2017-05-09, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Men herregud, sa hon så ang. att hon tagit tillbaka tidigare utsaga om prostitution? "Bara för att jag har sagt det så behöver det ju inte vara sant"

Hahaha, hon är i så fall oerhört impulsiv! Vem faan säger så under en rättegång där det verkligen gäller att visa sig trovärdig!!?

Japp. Det gäller att hänga med i JMs halvsanningar för att se helheten.

Vad skall vi kalla Fahlanders försök att framställa JM som att hon levde över sina tillgångar? Halvsanning eller halvlögn? Vem fan gör så i en rättegång om man vill vara trovärdig!!??

Jeeezus, både Hikes och JM undrade högt vart fan de ville komma, inte fan kunde de tro att Fahlander sitter och gör bort sig medvetet, men nu vet vi.
Citera
2017-05-09, 19:55
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
Jag saknar åtaladokument för mordet på aki paasila. Gärningsbeskrivning och uppradande av muntlig och skriftlig bevisning.

Varför finns inte det dokumentet?

Nån som kan svara?
Citera
2017-05-09, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja det gjorde de, minst sagt konstigt men Per lämnade inga mer kommentarer om det. Kanske var skakigt i förhållandet och vår företagsamma huvudperson tog vissa mått o steg...
Är det Per som är far till den lille käcke "Jajamänsan och Yes"- alltså Alexander. som uppenbart har rätta takterna i sig.
DÅ är det bara att gratulera denne Per -han har nu ansvaret över denne lille -käcke grabb, Per vinnaren i slutändan.
Citera
2017-05-09, 19:56
Medlem
afKnollentotts avatar
Har inte full koll på skvallret i Stockholms "förorter" får jag erkänna. Men barnet / barnen som påstås vara avlidna - kommer det inte från JM´s mamma. Kanske fick hon veta, först när hon låg på sjukhuset. Hon hade en avdelad vakt där som missuppfattat sin uppgift - så hen knallade in och Bla Bla Bla Bla Bla Bla
Citera
2017-05-09, 19:56
Medlem
Smhfs avatar
För mig framstår JM som att hon sitter på ett P-möte om utredningar i hennes jobb, hon för anteckningar för glatta livet, sen försöker hon ta över kommandot med sina lögner.
Senast redigerad av Smhf 2017-05-09 kl. 19:59.
Citera
2017-05-09, 19:57
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Är det Per som är far till den lille käcke "Jajamänsan och Yes"- alltså Alexander. som uppenbart har rätta takterna i sig.
DÅ är det bara att gratulera denne Per -han har nu ansvaret över denne lille -käcke grabb, Per vinnaren i slutändan.

Det stämmer bra - jajamensan. Soft kille
Citera
2017-05-09, 19:58
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Japp. Det gäller att hänga med i JMs halvsanningar för att se helheten.

Vad skall vi kalla Fahlanders försök att framställa JM som att hon levde över sina tillgångar? Halvsanning eller halvlögn? Vem fan gör så i en rättegång om man vill vara trovärdig!!??

Jeeezus, både Hikes och JM undrade högt vart fan de ville komma, inte fan kunde de tro att Fahlander sitter och gör bort sig medvetet, men nu vet vi.

Jag måste ursäkta mig och fråga vad Fahlander missade gällande pengar som var så graverande och "skämmigt?" Har sett att det skrivits om det här men jag har missat helheten kring det.
Citera
2017-05-09, 19:59
Medlem
Citat:
Här är Arbogakvinnans hemliga manus som visar vad hon ska säga om sin döde make i rätten.
Kvinnan misstänks ha mördat maken vid sommarstugan utanför Arboga – för hand har hon bland annat skrivit:
”Jag tycker det är så förbannat ledsamt att behöva bevisa att vi älskade varandra.”

Citat:
Nästa anteckning lyder:
"Som tur är finns kontoutdrag o dylikt som styrker det."
Det står också, i de handskrivna anteckningarna, att Arbogakvinnan ska redogöra för livförsäkringen som tecknades för maken – enligt misstankarna utan hans vetskap. Bara fyra dagar efter Aki Paasilas död försökte kvinnan få ut miljonförsäkringen. Försäkringspengarna pekas av åklagare ut som en del i Arbogakvinnans pengadriv. I anteckningarna står:
"Alla banker rekommenderar par att anteckna försäkringar om ngt skulle hända."
Anteckningarna fortsätter:
"Speciellt när det finns barn utanför förhållandet."
Just orden "alla banker rekommenderar" är markerade med en gul överstrykningspenna.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/har-ar-arbogakvinnans-hemliga-manus-i-ratten/
Citera
2017-05-09, 19:59
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes

Jajamensan och Yes!
Citera
2017-05-09, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag måste ursäkta mig och fråga vad Fahlander missade gällande pengar som var så graverande och "skämmigt?" Har sett att det skrivits om det här men jag har missat helheten kring det.

Han råkade missa att JM hade ett konto på Handelsbanken där hon fick 1 miljon kronor av sin pappa, en del av vinsten från systerns företag. De har suttit i 1,5 dagar och försökt pressa fram att JM hade konstiga insättningar på sina andra konton. Det var pengar som bla. kom från detta konto.

Fahlander skyllde snabbt på polisen.

SVT
Citat:
När åklagarna visar på sms-lån och inbetalningar till inkassoföretag nämner kvinnan plötsligt till åklagarnas tydliga förvåning ett konto i Handelsbanken där hennes pappa satt in en miljon kronor till henne. Kontot förbryllar åklagaren som metodiskt har försökt visa på kontoutdrag med oförklarliga poster.

– Jag trodde polisen gått igenom alla dina konton?, undrar han frågande medan de två utredarna på plats i rättssalen tittar på varandra.

42-åringen: Har svårt att betala räknignar
Åklagaren ber 42-åringen att redovisa detta konto till nästa rättegångsdag och återkommer flera gånger till det under resterande förhör. Om kontot existerar och inte förekommer i förundersökningen kan det riskera att försvaga den bild av kvinnans dåliga ekonomi, åklagaren försökt förklara som motivbild till mordet på maken.
Senast redigerad av stativera 2017-05-09 kl. 20:04.
Citera
2017-05-09, 20:01
Medlem
Contants avatar
[quote=Refraktor|60678000]Hoppas media rotar mer i det här. Om det stämmer är något allvarligt fel i Absurdistan.[/QUOTE

Det hoppas jag med!
Inbillar mig att någon som arbetat med henne kring detta borde titta in här ibland när nyfikenheten tar en tugga av vardagstristessen och då hoppas jag innerligt att någon vågar rota igenom dessa omständigheter.
Citera
2017-05-09, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
Nån som kan svara?
Jag kan - efterlyste den bittert i förra vecka och den kom den 2 maj. Observera utskriftsdatum; vi fick alltså vänta länge på den
https://minfil.org/m2M4C2b3b3/V_stmanlands_TR_B_4202-16_Aktbil_80.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in