2017-05-09, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
"Flera barn for illa under Kevinutredningen". Många av de 120 barn som förhördes av polisen kände sig kränkta. Rolf Sandberg tycks dock inte dra sig för offentliga lögner:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/flera-barn-for-illa-under-kevinutredningen/

Vilket jävla vansinne.

SÅC ska ha sagt åt polisen att påstå för bröderna att de pekat ut varandra. Alltså, som poliser gör i deckare med två hårdnackade brottslingar för att få dem att erkänna/tjalla på varandra. Väl en kontoversiell metod även för vuxna men det här var alltså en femåring och en sjuåring.
Citera
2017-05-09, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Alltså vad är det för fel på dig?
De var fem och sju år, FEM och SJU!
Dessa knoddar har inte mördat sin bebispolare och den slutsatsen kan man dra med arslet, den mycket enkla förklaringen till det är att de inte hade förutsättningarna. Man behöver alltså varken ta del av SVT:s dokumentär eller psykproffessorns fabler för att komma fram till det. Man behöver inte ens vara intelligent. Jösses!
Okej, tålamod...förutom den kristallklara osannolikheten i att så små barn skulle ha ork/uthållighet nog att strypa någon och därpå hjärna nog att "gömma" liket så kan jag garantera att hela skiten hade bubblat ur dem med en smäll! De är sååå jävla små att man inte hade behövt truga fram något "erkännande".
Helt seriöst, hur kommer man ens fram till denna slutsats??(alldeles oavsett konspiratorisk läggning eller fantasi), det finns verkligen inte en uns av vare sig rim eller reson.
Alltså jag blir fan provocerad.

Finns mycket bevis mot dem och de verkar vara typen. Polisen har utrett noga och det visar sig att de är de som står med röven i brödrosten och även gurun såc har analyserat dem och funnit dem vara av killer-typ.

se http://goranlambertz.se/fortsatt-granskning-av-granskningen-av-kevinarendet/

domare i hd som tar upp det som binder dem till gärningen. bara att tugga i sig.

beklagar att jag kom in igen, men sånt här dravel måste dementeras.
Citera
2017-05-09, 20:29
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Men tänk lite själv!

Polisen kan väl för f inte veta hur saker och ting gått till, de är väl inte synska. Ungarna berättar bland annat hur de bär Kevin och sätter sig på en sten. Ja det finns en sten går det konstarera typ. De sägaer att de använt en pinne å vips så ligger det en böjd pinne där. Har inte tid nåt me just nu.

Jisses.
Vet du alltså att barnen själva berättade om pinnen och stenen och att det inte var polisen som introducerade detta? Källa?

Även om det är så, vad är bevisvärdet? Det finns, vad jag förstår, ingen teknisk bevisning (enligt polisen själva) vilket betyder att "pinnen" har mikroskopisk betydelse.
Enligt polisen (i "Ondskan") så fanns Kevins fingeravtryck på pinnen, men inte brödernas, och de ska ha strypt honom med den? Förklaring? Låter ju helt snurrigt.Men de hade väl tagit på sig handskar för att inte lämna spår efter sig...
Citera
2017-05-09, 20:30
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Alltså vad är det för fel på dig?
De var fem och sju år, FEM och SJU!
Dessa knoddar har inte mördat sin bebispolare och den slutsatsen kan man dra med arslet, den mycket enkla förklaringen till det är att de inte hade förutsättningarna. Man behöver alltså varken ta del av SVT:s dokumentär eller psykproffessorns fabler för att komma fram till det. Man behöver inte ens vara intelligent. Jösses!

Det är alldeles uppenbart att man inte behöver vara intelligent för att komma fram till något sådant.

Citat:
Okej, tålamod...förutom den kristallklara osannolikheten i att så små barn skulle ha ork/uthållighet nog att strypa någon och därpå hjärna nog att "gömma" liket så kan jag garantera att hela skiten hade bubblat ur dem med en smäll! De är sååå jävla små att man inte hade behövt truga fram något "erkännande".
Helt seriöst, hur kommer man ens fram till denna slutsats??(alldeles oavsett konspiratorisk läggning eller fantasi), det finns verkligen inte en uns av vare sig rim eller reson.
Alltså jag blir fan provocerad.

Tur att du inte har några juridiska förtroendeuppdrag.

Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Enligt polisen (i "Ondskan") så fanns Kevins fingeravtryck på pinnen, men inte brödernas, och de ska ha strypt honom med den? Förklaring? Låter ju helt snurrigt.Men de hade väl tagit på sig handskar för att inte lämna spår efter sig...

