varld---utan-samvete-9789144499215

Hör/se själv Dr R.Hare förklara

https://www.youtube.com/watch?v=lmUXp_zE14E

https://www.google.se/search?q=Robert+de+Hare&oq=Robert+de+Hare&aqs=chro me..69i57j0l5.13749j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Senast redigerad av Remark 2017-05-10 kl. 00:50.
Citera
2017-05-10, 00:49
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Girighet och flera andra motiv
Livförsäkringar och arv i utsikt talar sitt tydliga språk, men det finns fler inslag i motivbilden, utöver girigheten.

Både vid mordet på Aki och på pappan så kan man se hur, å ena sidan planerna formats under ganska lång tid, men att i samband med att brotten utförs så finns det även fler komponenter inblandade.
Jag tänker på:
– JMs svartsjuka mot Akis nya.
– "Han (Aki) ska hellre dö än lämna mig!" (Mig lämnar man inte ostraffat!)
– Bristande impulskontroll.
– En extremt kontrollerande person (JM) som håller på att tappa kontrollen över förloppet.
– JM på väg in i en akut likviditetskris.
– JM på väg att förlora sin bostad.
– JM har förlorat mycket av sitt anseende och sin självbild som "etablerad" i samband med sexet med pojkarna.

Jag har säkert glömt några "extramotiv", men det var de första jag kom på.

Ja efter sexskandalen var hon ju hyffsat körd på arbetsmarknaden och hennes barn tog ju redigt avstånd när hon skyllde ifrån sig på ena dottern.
Hon ville mäkla fred hos döttrarna med utlovande om "skadestånd" men det bet väl föga. Akis pengar hade uteblivit, ingen arbetsmarknad tillgänglig, en pojkvän utan inkomst, snart ute ur lägenheten, päronens sommarbostad skulle säljas och "kassakorna" planerade att byta sommarhuset mot att kuska runt i världen i husbil och leva upp sina pengar.
Hon hade verkligen INGET kvar, bara misslyckanden på misslyckanden sprugna ur hennes egna pissiga förehavanden. Skammen var total och antagligen likaså känslan av att ALLA hade svikit henne (här begriper hon inte sin egen skuld, utan ser det självklart som andras ovilja och illvilja) och nu skulle hon hämnas allt och ta tillbaka från världen och dess människor det de hade berôvat henne.

Sorgsam och vedervärdig person och historia det här.
Hur det än går med Aki-mordet så gör det detsamma för utkomsten, hon kommer sitta i finkan tills tuttarna hänger ned på låren. Ledsamt för Akis familj bara att den delen aldrig klaras upp rent juridiskt. Det blir ett Mats Alm-slut på den delen gissar jag.
Citera
2017-05-10, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jajamensan och Yes!

Vilken underbar unge, blev riktigt glad av o läsa hans förhör mitt i allt det tragiskt sjuka
Jajamensan o yes
Citera
2017-05-10, 00:57
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Har inte full koll på skvallret i Stockholms "förorter" får jag erkänna. Men barnet / barnen som påstås vara avlidna - kommer det inte från JM´s mamma. Kanske fick hon veta, först när hon låg på sjukhuset. Hon hade en avdelad vakt där som missuppfattat sin uppgift - så hen knallade in och Bla Bla Bla Bla Bla Bla

Nej, det kommer från polisen!

Polisen frågar Anki i förhör om hon känner till denna drunknings"olycka" med fosterbarnet. Och sedan tillägger Anki att JM hade en "fosterflicka" efter "drunkningen" som också dog och att det var "mycket konstigt det där".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in