Handavtryck, från bakre delen av handflatan. Förklaringen att de fanns där var, enligt RS, att pojken försökt hålla mot. Pinnen som sådan är, enligt RS, kopplad till brödernas berättelse.
Senast redigerad av HerrGickhan 2017-05-09 kl. 20:33.
Citera
2017-05-09, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Vilket jävla vansinne.

SÅC ska ha sagt åt polisen att påstå för bröderna att de pekat ut varandra. Alltså, som poliser gör i deckare med två hårdnackade brottslingar för att få dem att erkänna/tjalla på varandra. Väl en kontoversiell metod även för vuxna men det här var alltså en femåring och en sjuåring.

men om barnen är förhärdade mördare, killer-type, kallhamrade typer, då måste man ta i med hårdhanskarna och gnugga dem tils erkännandet kommer. såc vet det och har därför rekommenderat det för att knäcka dem. och lyckats. utan såc hade mordet varit ouppklarat.
Citera
2017-05-09, 20:35
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
men om barnen är förhärdade mördare, killer-type, kallhamrade typer, då måste man ta i med hårdhanskarna och gnugga dem tils erkännandet kommer. såc vet det och har därför rekommenderat det för att knäcka dem. och lyckats. utan såc hade mordet varit ouppklarat.

Vet du vad en förhärdad mördare betyder?
Citera
2017-05-09, 20:39
Medlem
DikTs avatar
En sak jag reagerade stark på i Ondskan (c:a 15:30) är när polisen säger:
"tre dokumenterade pedofiler hade varit i kontakt med Kevin den aktuella dagen".
Det låter ju helt bisarrt.

Och detta.
Det öppnade tidigt 3 spår.
1. Anhörigspåret (baserat på statistik sannolikhet)
2. Pedofilspåret (skador i underlivet och det ovan)
3. Barnspåret. Motivet (ordagrant): "det var mer utifrån intuition. En känsla att miljön, tiden och vädret..."

Så anledningen till att man började driva "barnspåret" var polisens intuition!? Samtidigt som 3 pedofiler var i området. wtf!?
Jag hoppas att det var en efterkonstruktion. Låter sinnessjukt.
Citera
2017-05-09, 20:42
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Finns mycket bevis mot dem och de verkar vara typen. Polisen har utrett noga och det visar sig att de är de som står med röven i brödrosten och även gurun såc har analyserat dem och funnit dem vara av killer-typ.

se http://goranlambertz.se/fortsatt-granskning-av-granskningen-av-kevinarendet/

domare i hd som tar upp det som binder dem till gärningen. bara att tugga i sig.

beklagar att jag kom in igen, men sånt här dravel måste dementeras.
Herregud vilket snömos, som Quick-laget knåpat ihop. Dravel utan substans. När något påstås saknas källa, t ex att polisen i Arvika blev lurade att ställa upp.
Citera
2017-05-09, 20:50
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Handavtryck, från bakre delen av handflatan. Förklaringen att de fanns där var, enligt RS, att pojken försökt hålla mot. Pinnen som sådan är, enligt RS, kopplad till brödernas berättelse.
I Onsdkan (20:30) säger RS själv "fingeravtryck" som matchades till Kevin. Men vad vet väl han...?! Du vet säkert bättre!
Citera
2017-05-09, 20:52
Bannlyst
– Jag uttalar mig inte ännu. Jag ringer åklagaren och frågar om vi får bryta sekretessen. Då ska jag bemöta allmänt hur Josefsson hanterat det och de felaktigheter som finns...ja, jag säger ingenting i dagsläget, säger han.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/aklagaren-i-kevin-fallet-om-nyckelvittnet-jag-kommer-inte-ihag-nagot-alibi

Nu är DJ körd, alibit motsägs av andra uppg.
Citera
2017-05-09, 20:52
Medlem
Citat:

Knäcka en femåring och en sjuåring genom att ta i med hårdhandskarna tills erkännandet kommer.
Genom att påstå för dem att de redan pekat ut varandra.
Du driver ju med alla här, om du inte är galen.
Citera
2017-05-09, 20:53
Medlem
DikTs avatar
Citat:

Du ignorerar verkligen allt som är vetenskapligt. Det du beskriver är ett väl dokumenterat sätt att få fram falska erkännanden på.

Du lovade att lämna tråden. Idiot.
Du bara fantiserar, till och med om det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in